سرویس: تولیدی » خبر پوششی 22:28 - دوشنبه 16 آذر 1394

کارشناس مسائل سیاسی در جمع دانشجویان کوهپایه ای:

جنبش دانشجویی فراز و فرودهای بسیاری را تجربه کرد

محمد حسن ربانی گفت: در روزگاری که دشمن تلاش می کند از طریق جنگ نرم سنگرهای انقلاب را فتح کند نقش دانشجو بسیار مهم است.

به گزارش اصفهان شرق، همزمان با 16 آذر روز دانشجو، جلسه ای با حضور گرم دانشجویان در دانشگاه پیام نور کوهپایه و سخنرانی دکتر محمد حسین ربانی از کارشناسان مسائل سیاسی برگزار شد.

کارشناس مسائل سیاسی با توجه به تعریف جنبش دانشجویی گفت: دانشجویان نقش ارزنده ای را ایفا می کنند و به عنوان یکی از جریان های مهم و تاثیر گذار اجتماعی در تاریخ سیاسی اجتماعی ایران است.

وی با بیان تاریخچه ای از جنبش ها در دانشگاه ها اظهار کرد: استکبار ستیزی، استقلال طلبی و عدالت خواهی یکی از اصول اصلی 16 آذر سال 1332 بود که با شهادت سه دانشجو تجلی یافت.

ربانی افزود: جنبش دانشجویی در تاریخ ایران ریشه طولانی دارد و این جنبش از قبل از انقلاب حرکت خود را شروع و همزمان با تحولات قبل از سال 57 پا به پای مردم در صحنه ها حضور داشت تا در آذر 1332 و با شهادت سه تن از دانشجویان برگ سرخ دیگری از شهادت را با نام دانشجو رقم زد.

وی با اشاره به برخی تحولات همزمان با انقلاب اسلامی، بیان کرد: این جنبش همزمان با انقلاب اسلامی نیز حضوری فعال داشت تا این که حوادث سال 58 و تسخیر لانه جاسوسی امریکا اوج آن بود که امام از آن به انقلاب دوم تعبیر کرد.

کارشناس مسائل سیاسی با توجه به اینکه جنبش های دانشجویی از ابتدا با فراز و فرودهایی همراه بود، تاکید کرد: این جنبش در ادامه با فراز و فرود هایی نیز همراه بود تا آن جا  که در دهه 70 عده ای  از جریان ها تلاش کردند تا این جنبش را مصادره و با نام خط امام از راه امام فاصله بگیرند.
وی از نقش دانشجو در این برهه از زمان سخن گفت و بیان کرد: در روزگاری که دشمن تلاش می کند از طریق جنگ نرم سنگرهای انقلاب را فتح کند نقش دانشجو بسیار مهم است چرا که دانشجو اگاه و با بصیرت می تواند در برابر توفان هایی که دشمن ایجاد کرده ایستادگی کند.

ربانی با توجه به اینکه دانشجو و دانشگاه رسالتی بسیار مهم و تاثیر گذار دارد، خاطرنشان کرد: دانشجویان باید با بصیرت و آگاهی قدم بردارند و از مسیر اصلی خود خارج نشوند.
در پایان این جلسه که با همت  پایگاه بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور کوهپایه و معاونت فرهنگی این دانشگاه برگزار گردید جلسه پرسش و پاسخ سیاسی نیز برگزار شد.
 
DSC05438 DSC05445 DSC05454 DSC05461

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.