اصفهان شرق

استکبار ستیزی معیاری برای انتخاب نماینده اصلح

کدخبر: 84190
1394/12/04 در ساعت 08:59

به گزارش اصفهان شرق، تا انتخابات اسفندماه راه زیادی نمانده و هر آن کس که امسال شرایط رای دادن را در خود دید باید با تحقیق و بینش به انتخاب نماینده ای اصلح براید تا مجلسی در راستای اعتلای انقلاب اسلامی داشته باشیم. با توجه به اینکه در کشف معیارها، دیدگاهها و نظرات مقام معظم رهبری ملاک و مدنظر است، لازم است تا با مراجعه به  بیانات ایشان، معیار انتخاب کاندیدای مطلوب را بدست آورده و براساس آن نسبت به انتخاب مطلوب اقدام کنیم.

رهبر در انتخابات1

امام خامنه ای مدظله العالی بر مقوله ی استکبارستیزی تاکید ویژه ای دارند و این امر را یکی از اهداف و مبانی بزرگ انقلاب ارزیابی و به ملت ایران خطر استکبار و وابستگی را همواره گوشزد می کنند.

رهبر معظم انقلاب در توضیح «وضعیت مبارزه با استکبار پس از مذاکرات هسته ای» تأکید کردند: «…علت اصلی دشمنی زورگویان جهانی با ملت ایران، خودداری جمهوری اسلامی از پذیرش نظام مبتنی بر سلطه گر و سلطه پذیر است… مبارزه با استکبار و نظام سلطه، براساس مبانی قرآنی، هیچگاه تعطیل پذیر نیست…» (دیدار با دانشجویان و نمایندگان تشکل های دانشجویی بیستم تیر 1394)

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اصل استکبار ستیزی و کوتاه نیامدن در مقابل دشمن در سخنانی یادآور شدند: «…در مقابل دشمن مستکبر نباید کوتاه آمد بلکه باید نظام اسلامی به حدی از اقتدار، استحکام و مصونیت برسد که دشمنان احساس کنند کاری از دست آنها برنمی آید…» (دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان هفتم شهریور 1387)

LEAD Technologies Inc. V1.01
کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با اصفهان شرق، با بررسی بحث استکبار ستیزی از دیدگاه قرآن گفت: در قرآن تاکید شده است که انسان های مومن و کسانی که زیر پرچم ولایت و جبهه حق هستند باید با استکبار مبارزه کنند.

رمضانعلی غلامرضایی با تاکید بر روحیه استکبار ستیزی اظهار کرد: با توجه به آیات متعدد، مومنین و کسانی که متدین هستند باید مبارزه با استکبار و نظام سلطه را در راس اهداف انقلاب قرار دهند زیرا این شعار جزئی از اصول، شعارهای مهم و اهداف اولیه انقلاب اسلامی است.

وی مبارزه با استکبار را مصداق اتمم و اکمل در ویژگی افراد دانست و گفت: امام خمینی(ره) تاکید بسیار بر ظلم و ستم دارند و اگر ملت ایران جایگاهی در بین ملل جهان دارد یکی از عوامل مهم آن داشتن روحیه استکبار ستیزی است.

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: نماینده مجلس شورای اسلامی باید غیور و مبارزه با استکبار را در راس رفتار عملی خود قرار دهند زیرا مجلس شورای اسلامی، انسان های مومن و معتقد به اسلام ناب محمدی و ولایت فقیه را باید در خود قرار دهد و همه این پارامتر ها در کنار داشتن روحیه استکبار ستیزی باید مورد توجه رای دهندگان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال وارد کردن مراتب قدرت نفوذ به مجلس است، افزود: یکی از مراتب قدرت کشور مجلس است و اگر نماینده ای انتخاب شود که استکبار ستیز باشد، دشمن در نقشه هایی که بعد از برجام طراحی کرد، حتما ناامید می شود ولی اگر کوتاهی شود و افرادی که متمایل به ارتباط با قدرت جهانی( آمریکا ) هستند، به مجلس وارد شوند، مسلما می تواند خسارت جبران ناپذیری را به کشور وارد کند.

