سرویس: تولیدی » خبر پوششی 14:38 - جمعه 20 آذر 1394

امام جمعه شهر محمدآباد:

منافقان خود را همراه انقلاب و رهبری معرفی می کردند/ جامعه ای که دنبال هرزگی برود نابود می شود

حجت الاسلام هاشمی گفت: کسانی که در ظاهر خود را همراه و همیار انقلاب، امام و رهبری معرفی کردند اما در باطن علاقه ای به انقلاب و آرمان های آن نداشتند، در مواردی موفق شدند ضربه هایی را به نظام نو پای اسلامی وارد کنند و در آینده هم دست از تلاش خود بر نمی دارند.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از محمدآباد؛ امام جمعه شهر محمدآباد در در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: پس از هجرت پیامبر اکرم (ص) به مدینه و تشکیل حکومت اسلامی و قدرت گرفتن اسلام و مسلمانان، افرادی که نه در دل علاقه ای به اسلام و پیامبر اکرم داشتند و نه در ظاهر قدرت مخالفت با آن را، راه نفاق و دورویی را در پیش گرفتند.

حجت الاسلام سیدحسین هاشمی گفت: این ها در ظاهر مسلمان و اهل ایمان بودند ولی در باطن اثری از آنچه در ظاهر ابراز می کردند نبود.

وی با هشدار نسبت به خطر این افراد در هر جامعه ای افزود: باید منافقان را شناسایی کرده و با آنها برخورد مناسب داشته باشیم، در غیر این صورت جامعه اسلامی و حکومت آن توسط چنین افرادی از درون پوسیده و سست خواهد شد و در نهایت فرو می ریزد.

حجت الاسلام هاشمی خاطرنشان کرد: شناسایی و مبارزه با کسانی که کفر و شرک خود را به صورت علنی آشکار می کنند بسیار آسانتر و کم هزینه تر از شناسایی و مبارزه با منافقین است؛ چرا که منافقان در بین امت اسلامی زندگی می کنند و در ظاهر همراه هستند که باعث پوشیده شدن باطن آنها و فریب بسیاری از افراد جامعه خواهد شد.

خطیب جمعه محمد آباد ادامه داد: در زمان پیامبر اکرم چهره ابوسفیان و ابوجهل برای مسلمانان آشکار بود، چون آنها دشمنی خود را با اسلام و مسلمانان اظهار می کردند ولی بسیاری از مسلمانان عبدالله ابی را شخصی مومن و پیرو پیامبر اکرم قلمداد می کردند و به همین خاطر در مواردی موفق شد مشکلاتی برای حکومت نوپای اسلام در مدینه ایجاد کند.

حجت الاسلام هاشمی در بیان صفات منافقین عصر حاضر تصریح کرد: در زمان ما نیز مردم با کسانی که به صورت علنی به مخالفت و دشمنی با نظام اسلامی پرداختند، مقابله کردند ولی کسانی که راه نفاق را در پیش گرفته و در ظاهر خود را همراه و همیار انقلاب و امام امت و رهبری معرفی کردند اما در باطن علاقه ای به انقلاب و آرمان های آن نداشتند، در مواردی موفق شدند ضربه هایی را به نظام نو پای اسلامی وارد کنند و در آینده هم دست از تلاش خود بر نمی دارند.

امام جمعه شهر محمدآباد در ادامه با اشاره به سالروز رحلت پیامبر اکرم و شهادت امام حسن و امام رضا (ع) به فلسفه ظهور انبیاء پرداخت و بیان کرد: امیرالمؤمنین علی (ع) در خطبه اول نهج البلاغه به فلسفه بعثت انبیاء اشاره می کنند و می فرمایند: خداوند متعال انبیاء را فرستاد تا از مردم بخواهند به میثاق خود با خداوند متعال پایبند باشند و آن را اداء کنند؛ خداوند متعال از همه انسانها بر ربوبیت خود اقرار گرفته و با آنها عهد بسته که از شیطان تبعیت نکنند.

وی ادامه داد: در برابر دعوت انبیاء سران کفر و شرک به دنبال این هستند که انسان را از یاد و نام خدا غافل کنند و آنها را مشغول دنیا و دنیا پرستی کرده و به دنبال این هستند که عقل انسان و محدوده تفکر انسان را محدود به دنیا و دنیا گرایی کنند.

خطیب جمعه محمد آباد بیان کرد: این تقابل بین انبیاء و سران کفر و شرک از ابتدای خلقت انسان وجود داشته و همیشه انبیاء تلاش داشته اند بشرییت را به حیات طیبه برسانند و در مقابل آنها سران شرک در صددند انسان را به سمت دنیا طلبی و شهوت رانی بکشانند.

حجت الاسلام هاشمی نامه رهبر انقلاب به غرب را بسیار مهم دانسته و افزود: هدف نامه هایی که رهبر انقلاب به جوانان غربی نوشته اند این بود که جوانان غربی را متوجه این کنند که اسلام چیزی که سرمداران غربی تبلیغ می کنند نیست و از آنان می خواهد که خود به تحقیق راجع به اسلام بپردازند و بدون واسطه به دنبال شناخت اسلام بروند تا بتوانند حقیقت اسلام را بشناسند.

خطیب جمعه شهر محمدآباد بیان کرد: دومین چیزی که پیامبر فرمود: فتنه های گمراه کننده است. بعد از وفات پیامبر فتنه هایی به وجود آمده که بسیاری از مردم نتوانستند در آن راه صحیح را تشخیص دهند و گمراه شدند؛ دشمنان انقلاب نیز از اول انقلاب فتنه هایی را با همکاری منافقین داخلی به وجود آورده اند که آخرین آن فتنه ۸۸  بود و در آینده هم درصدد خواهند بود که فتنه ایجاد کنند.

خطیب جمعه محمدآباد با وام گرفتن از بیانات پیامبر (ص) سومین راه نفوذ دشمنان را شهوت بطن و فرج است دانست و در توضیح این مورد بیان داشت: در جامعه ای که مردم دنبال شهوت رانی و هرزگی بروند باعث نابودی جامعه و تسلط دشمنان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب سعی دارند تا مردم و مخصوصا جوانان را به شهوت رانی سوق دهند و برای رسیدن به این هدف تمام امکانات خود را به کار گرفته اند؛ مردمی که هم و غم آنان تأمین شکم و فرج شد، دیگر به سرنوشت خود و کشور خود اهمیت نمی دهند و دشمنان می توانند زمام امور آن کشور را به دست بگیرند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.