سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 08:08 - چهارشنبه 18 آذر 1394

رئیس بسیج سازندگی اصفهان خبر داد:

بیابان‌زدایی ۱۰ هزار هکتار از اراضی بیابانی اصفهان توسط بسیج سازندگی

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره به تجربه سازمان بسیج سازندگی استان در عرصه بیابان‌زدایی گفت: ۱۰ هزار هکتار از اراضی بیابانی استان اصفهان توسط این سازمان بیابان‌زدایی می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ سرهنگ سید حسین انوری با بیان اینکه در 3 سال گذشته بیش از 1200 پروژه عمرانی توسط سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان اجرا شده است، اظهار داشت: پروژه‌هایی همچون آب‌رسانی به روستاها، ساخت و مرمت مسجد، غسال‌خانه، مدرسه، خانه بهداشت، خانه عالم و تعویض شبکه آب‌رسانی در روستا از جمله این پروژه‌ها است که جزء پروژه‌های قرارگاه خاتم الانبیاء است و یا از طریق استانداری به این سازمان واگذار شده است.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی استان اصفهان آمادگی دارد تا در صورت تأمین اعتبار، پروژه‌های محرومیت‌زدایی در سراسر استان را اجرایی کند، افزود: در سال جاری 70 پروژه همچون احداث کتابخانه، غسالخانه، خانه بهداشت، مسجد، منبع آب و آب‌رسانی از سوی قرارگاه خاتم الانبیاء به بسیج سازندگی استان اصفهان واگذار شده است و 100 پروژه دیگر را برای اجرا به قرارگاه خاتم الانبیاء پیشنهاد داده‌ا‌یم تا پس از تصویب بتوان مرحله جدیدی در اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در استان را آغاز کنیم.

رئیس بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان(عج) تصریح کرد: 10‌پروژه محرومیت‌زدایی از قبیل ساخت کتابخانه در شهرهای شرق اصفهان و تعمیر و مرمت گلزارهای شهدا توسط دولت به بسیج سازندگی استان اصفهان برای اجرا واگذار شده است و امیدوار هستیم با توجه به تجربه بسیج سازندگی استان در این عرصه، پروژه‌های بیشتری برای اجرا واگذار شود.

سرهنگ انوری با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی استان در عرصه بیابان‌زدایی بیان کرد: 10 هزار هکتار از اراضی بیابانی استان اصفهان برای کاشت نهال طاق و قرداغ در راستای بیابان‌زدایی به بسیج سازندگی استان اصفهان واگذار شده است که با توجه به تجربه این سازمان در این عرصه و رتبه نخست کشوری بسیج سازندگی استان در سال‌های گذشته این کار به خوبی اجرایی می‌شود.

وی به موضوع ریزگردها و آلودگی هوا در استان اشاره کرد و افزود: به دلیل خشک شدن تالاب گاوخونی و خطر ریزگردهای این تالاب، سازمان بسیج سازندگی استان آمادگی کامل دارد تا در اجرای پروژه‌های این چنینی وارد عرصه شود و مسئولان استان را یاری دهد.

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.