سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 18:42 - دوشنبه 16 آذر 1394

نائب رئیس خانه کشاورز کشور:

مسئولان به فریاد دامداران آسیب دیده از آتش، در جرقویه علیا برسند

عنایت الله بیابانی گفت: مسئولان دامپزشکی به دنبال علت برآمده و با پیگیری مساله به فریاد خسارت دیدگان بشتابند.

به گزارش اصفهان شرق، طی این هفته سه دامداری در بخش جرقویه علیا طعمه حریق شد. دو انبار دامداری که دارای پرس های کاه بود در ابتدای صحرای شیدان متعلق به رضا سیف الله و محمد منصوری به طور ناگهانی آتش گرفت و طعمه حریق شد و خساراتی به این دامدار وارد گردید. علت این حادثه هنوز مشخص نشده است.

در  30 کیلومتری پایین دست روستای رامشه نیز یک دامداری که متعلق به عشایر نصر آباد های جرقویه بود آتش گرفت و متاسفانه 12 راس گوسفند در آتش سوختند علت این حادثه نیز مشخص نشده است و در حال پیگیری می باشد.

در پی این دو حادثه اهالی منطقه از کلانتری شهر حسن آباد و رامشه خواستند که علت این حوادث را دقیق مشخص کنند تا دیگر شاهد این گونه اتقاقات ناگوار در منطقه نباشیم.

DSC06908

به همین منظور عصر امروز نائب رئیس خانه کشاورز کشور در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه علیا با ابراز تاسف از وقوع این حادثه دلخراش گفت: دل هر انسانی با شنیدن خبر این حادثه به درد می آید چرا که یک کشاورز یا دامدار که با زحمت فراوان برای گرداندن چرخه اقتصادی و رونق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری، وارد عرصه کار می شود با وقوع این قبیل حوادث بیکار شده و ثمره مدت ها تلاش را به یکباره از دست می دهد.

عنایت الله بیابانی با تاکید بر پیگیری مسئله از راه قانونی و مسئولان ذیربط از جمله جهاد کشاورزی، دامپزشکی اظهار کرد: مسئولان متولی باید علت این حادثه را بررسی و راه حل مناسب را پیش پای کشاورزان و دامداران قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه این حادثه از رسانه های استانی منتشر شده و همه در جریان این حادثه قرار گرفته اند، افزود: مسئولان دامپزشکی به دنبال علت برآمده و با پیگیری مساله به فریاد خسارت دیدگان بشتابند.

بیابانی در ادامه با اشاره به وجود قنوات در منطقه جرقویه علیا بیان کرد: آب های زیر زمینی اعمم از قنات و چشمه مخصوص شخص و یا دولتی نیست بلکه یک نعمت عمومی و متعلق به همه است و در کشور ایران مخصوصا منطقه کویری، هر ساله میلیارد ها تومان برای مرمت قنوات هزینه کرده و در این منطقه نیز باید این هدف را دنبال و در حفظ و نگهداری قنوات و چشمه ها کوشا باشیم.

وی با تاکید بر حفظ قنوات گفت: همه باید کوشش کنیم که در حریم قنوات از ایجاد ساخت و ساز جلوگیری شود تا صدمه ای به این نعمت عمومی وارد نشود.

دکتر بیابانی در پایان با اشاره به اینکه باید از مهاجرت خانوارهای روستایی جلوگیری کرد، افزود: امروزه یکی از اهداف دولت جلوگیری از مهاجرت از شهر های کوچک به سمت کلان شهرها است و مسئولان باید تمهیدات لازم و کافی را برای خانوارهایی که شغل اصلی آنها کشاورزی و دامداری است، فراهم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.