سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 15:19 - جمعه 20 آذر 1394

امام جمعه نصرآباد:

دولت گفتمان رهبری را نسبت به مبارزه با صهیونیسم پررنگ کند

امام جمعه نصرآباد گفت:متأسفانه گفتمان و سیاست های مبارزه با صهیونیسم و امریکا در کشور مقداری ضعیف شده و نباید این سیاست ها به خاطر برخی موضوعات و مسائلی که دشمنان بزرگ نمایی می کنند به حاشیه برود.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از نصرآباد، حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در نماز جمعه این هفته ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: اعتبار حقیقی انسان در دنیا و آخرت در گرو تقوا و پرهیزکاری و دوری از گناه و معصیت است.

وی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در روزهای پایانی ماه صفر خاطرنشان کرد: یکی از نعمت های الهی تشیع اعتقاد و ایمان به خدای متعال و قبول ولایت اهل بیت علیهم السلام و حرکت در این مسیر است و به همین علت مردم ما در این دو ماه با عشق و علاقه در مراسم های عزاداری حضور یافته و ضمن  اقامه عزا برای بزرگان دین ؛ بینش ، معرفت و بصیرت خود نسبت به دین را بالا برده و  یک سرمایه معنوی ارزنده برای زندگی و دنیا و آخرت خود اندوخته اند.

امام جمعه نصرآباد در رابطه با آثار تصریح کرد: تقوا باعث آرمش دل می شود؛ به عنوان نمونه اگر کسی دنبال چشم چرانی باشد دایم دل و فکر او مشغول و ناآرام است ؛ ولی اگر تقوای چشم داشته باشد و چشم خود را از نگاه به نامحرم حفظ کند، دل و فکر او آرامش دارد.

آثار زیان بار  توحید بدون ولایت

نامبرده با عرض تسلیت  سالروز شهادت امام رضا  علیه السلام و بیان این که زندگی سرشار از خیر و برکت این امام بزرگوار پر از نکات اساسی برای زندگی سعادت بخش است ؛ به تبیین و تشریح حدیث سلسله الذهب پرداخت و با استناد به این فرمایش گهر بار حضرت که در نیشابور بیان نموده اند؛ گفت:  توحید بدون ولایت نتیجه اش پذیرش ولایت طاغوت ، فراموش کردن ظالم و رفتن زیر بار ظلم و فراموش نمودن امام زمان علیه السلام در عصر غیبت و عدم دسترسی به سبک زندگی الهی و اسلامی است ؛ و ولایت فقیه که پرتوی از پرتوهای ولایت پیامبر و اهل بیت علیهم السلام است زمینه ساز پذیرش ولایت مهدوی می شود.

لزوم پر رنگ کردن یک گفتمان

فرهنگ در ادامه با اشاره به سالگرد اشغال بلندی های جولان به دست رژیم صهیونیستی، به انتقاد از ضعف سیاست های مبارزه با استکبار در دولت پرداخت و گفت: متأسفانه گفتمان و سیاست های مبارزه با صهیونیسم و امریکا در کشور مقداری ضعیف شده و نباید این سیاست ها به خاطر برخی موضوعات و مسائلی که دشمنان بزرگ نمایی می کنند  به حاشیه برود.

حجت الاسلام فرهنگ پررنگ کردن این گفتمان را طبق فرمایش امام و رهبری توسط دولتمردان و مسئولان کشور را از انتظارات مردم دانست.

ضرورت اتحاد و تجهیز برای محو اسرائیل

حجت الاسلام و المسلمین فرهنگ به بخشی از فرمایشات بنیان گذار جمهور ایران در رابطه با ضرورت اتحاد مسلمین و تجهیز همه نیروها برای محو اسرائیل  اشاره کرد که فرموده اند: چه بهتر از این که دولت های منطقه دست در دست هم دهند، و منطقه را از شر اسرائیل و امریکای طرفدارش نجات دهندو تمام نیروهای خود را برای محو اسرائیل از جغرافیای دنیا تجهیز کنند.

اشاره به موضوع PMD و لزوم بسته شدن پرونده ایران از همه اتهامات و 16 آذر روز دانشجو دو موضوع دیگری بود که خطیب نماز جمعه نصرآباد در خطبه ها مطرح کرد. وی گفت: نام گذاری 16 آذر به نام روز دانشجو با هدف تعیین نماد برای مبارزه با استبداد و استکبار بوده است.

فرهنگ در رابطه با  تبدیل شدن اکثر قریب به اتفاق مراسم های این روز به میتینگ سیاسی و حضور عناصر فتنه ادامه داد: متاسفانه برخی فعالان و محکومان فتنه 88 که حالا باید در زندان باشند، ولی با رافت حکومت اسلامی آزاد هستند، در دانشگاه ها حاضر شدند و حرفهایی زدند که باعث ایجاد اختلاف و دو دستگی می شود.

امام جمعه نصرآباد در پایان افزود: این گونه افراد آنچه را که امریکا و اسرائیل دنبال تحقق آن هستند پیاده کردند و قصدشان این است که در آستانه انتخابات فضای کشور آلوده شود تا مردم نتوانند با بصیرت انتخاب درستی داشته باشند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.