سرویس: اخبار شهرستان » اژیه 16:03 - پنجشنبه 19 آذر 1394

همزمان با سراسیر استان؛

شور هر ساله عزاداران شرق اصفهان در 28 صفر/ تصاویر

سراسر شرق اصفهان از ورزنه تا نصرآباد و از شاهتور تا جرقویه علیا در روز 28 صفر مملو از عاشقان اهل بیت بود.

به گزارش اصفهان شرق، هیئات مذهبي دهستان شاهتور و روستاي هاي همجوار در 28 صفر به صورت  قافله عزاداري به سمت سنگ راس الحسين(ع) حركت كردند.

اجتماعي عظيم به همراه عاشقان سيدالشهدا در امام زاده عبدالعزيز(ع) گرد هم امدند.

ورزنه….

حجت الاسلام شامحمدی امام جمعه ورزنه شب گذشته در جمع عزاداران پیامبر عظیم الشان اسلام در مسجدالمهدی این شهر گفت اگر پیامبر اسلام در زمان ما به پیامبری مبعوث شوند چه نکاتی را به ما متذکر می شوند و تفاوت سخن ایشان در این زمان بازمان جاهلیت چه خواهدبود؟

ایشان با استناد به آیه شریفه 151سوره انعام گفتند با دقت دراین آیه شریفه نوع سخن گفتن پیامبراسلام صلوات الله علیه با مردم زمان جاهلیت مشخص می شود ایشان می فرمایدقُلْ تَعالَوْا أَتْلُ ما حَرَّمَ رَبُّکُمْ عَلَیْکُمْ أَلاَّ تُشْرِکُوا بِهِ شَیْئاً وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً وَ لا تَقْتُلُوا أَوْلادَکُمْ مِنْ إِمْلاقٍ نَحْنُ نَرْزُقُکُمْ وَ إِیَّاهُمْ وَ لا تَقْرَبُوا الْفَواحِشَ ما ظَهَرَ مِنْها وَ ما بَطَنَ وَ لا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتی‏ حَرَّمَ اللَّهُ إِلاَّ بِالْحَقِّ ذلِکُمْ وَصَّاکُمْ بِهِ لَعَلَّکُمْ تَعْقِلُونَبگو: بیایید آنچه را پروردگارتان بر شما حرام کرده بخوانم ، و آن اینکه چیزی را شریک او قرار مدهید، و به پدر و مادر نیکی کنید و فرزندانتان را از بیم فقر نکشید. ما شما و آنها را روزی می دهیم- و به کارهای زشت نزدیک نشوید چه آشکار آنها و چه پنهان آنها و نفسی را که خدا محترم شمرده و کشتنش را حرام کرده جز به حق ( نظیر قصاص یا حدود یا دفاع و غیره ) نکشید. اینهاست که خدا شما را بدان سفارش کرده ، شاید بیندیشید.

با دقت دراین آیه شریفه عمده مشکلات مردم درزمان جاهلیت مشخص می شود به عنوان مثال می توان به شرک به خدا، بی حرمتی به والدین، کشتن فرزندان از ترس فقر، کارهای زشتی همچون زنا، قتل و کشتار، اشاره کرد مشکلاتی که نه تنها در زمان ما ازبین نرفته و منقضی نشده بلکه به صورتی وسیع و مدرن در حال گسترش است به نظرمی رسد اگر پیامبرگرامی اسلام درزمان مابه پیامبری مبعوث شوند بار دیگرآیه شریفه151سوره انعام را تلاوت می کنندومردم را به ترک محرمات فوق دعوت میکنند جای تاسف است که مردم نه تنها بعد از هزار و چهارصدسال در این دانشگاه رشد قابل توجهی نکرده اند بلکه بازگشت به قهقرا نیز داشته اند.

حسن آباد….

دستجات و هیئت های مذهبی از ساعات اولیه صبح امروز با حرکت در خیابانها و کوچه ها در غم شهادت امام حسن مجتبی(ع) و رحلت حضرت محمد(ص) به عزاداری و مدیحه سرایی پرداختند.

نصرآباد….

در سالروز رحلت جانکاه پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم و سالگرد شهادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام خیل عظیم عزاداران شهر نصرآباد، در قالب هیات های بزرگ عزاداری،  در جوار تربت پاک شهیدان دوران دفاع مقدس گرد آمدند ، و در سوگ پیامبر خاتم و کریم اهل بیت علیهم السلام به سینه زنی و زنجیر زنی پرداختند و در آستانه اذان ظهر راهی مسجد جامع شده و پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به اقامت امام جمعه محترم ؛ همراه با سایر هموطنان عزیز، زیارت حضرت رسول از راه دور را قرائت نمودند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.