سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 11:29 - شنبه 14 آذر 1394

انتقال آب کارون به اصفهان از طریق لوله‌گذاری صرفه اقتصادی ندارد

نماینده مردم شاهین‌شهر و برخوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت اجرای تونل بهشت‌آباد و تکمیل هرچه سریع‌تر این پروژه گفت: انتقال آب کارون به اصفهان از طریق لوله‌گذاری، سبب افزایش بی‌رویه هزینه‌ها می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به قطع جریان آب در روزهای آینده و وضعیت کشت پائیزه در استان اصفهان اظهار داشت: اختصاص آب به کشت پائیزه کشاورزان اصفهان در مجموع کار خوبی بود و این میزان آب به طور عمده برای تولید گندم و جو در سطح استان اصفهان استفاده شد.

وی افزود: این دو محصول از کالاهای استراتژیک است و در شهرستان برخوار هم بخشی آب برای دومین سال اختصاص داده شد و پیش‌بینی می‌شود که امسال حدود 3 هزار تن غله با آب داده شده در شهرستان شاهین‌شهر و برخوار تولید شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر و برخوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت اجرای تونل بهشت‌آباد تصریح کرد: به هر حال وزارت نیرو تعلل‌هایی در زمینه اجرای این تونل انجام می‌دهد اما اعتقاد ما این است که وزارت نیرو باید بر اساس کار کارشناسی که قبلاً صورت گرفته، این کار را قبول کرده و اجرایی کند.

وی با بیان اینکه این پروژه باید به پیمانکار صالح و سالمی تحویل داده شود که این تونل را به خوبی اجرا کند، خاطرنشان کرد: تونل بهشت‌آباد باید آب شرب مورد نیاز استان اصفهان که آب را از سرچشمه‌های کارون به مرکزیت کشور منتقل می‌کند و اجرای آن از اهمیت بسیاری برخوردار است.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: برخی بر خلاف نظر کارشناسی معتقد هستند که آب باید به صورت لوله منتقل شود اما این کار، اقدام درستی نیست که باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود و انتقال آب از کارون به مرکزیت کشور باید از طریق تونل انجام شود.

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.