غلامرضایی با توجه به اینکه ملاک و معیار امروز با توجه به سناریوی دشمن بحث استکبار ستیزی است، خاطرنشان کرد: اگر غربی ها و استکبار متوجه شوند که روحیه استکبار ستیزی و مقاومت در ملت ایران خدشه دار شده است و یا خدایی نکرده کم رنگ می باشد، می تواند برای ما مشکل آفرین باشد.
وی مجلس را عصاره ملت عنوان و گفت: این عصاره ملت باید از اعضایی ترکیب شود که نسبت به اصول اولیه ای که امام و رهبری فرمودند، پابرجا باشد.

221031_141
* راه تشخیص این روحیه در افراد چیست

غلامرضایی با اشاره به ذکر چند راه در شناخت روحیه استکبار ستیزی در فرد موارد را به شرح ذیل بیان کرد:
– تحقیق در رابطه با شخص کاندیدا و بررسی عملکرد و مواضع گذشته فرد با استفاده از سایت ها و منابع
-مشورت با افراد اهل فن و بهره برداری از نظرات کارشناسان خبره و صاحب نظر
-شناسایی عقبه های سیاسی افرادی که نامزد انتخابات می شوند
-بررسی اینکه چه افرادی با چه گرایشی پشت سر کاندیدا قرار گرفته و برای کاندیدا کار می کنند
-شناخت این مساله که کاندیدای مذکور زیر چه پرچم و تابلویی قرار گرفته و در این رابطه باید تابلوها را شناخت
-بررسی مواضعی که هر یک از کاندیدا امروزه می گیرند و تا حدودی می توان در مذاکره و پرسش و پاسخ ها، نگرش افراد را شناسایی کرد و به یکباره تصمیم نگرفت

3

وی در ادامه با توجه به این مساله که فکر و اندیشه افراد مانند لباس نیست که بتوان ظرف یک سال عوض کرد، تاکید کرد: مسلما با بررسی دقیق و به کارگیری پارامترهای مذکور در شناخت کاندیدا می توان متوجه، حفظ روحیه ولایت مداری و استکبار ستیزی در فرد شد، زیرا ملزم بودن فرد به این دو روحیه ظرف یک سال پدید نخواهد آمد.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) و امام خامنه ای مدظله العالی بیان کرد: انسان هایی که پایبند به مکتب اسلام باشند، میثاق ملی و قانون اسلامی را به صورت منظومه و کامل قبول دارند و در این مسیر، شخصی که به مجلس پا می گذارد می بایست نمونه کامل انسانی دلسوز، مومن و انقلابی شناخته شود نه اینکه برای رای آوردن در یک برهه از زمان پایبندی خود را به برخی پارامترهای اسلامی اعلام کند.

وی در ادامه بحث با توجه به اینکه فرد کاندیدا نباید به کانون های، اشرافی، قدرت و ثروت وابسته باشد، تاکید کرد: متاسفانه گاهی دیده می شود که افراد حرکاتی را انجام می دهند که در شان کاندیدا نیست، برای مثال، در آستانه انتخابات، با فراهم کردن برخی سبدهای کالا و تحویل آن به محرومین و یا کمک های آشکار به حسینه و مساجد، قصد به دست آوردن رای از برخی اقشار جامعه را دارند که این رفتارها رنگ و بوی سیاسی دارد و فرد مذکور به دنبال بهره برداری سیاسی است.

غلامرضایی با تاکید بر برخی رفتار ها در وجود افراد و بررسی آن توسط عوام جامعه گفت: التزام عملی به اسلام، ولایت فقیه، قانون اساسی ، دلسوز بودن، حفظ روحیه انقلابی و در راس حفظ روحیه استکبار ستیزی چندین مورد از صدها پارامتر انتخاب اصلح توسط افراد است که باید با بررسی دقیق موارد فوق به سمت انتخاب فرد مربوطه حرکت کنیم.

گفتنی است، این معیار به عنوان دومین پارامتر انتخاب نماینده اصلح در افراد از سوی این رسانه بیان شد تا بتوان با بهره مندی از انتخاب اصلح از دید رهبری، قدمی شایسته برداشت.

 

تا انتخابات اسفند ۱۳۹۴ همراه ما باشید….