اصفهان شرق

فوت 42 نفر در کشور بر اثر آنفلوآنزا/ شیوع آنفلوآنزا به اتباع خارجی ارتباطی ندارد

کدخبر: 84689
1394/09/19 در ساعت 11:20

به گزارش اصفهان شرق؛ سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وضعیت استان کرمان عادی است و هیچ نکته نگران‌کننده‌ای در ارتباط با بیماری آنفلوآنزا وجود ندارد.

وی بیان داشت: شهروندان باید توجه داشته باشند که فصل سرما همچنان ادامه دارد و شیوع سرماخوردگی بخشی از بیماری‌های واگیر در این فصل است و مردم باید مراقبت سلامتی خود باشند.

قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: استان سیستان و بلوچستان از ابتدای سال تاکنون پنج مورد مبتلا به آنفلوآنزا داشته که فوت شدند.

وی ابراز داشت: هیچ اعتبار خاصی برای بیماری‌های واگیر و آنفلوآنزا پیش‌بینی نشده، البته نمایندگان مجلس برای سال 95 ردیف اعتباری را برای بیماری‌های واگیر انسانی و دامی گذاشته‌اند.

قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: هیچ محل اعتباری برای خدماتی که وزارت بهداشت موظف است به لحاظ انسانی به اتباع بیگانه ارائه دهد، پیش‌بینی نشده است.

وی گفت: نمی‌توان گفت در استان کرمان فراگیری خارج از انتظار داشتیم، البته سیستم ثبت و گزارش در کرمان مناسب است و بیماریابی شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابراز داشت: نکته خاصی وجود ندارد که آنفلوآنزا را به اتباع خارجی ربط دهیم، چون در مناطقی که بارانداز است، آلودگی کمتری شاهد بودیم.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار داشت: در استان کرمان تاکنون 33 نفر به دلیل آنفلوآنزا فوت کرده‌اند و و در دیگر استان‌ها آمار فوت‌شدگان موردی بوده است.

وی افزود: طبق گزارش‌ها در آبادان یک نفر، لرستان دو نفر، کرج یک نفر و سیستان و بلوچستان پنج نفر بر اثر آنفلوآنزا فوت کرده‌اند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: شهروندان همچنان باید مراقب باشند که نکات بهداشتی را رعایت کنند، البته قرار نیست که همه به این بیماری مبتلا شوند.

منبع: فارس