سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 10:05 - جمعه 20 آذر 1394

نقدی بر اظهارات یک کارشناس درباره شیوع ایدز؛

خانم بازیگر، شاید شما متهم باشید!/ جای خالی یک مسئول شجاع در همایش روز ایدز

روز یکشنبه ۱۵ آذر در همایش روز جهانی ایدز در محل وزارت بهداشت شرکت کردم. مسئولین مختلفی پشت سر هم سخنرانی کردند و همه از لزوم مقابله با این بیماری رفتاری سخن گفتند.

به گزارش اصفهان شرق؛ آمارهایی که مسئولین وزارت بهداشت و سایر مسئولین ارائه کردند به روشنی نشان از افزایش موارد ایدز از راه جنسی ناایمن (که عمدتاً مربوط به روابط غیرمشروع می‌شود) داشت.

یکی از سخنرانان با ارائه نتایج تحقیقی بر روی قشر دانشجو و جوان مدعی بود که جوانان ما بیشترین اطلاعات مربوط به روابط جنسی را به ترتیب از گروه همسالان، کتاب، سایت و ماهواره می‌گیرند و کمترین اطلاعات در این زمینه را از اماکن و افراد مذهبی و پدر و مادر دریافت می‌کنند. وی با استناد به همین تحقیق می گفت که ما به این نتیجه رسیدیم که پس باید روی گروه همسالان و آموزش آنها کار کنیم! حالا سؤال اینجاست اولاً گروه همسالان اطلاعات خود را از کجا به دست آورده است؟ فکر نمی‌کنید در اینجا نقش ماهواره و اینترنت بررنگ باشد؟ ثانیاً متاسفانه روی تغییر مسیر دسترسی به اطلاعات کار نشده است و در اصل ما هم سوار موج فعلی شده و روی گروه همسالان متمرکز شده ایم. البته این کار به جای خود مناسب است اما بهتر آن است که از ظرفیت پدر و مادرها، از ظرفیت مراکز مشاوره خانواده، از ظرفیت انجمن‌های اولیاء و مربیان مدارس و بخصوص از ظرفیت بسیار بالای مساجد و اماکن فرهنگی و مذهبی نیز برای تغییر مسیر دسترسی اطلاعات نوجوانان و جوانان به مسائل جنسی به نحو درستی استفاده شود.

نکته جالب و اصلی این بحث آنکه در این همایش دو تن از بانوان بازیگر سینمای ایران هم حاضر بودند و لابد رونق بخش این مراسم علمی (!) و حامی جریانهای مقابله با ایدز قرار بود باشند. با خود فکر می کردم اگر جوان امروز (که به گفته یکی از سخنرانان مسئول در وزارت علوم، امروز جوانان بیشتر در معرض آسیب های جنسی هستند) تحریک نشود و زمینه گناه حذف شود آیا باز هم به این دام می افتد؟

واقعاً جای یک مسئول شجاع خالی بود تا بگوید وقتی بیشتر بازیگران زن سینمای ایران بی حجابی را ترویج می ‌کنند (و تصاویر بدحجابی آنها فضای اینترنت را پر کرده است) و از سوی دیگر علاوه بر معضل اشتغال، چند روزه وام خودرو به مردم می دهیم اما برای اندک وام ازدواج باید پسر و دختر تازه ازدواج کرده با چند ضامن پشت در بانک مدتها منتظر بمانند و برآیند این مسائل به کاهش آمار ازدواج می انجامد چه انتظاری باید داشت؟ اگر زمینه تحریک جنسی و گناه و بخصوص موضوع ماهواره و آسیب های شبکه های مجازی به درستی حذف یا مدیریت می شد یا بشود آنگاه باز هم فکر می کنید با چنین آماری مواجه خواهیم بود؟

سخن آخر : خانم بازیگر محترمه! شاید شما هم متهم باشید. به سهم خود فکر کنید که با ذهن نوجوان و جوان چه می کنید؟؟؟

منبع:جهان نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.