سرویس: تولیدی » گزارش میدانی 11:47 - پنجشنبه 19 آذر 1394

در ستاد امر به معروف و نهي از منكر بن رود مطرح شد؛

بي تفاوتي، مادر همه منكرات است/ صنعت گردشگری به صورت اسلامی مطرح شود

دبیر ستاد احیاء گفت: منشوری تحت عنوان قوانین ویژه بومگردی یا منطقه گردشگری تدوین شود تا بتوان قدمی مثبت در راه گسترش امر به معروف برداشت.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه، اعضای ستاد احیاء در دومين جلسه خود با موضوع فريضه امر به معروف و نهي از منكر به بررسي مصاديق معروف و منكر پرداختند.

بخشدار بن رود با اشاره به اهمیت امر به معروف در جامعه، خواستار همکاری همه دستگاه ها در این رابطه شد.

امام جمعه ورزنه با اشاره به آیه شریفه (کنتم خیرامه تامرون بالمعروف وتنهون عن المنکر) گفت: مدال بهترین امت به کسانی داده می شود که امربه معروف و نهی از منکر کنند و جزء بی تفاوتان جامعه نباشند.

حجت الاسلام شامحمدی با ابراز تاسف از حضور برخی توریست نماها در شهر مذهبی ورزنه و تپه های ماسه ای افزود: تپه های ماسه ای نمایش عظمت الهی بوده و می تواند بهترین دانشگاه خداشناسی باشد اما عده ای که البته انگشت شمار هستند با بی حجابی و هنجارشکنی موجبات ناراحتی قلب مقدس امام زمان علیه السلام و امت اسلامی را فراهم می کنند.

وی به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص بهره گیری ازصنعت گردشگری اشاره و تصریح کرد: نباید از این ظرفیت خدادادی که میتواند در جهت ارتقاء اقتصادی و فرهنگی شهر موثر باشد استفاده غیر صحیح کرد.

امام جمعه شهر ورزنه از مسئولان شهر درخواست کرد که در خصوص صنعت گردشگری به صورت اسلامی برنامه ریزی جامعی بکنند که البته نقش علما و روحانیت شهر و منطقه در این موضوع از همه مهمتر و موثرتر است.

 بي تفاوتي، مادر همه منكرات است

حجت الاسلام شامحمدی ادامه داد: اگر صد معروف داشته باشيم مي توانيم بگوييم يكي از معروف ها امر به معروف و نهي از منكر است و اگر صد منكر داشته باشيم كه در مقابل امر به معروف و نهي از منكر قرار بگيرد، بايد بگوييم بي تفاوتي مادر همه اين منكرات است.

وي بي تفاوتي را يكي از عوامل مهم افزايش منكرات در جامعه دانست و گفت: براي افزايش معروف ها يا تبديل نشدن معروف ها به منكر ترويج فرهنگ امر به معروف ضروري است.

ریاست ستاد احیای بخش بن رود از حساسيت عمومي و تذكر دادن مردم در جامعه با فرهنگ ترويجي و در قالب هاي قانوني و اجتماعي شكل گرفته و ترويج امر به معروف در جامعه نيز از اين طريق ممكن است.


شيرين ترين شيوه هاي تعامل اجتماعي

وي با استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب كه امر به معروف و نهي از منكر را يكي از شيرين ترين و موثرترين شيوه هاي تعامل اجتماعي مي دانند، افزود: ايشان در آغاز سال طي سخناني در حرم رضوي، پايه و اساس همه حركت هاي اجتماعي را امر به معروف و نهي از منكر معرفي كردند.

امام جمعه شهر ورزنه افزود: يكي از راه هاي كاهش منكرهاي اجتماعي و فرهنگي و همچنن افزايش معروف های اجتماعي را تلاش بيشتر براي ترويج فرهنگ امر به معروف دانست.

وی تپه های ماسه ای شهر را تجلی گاه قدرت الهی توصیف و اظهار کرد: بایستی شرایطی فراهم شود که ارزش های مردم شهر به ضد ارزش تبدیل نشود و ورود گردشگران موجب اعتلای فرهنگ جامعه شود نه رکود ان.


جابر عضو شورای اسلامی شهر نیز ساماندهی اشخاصانی که به صورت آزاد در روزهای تعطیل به گردشگران خدمات رسانی میکنند را خواستار و افزود: این افراد نیز ضمن سازماندهی از حمایت ارگان و یا شخصی که تصدی امور تپه های ماسه ای را بر عهده خواهد گرفت برخوردار شوند.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه کارهایی که قرار است در ستاد انجام شود باید به گونه ای باشد که به سرمایه گذار این بخش ضرری وارد نسازد.


سروان محسنی فرمانده حوزه 6 امام جعفرصادق (ع) نیز پتانسیل های شهر ورزنه را برای جذب گردشگر بسیار ایده آل توصیف کرد و اذعان داشت تصدی امور میبایستی بر عهده ی یکی از ارگان ها باشد و نظارت بر امور گردشگر جدی شمرده شود.

باقری ضمن تقدیر و تشکر از بخشدار پرتلاش و امام جمعه به خاطر اهتمام ویژه در برگزاری جلسات امر به معروف از جریانی تحت عنوان جریان زیر پوستی در جامعه یاد کرد و افزود: اگر این واجب رخت بربسته و فراموش شده احیا نشود در آینده ای نه چندان دور ارزشهای جامعه ایده ال مان از دست خواهد رفت.

وی فرهنگ سازی و نفوذ روحانیت را در اذهان عمومی ویژه دانست و نقش علمای شهر را در این رابطه بی بدیل خواند.

وی به نقل از فرماندهی سپاه امام علی عنوان کرد: سپاه و بسیج به هیچ وجه مخالف صنعت گردشگری نبوده اند و در حد توان خود نیز در راستای ترویج گردشگری سالم و اسلامی و همچنین کمک به سرمایه گذاران و بومگردان در ورزنه کمک خواهند کرد چرا که ورزنه واین پتانسیل ها خود بیانگر قدرت و عظمت خداوند است.

باقری با بیان طرحی مطلوب در خصوص بومگردی گفت: در صورت صلاحدید اعضای ستاد،ضمن اینکه منشوری تحت عنوان قوانین ویژه بومگردی یا منطقه گردشگری تدوین مینمایند در اختیار همگان نیز قرار دهند.

وی از اینکه تصدی امور بر عهده ی یک سازمان یا نهادی خاص باشد نیز حمایت و افزود: علاوه بر این امر فضای فرهنگی شهر و ورودی تپه های ماسه ای نیز به فضایی تاثیر گذار و ایده آل تغییر یابد.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.