سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 13:28 - سه شنبه 17 آذر 1394

در جلسه شورای بهداشت جرقویه علیا مطرح شد؛

درمان بالای بیماری سالک را با پیشگیری جبران کنیم

جلوگیری از تجمع نخاله های ساختمانی یکی از نتایجی بود که در جلسه شورای بهداشت جرقویه علیا با نظر مسئولان مطرح شد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه علیا، جلسه شورای بهداشت جرقویه عصر امروز با حضور مسئولان محلی و شهرستانی برگزار شد.

بخشدار جرقویه علیا با اشاره به نقش بهداشت در سلامتی جامعه گفت: یکی از موارد مهم برای سلامتی جامعه بهداشت محیط زیست است و با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص نگهداری و حفظ محیط زیست همه باید در این امر عمومی شرکت کنند.

بهزادفر به مشکل موجود در بخش جرقویه علیا بخصوص در شهر حسن آباد که باعث آسیب رساندن به بهداشت محیط و سلامتی افراد و جامعه شده اشاره و اظهار کرد: با توجه به دخالت انسان و از بین بردن بعضی از جانوران در این بخش، شاهد افزایش جمعیت سگ و بخصوص شغال و به وجود آمدن مشکل برای اهالی بوده ایم و می طلبد تا در این رابطه پیگیری جدی صورت گیرد.

*پیگیری جدی در خصوص مسائل بهداشتی

وی به وجود آمدن بیماری های سالک و همچنین ایجاد خسارت برای زمین های کشاورزی را از دیگر مشکلاتی عنوان کرد که به واسطه وجود برخی سگ های ولگرد برای منطقه به وجود می آید.

کارشناس محیط زیست شهرستان اصفهان از دیگر سخنرانان این جلسه بود و با اشاره به اینکه خشکسالی یکی از دلائل جذب جانواران به مناطق است، بیان کرد: امحای تلفات مرغداری ها در اطراف شهرها و روستاها یکی از دلایل جذب جانوران است و همه باید با همکاری یکدیگر مانع از جذب جانوران شویم.

چیت ساز دفن زباله های خانگی و سوزاندان آنها را یکی از راه های کاهش جمعیت جانواران موزی عنوان کرد.

وی قول پیگیری مسائل مذکور در خصوص ایجاد خسارت برای کشاورزان و اهالی مناطق شهر حسن آباد را داد.

*پیشگیری از سالک بهتر از درمان

عباسعلی محمدی از مرکز بهداشتی درمانی شهر حسن آباد نیز ضمن اشاره به بالا رفتن بیماری سالک نسبت به سال های گذشته، خاطرنشان کرد: در سال جاری آمار بیماری سالک در منطقه نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و یکی از دلائل آن وجود سگ های ولگرد و شغال است که با توجه به زیاد بودن هزینه درمان، بهتر است پیشگیری لازم به عمل آید.

شهردار حسن آباد، نخاله های ساختمانی را یکی از موارد تجمع موش های ناقل بیماری سالک عنوان و افزود: این مکان ها جایی مناسب برای لانه سازی موش ها بوده و باعث افزایش جمعیت انها شده و ایجاد بیماری سالک می کند.

حسین ایروانی در پایان با بیان این مطلب که باید حد و مرزی برای تخلف در نظر گرفت، خاطرنشان کرد: مسئولان مربوطه باید مکانی خارج از شهر را برای تخلیه زباله انتخاب و رانندگان را موظف به رعایت تخلیه نخاله های ساختمانی در مکان مربوطه باشند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.