سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:09 - سه شنبه 17 آذر 1394

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

خشکسالی‌های مالی گریبانگیر آموزش و پرورش شده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: طی دو سال گذشته خشکسالی‌های مالی گریبانگیر آموزش و پرورش استان شده است به طوری که تا به حال بی‌سابقه بوده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمد حسن قائدیها در مراسم افتتاح مرکز آموزشی فرهنگی نوید، ویژه بیماران خاص فرهنگی اظهار کرد: امروز مفتخر هستیم که علی‌رغم تمام مشکلات موجود، با سرمایه‌های خوب نیروی انسانی در استان اصفهان و با وحدت و یکرنگی و هماهنگی شاهد افتتاح این مرکز هستیم.

وی همدلی و همزبانی میان کارکنان آموزش و پرورش را ستودنی دانست و افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر مشارکت خوبی میان اداره کل آموزش و پرورش استان و سایر دستگاه‌ها ایجاد شده است که خروجی خوبی به دنبال داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد: استان اصفهان با توجه به پراکندگی جغرافیایی، از شرق تا غرب تقریبا یک وسعت بسیاری دارد اما به زودی یک منطقه به 40 منطقه آموزش و پرورش افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون نزدیک به 55 هزار کارمند و 840 هزار دانش‌آموز در دوره‌های مختلف تحصیلی وجود دارند.

قائدیها در ادامه اظهاراتش به پراکندگی استان اصفهان اشاره کرد و گفت: پراکندگی استان به اندازه ای است که حدود 200 مدرسه زیر 10 دانش‌آموز وجود دارد.

وی افزود: افتخار آموزش و پرورش این است که به عنوان تنها دستگاه دولتی در تمام نقاط کشور، پرچم جمهوری اسلامی را به عنوان نماینده دولت ایران به اهتزاز در می‌آورد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: حداقل در روزهایی که دولت تدبیر و امید مسئولیت آموزش و پرورش را تحویل گرفته است، با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده‌ایم به طوری که دو سال سختی را از نظر منابع انسانی و اجرای سند تحول بنیادین در دوره‌های مختلف داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: جابجایی‌های گسترده در تابستان امسال باعث شد که صدها واحد آموزشی مجبور شوند دوره تحصیلی خود را به واسطه حذف پایه اول در دوره متوسطه دوم و به هر حال اضافه شدن یک پایه به دوره ابتدایی تغییر دهند.

قائدیها با اشاره به راه اندازی مرکز آموزشی فرهنگی نوید گفت: با تدبیری که توسط وزارت آموزش و پرورش انجام شد، استان اصفهان به عنوان پایلوت جهت پذیرش و اسکان همراهان بیماران صعب‌العلاج فرهنگی در نظر گرفته شد.

 

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.