سرویس: تولیدی » گفتگوی تلفنی 13:40 - شنبه 14 آذر 1394

کارشناس مسائل سیاسی:

دلسوزان کشور، گفتمان نامه رهبر انقلاب به جوانان غرب را در اولویت قرار دهند

رمضانعلی غلامرضایی گفت: دانشجویان، استادید و نخبگان باید با گفتمان نامه رهبر انقلاب، ابعاد قضیه را تبیین کنند.

کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی اصفهان شرق، با اشاره به انتشار نامه دوم رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی گفت: آنچه در انقلاب اسلامی از اهمیت وافری برخوردار می باشد، لزوم گفتمان سازیست زیرا برخی از واژه ها و مواضع در جوامع مورد بی توجهی قرار خواهد گرفت و این نکته مسلما در جوامع اروپایی و غربی مشهود تر است.

رمضانعلی غلامرضایی با فصل الخطاب قرار دادن دانشگاهیان و نخبگان جامعه در تبیین نامه اخیر رهبری اظهار کرد: دانشجویان، استادید و نخبگان باید با گفتمان نامه رهبر انقلاب، ابعاد قضیه را تبیین کنند، زیرا این نامه تفاوت هایی با نامه اول داشت که می توان فصل الخطاب قرار دادن همه جوانان غرب و مطرح کردن بحث از جایی که با ذات انسان ها سازگار است را از آن جمله نام برد.

وی با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، خطاب به جوانان غربی افزود: موضع رهبری در خصوص نسبت دادن داعش به جهان اسلام که معتقد است اگر یک نفر بی جهت کشته شود کل بشریت کشته خواهد شد و یا اگر یک نفر احیا شود، کل بشریت احیا می شود از جمله تفاوت هایی است که باید کارشناسان دینی و مذهبی از لحاظ مختلف بررسی و در جمع آنها گفتمان شود زیرا رهبر انقلاب به درستی حقایق جهان را مطرح کردند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به شکل گیری فضای معنوی آرام در غرب گفت: احساس می شود که در غرب یک فضای معنوی آرامی شکل می گیرد و مسلما حضرت آقا متوجه این فضا هستند به نحوی که بر اساس این فضا به گونه ای نامه را تنظیم می کنند که بسیار می تواند در تحکیم بخشی، آن فضای معنوی کمک ساز و موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: نقش همه افرادی که دلشان برای مملکت می سوزد این است تا ابعاد قضیه را تبیین و روشن کنند زیرا ممکن است برای برخی جوانان غربی شبهات و ابهاماتی پیش آید که با گفتمان سازی نامه، فرصتی خوب برای پاسخ گویی به شبهات پیش آید.

غلامرضایی با بیان این مطلب که اگر نامه رهبر به گفتمان تبدیل شود، اثر خودش را بهتر خواهد گذاشت، گفت: رهبر انقلاب نسبت به مسائل منطقه و جهان اشرافیت کامل دارند و بر اساس شناختی که دارند این حرکت را انجام می دهند و کارشناسان نسبت به موضع حضرت آقا باید حرکت جدی کنند زیرا اگر به صورت نامه معمولی با آن برخورد شود، گاها اثر مد نظر را نمی گذارد.

وی با توجه به قرائت نامه رهبر در سازمان ملل تاکید کرد: نمایندگان ما در خارج، سفیران جمهوری اسلامی هستند و به خوبی می توانند مبلغ خوبی در این مبحث باشند و در کشورهای غربی تبیین نامه را سرلوحه کارشان قرار دهند.

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.