سرویس: تولیدی » خبر پوششی 18:13 - جمعه 13 آذر 1394

امام جمعه هرند:

نامه رهبری موجب معرفی چهره واقعی اسلام به جوانان غربی بود

حجت الاسلام فرهنگ: یکی از اتفاقات مهم این روزها نوشتن نامه اثر بخش مقام معظم رهبری به جوانان غربی بود که هدف از نوشتن این نامه آشنا ساختن جوانان غربی با اسلام واقعی است چون که در غرب دشمنان در تلاش هستند که چهره اسلام را خشن نشان بدهند.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از روابط عمومی ستاد نماز جمعه شهر هرند؛ امام جمعه موقت در خطبه های نماز جمعه شهر هرند گفت: بزرگترین سرمایه ای که خداوند به انسانها عطا نموده است نعمت و سرمایه ایمان است.

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ با اشاره به دو آیه از سوره حجرات گفت: خداوند ایمان را زینت و محبوب قلوب ما قرار داده است ولی متاسفانه عواملی باعث شده است ایمان ضعیف و تحت شعاع قرار بگیرد.

وی افزود: یکی از این عوامل ضعف در ایمان کسب در امد حرام است که متاسفانه در جامعه امروزی ما وجود دارد و خیر برکت را از زندگیهای ما برده است.

امام جمعه هرند بیان کرد: گناهانی چون رباء کم فروشی و غیره از دیگر گناهانی که باعث ضعف ایمان می شود و بعضی از گناهان جنسی است که باعث تحریک شهوت در انسان می شود مانند نگاه حرام و نگاه آلوده که قلب و دل انسان را آلوده و حیاء و عفت را از جامعه می برد.

فرهنگ در خطبه دوم نماز خود با بیان حدیثی از حضرت امام محمد باقر (ع) گفت: انسان متقی در هر شرایطی که باشد خداوند متعالی راه خروج از مشکلات را به او نشان می دهد به شرط اینکه دنبال تقوی و پاکی برود و در اوج غربت و تنهائی بهترین لذت و عظمت را خداوند به او عنایت می کند.

امام جمعه موقت هرند 19آذر مصادف با 28 صفرسالروز شهادت پیامبر ختمی مرتبه حضرت محمد (ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع) شهادت این دو بزرگوار را به همه شعیان جهان تسلیت عرض نمود و گفت: نقطه مهم و مشترکی که بین این دو بزرگوار وجود دارد و آن بی وفایی بعضی از خواص در اواخر عمر این دو نفر بود که علت آن وابستگی به مقام و منسب و مال دنیا بودند و پیامبر و امام خود را رها نمودند و به دنیا دل بستند و مشکلاتی و اختلافاتی که امروزه در جامعه اسلامی ما است از آن زمان شروع شد و باید برای ما درس عبرت باشد و نکته مهمی که ما باید به آن توجه داشته باشیم این است که راه و روش و سیره اهل بیت (ع) را بابصیرت و آگاهی طی کنیم.

حجت الاسلام فرهنگ گفت: ما باید دو راه را در پیش بگیریم یک تعظیم و بزرگداشت شعاعر دینی در برنامه های خود همچون حضور در نماز جمعه که خود مشت محکمی است بر دهان مستکبران است و دوم ترویج سبک زندگی پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) به گونی باشد که پیامبر و امامان از ما راضی باشند.

فرهنگ در قسمتی از سخنان خود افزود: یکی از اتفاقات مهم این روزها نوشتن نامه اثر بخش مقام معظم رهبری به جوانان غربی بود که هدف از نوشتن این نامه آشنا ساختن جوانان غربی با اسلام واقعی است چون که در غرب دشمنان در تلاش هستند که چهره اسلام را خشن نشان بدهند.

وی گفت: دو نکته در این نامه وجود دارد یک ترویست درد مشترک اسلام و دنیای غرب است ولی امریکا ترویست را در دو قسمت خوب و بد می داند.

امام جمعه موقت هرند گفت: امریکا منافقینی را که بیش از 17 هزار را در ایران کشتند و به شهادت رسانند ترویست نمی داند و به آنها پناه می دهد و از آنها هم حمایت می کند چون کشور اسرائیل و عربستان اما کشور ایران را ترویست می خواند.
فرهنگ ادامه داد: خشونت خاموش که مقام معظم رهبری تعبیری بسیار حکیمانه از آن فرمودند و آن تحمیل فرهنگ غرب بر سایر ملتها و کوچک شمردن و تحقیر فرهنگهای مستقل به عنوان یک ترویست و یک خشونت خاموش معرفی می شود یعنی سبک زندگی غربی شهوت و هوسرانی و معصیت و گناه را به جوانان تحمیل کردن

خطیب نماز جمعه هرند با اشاره به 16 اذر روز دانشجو گفت: روز دانشجو به عنوان یک نماد است که ماباید به این روز ودانشجویان احترام بگذاریم و دانشجو فردی است که درجامعه و خانواده می تواند اثر بخش باشد و سبک معرفت و آگاهی دانشجو باید بالا برود و در کنار درس باید از نظر ایمان قوی باشد چراکه دشمن درصدد است که از راه نفوذ در دانشگاه جوانان ما را بی بندبار کند و از طریق اردوها و کنسرتهای که متاسفانه آلوده شده است در بعضی از دانشگاه گمراه نماید.

وی در پایان گفت: باید دقت داشته باشید که یک عده می خواهند از راه سیاست نفوذ کنند وارد دانشگاه بشوند و تنها سیاستی که باید در دانشگاه ها اعمال شود همان فرمایشات مقام معظم رهبری باید باشد و از خط وخط بازی جلوگیری شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.