سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 15:00 - چهارشنبه 18 آذر 1394

هیچ مورد مشکوک و حادی از بیماری آنفلوانزا در اصفهان مشاهده نشده است

آنفلوانزا هرسال هم‌زمان با سردشدن هوا شیوع پیدا می‌کند و مسئولان استان و جامعه پزشکی همه آمادگی لازم را برای مقابله با این ویروس که هرساله خودی نشان می‌دهد، دارند.

به گزارش اصفهان شرق؛ آنفلوانزا، همچنان که در صدر اخبار پزشکی قرار دارد و در محافل از این پدیده به‌عنوان یک پدیده شوم از آن یاد می‌شود، توانسته موجی روانی در افکار عمومی ایجاد کند تا جایی که خانواده‌ها منتظرند ببینند پس از استان‌ کرمان و سیستان و بلوچستان کدام استان قربانی آنفلوانزایی است که به‌قول وزیر بهداشت در ایران این ویروس وحشی شده است.

افراد مراقبت‌های بهداشتی را رعایت کنند

حسن هاشمی با ارائه توصیه‌هایی به مردم در این زمینه گفت: افراد باید مراقبت‌های بهداشتی را رعایت کنند و با مشاهده علائم آنفلوانزا به پزشک مراجعه کنند. این آنفلوانزا نیز یک آنفلوانزای معمولی است ولی هرسال مقاومت آن بیشتر می‌شود؛ به‌ویژه اینکه بر اثر این مقاومت‌ها ویروس آنفلوانزا وحشی‌تر می‌شود و این شرایط زمانی حادتر خواهد شد که این ویروس از آن‌طرف مرزها به ایران می‌آید. بنابراین چنین آمار مرگ‌ومیری در سال‌های گذشته نیز داشتیم و افراد با مراقبت بیشتر می‌توانند هیچ نگرانی به خود وارد نکنند.

آنفلوانزا در اصفهان به‌اندازه شدت استان‌های دیگر نیست

در این میان طلوعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان این مسئله را طبیعی دانست و به تسنیم گفت: همه‌ساله در فصول سرد ما مواردی از این قبیل راداریم و آنفلوانزا هرسال هم‌زمان با سرد شدن هوا شیوع پیدا می‌کند.

صدری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این مورد به تسنیم گفت: آنفلوانزا در این فصل وجود دارد و این ویروس مانند سرماخوردگی است.

وی در مورد آنفلوانزا در اصفهان افزود: آنفلوانزا در اصفهان به‌اندازه شدت استان‌های دیگر نیست و مرگ‌ومیر از آنفلوانزا در استان مشاهده نشده و وضعیت ویژه و فوق‌العاده برای اصفهان ایجاد نشده است.

همشهریان از مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک خودداری کنند

رضا فدائی مسئول بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز اطلاعات خوبی در این مورد به تسنیم داد و ضمن ابراز نداشتن نگرانی تأکید کرد: ویروس آنفلوانزا از طریق سرفه و عطسه و ترشحات بیمار مبتلا منتقل و پخش می‌شود، تب و لرز، دردهای عضلانی، خستگی، سرفه و گلودرد نیز به‌همراه دارد.

وی افزود: جای نگرانی ندارد و همشهریان در این مورد از مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک خودداری کنند زیرا تأثیری در بیماری ندارد.

فدائی بیان کرد: هرساله 3 ویروس در فصل سرما وجود دارد که آنفولانزای فصلی ایجاد می‌کند، یکی از آن‌ها نوع H1N1 است. این ویروس نسبت به بقیه شدیدتر است و این در حالی است که این ویروس در کل آسیا شایع شده است.

رعایت نکات بهداشتی مانند استفاده از دستمال هنگام عطسه و سرفه و قرار دادن دستمال در کیسه پلاستیکی و سپس قرار دادن آن در سطل زباله اهمیت فوق‌العاده زیادی در پیشگیری از بیماری دارد، افراد مبتلابه بیماری یا مشکوک به بیماری از بوسیدن و دست دادن با یکدیگر جداً خودداری کنند، از هرگونه خوددرمانی خودداری و به پزشک مراجعه کنند، این‌ها نکات بهداشتی است که در این مدت کارشناسان بهداشت برای آگاهی رساندن اطلاع می‌دهند.

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.