سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 17:38 - جمعه 13 آذر 1394

امام جمعه محمدآباد:

نامه رهبری به جوانان غرب عامل شناخت بی واسطه آنها از دین اسلام است

امام جمعه محمدآباد گفت: بعد از فشاری که پس از اتفاقات تروریستی پاریس به مسلمانان وارد شد، مقام معظم رهبری داعش را جدا از اسلام و ساخته‌ دست غرب و اسرائیل معرفی کرد.

به گزارش اصفهان شرق از محمدآباد؛ حجت الاسلام و المسلمین کوهگرد در نخستین خطبه نماز جمعه این هفته پس از توصیه به تقوا در باب سبک زندگی اسلامی گفت: یکی از بزرگترین مشکلات یا بحران‌ هایی که نسل امروز به خصوص در درون خانواده دارند بحران تکلم و ارتباط است و ارتباط‌ها بسیار شکننده است.

وی افزود: امروز عمدتاً با خانواده‌هایی مواجه هستیم که زیر یک سقف زندگی می کنند اما از درون گسسته‌اند، زن و شوهر کنار هم هستند در حالی که تنها یک شناسنامه این‌ها را به هم گره زده و از نظر عاطفی و درونی با هم پیوند ندارند.

کوهگرد با اشاره به اینکه سبک زندگی امام حسین(ع) الگو و نمونه ای بارز برای همه ماست خاطر نشان کرد: اباعبدالله با این همسر چه رابطه‌ای و پیوندی داشته است که پس از شهادت امام در سایه نمی‌نشیند و یک سال بیشتر دوام نمی آورد و هماره رنج های همسر را مرور می‌کند.

وی به بعد دیگری از واقعه کربلا نظاره کرد و ادامه داد: نکته های بسیار لطیفی در کربلا وجود دارد، اما متأسفانه ما کربلا را نمی‌خوانیم،. عیب بزرگ ما برخورد بُرِشی با کربلا است،  فقط تاسوعا و عاشورا را یک برش داده‌ایم آن هم کدام بُعد؟ فقط مرثیه‌هایش را طرح می کنیم، مرثیه خوب و ارزشمند است، اشک بهترین سند صداقت انسان‌هاست، بهترین راه گره خوردن عواطف و درون ما با اباعبدالله است، اما کربلا تنها اشک نیست؛ چیز دیگری هم هست. پیام هم دارد، حرف هم دارد ما باید این حرف‌ها را بشناسیم و مرور کنیم.

امام جمعه محمدآباد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: گاهی اوقات کسی مشکلی دارد و نزد ما می‌آید و آن را طرح می‌کند، درددل می‌کند در وسط حرف او ما به یاد درددل‌های خود می افتیم، حرف او را قطع می‌کنیم قصه خود را می‌گوییم، به قول روانشناسان آمده است تا، کاتارسیس اتفاق بیفتد. روانشناسان می‌گویند؛ کاتارسیس در خلأ اتفاق نمی‌افتد.

وی در ادامه مباحث روانشناسی خود افزود: وقتی مخاطب نباشد کسی خالی نمی‌شود. باید او حرف بزند و درون خود را بیرون بریزد و کسی گوش دهد و همدلی کند تا آرام شود. مثلاً دختر شما در خانه گریه می‌کند، از مدرسه آمده و دعوایش گرفته مثلاً معلمش با او دعوا کرده یا نمره‌ی کمی گرفته یا فرض کنید با دوستش دعوا کرده است. می آید برای شما حرف می‌زند بگذار حرف بزند حتی اگر بد و بیراه به معلمش گفت متوقفش نکنید بگذارید بگوید خوب که تخلیه شد آن‌وقت با او حرف بزنید. این منش و شیوه‌ی زندگی امام حسین(ع) بود. در کربلا هم همین خصوصیت را می‌بینیم. هر کس حرف می‌زند همه گوش می‌دهند.

امام جمعه محمدآباد در خطبه دوم نماز جمعه این هفته نامه مقام معظم رهبری به جوانان را عامل شناخت بی واسطه آ نها از دین اسلام دانسته و خاطرنشان کرد: بعد از فشاری که پس از اتفاقات تروریستی پاریس به مسلمانان وارد شد، مقام معظم رهبری داعش را جدا از اسلام و ساخته‌ دست غرب و اسرائیل معرفی کرد.

حجت الاسلم کوهگرد جدا کردن مفهوم داعش از اسلام رامی توان به‌عنوان بزرگ‌ترین دستاورد این نامه عنوان کرد و افزود: در اروپا سعی کردند موج جدیدی از اسلام هراسی را به راه بیاندازند ولی به نظر می‌رسد این نامه علاوه بر ناکام کردن این تلاش‌ها، جوانان اروپا را به تحقیق در مورد اسلام واخواهد داشت و از طرفی هم حضرت آقاسیاستمداران کشورهای غربی را از مردم آنان جدا دانستند.

خطیب نماز جمعه این هفته محمدآباد با اشاره به روز دانشجو گفت:  آنچه روز دانشجو را در تقویم مناسبت های انقلاب اسلامی به فراموشی نسپرده، ریشه های عمیق این نام گذاری است.

کوهگرد در پایان سخنان یکی از برترین و پردوام ترین مصداق های نیکوکاری به مردم دانست و تصریح کرد: وقف بر دو نوع است؛ وقف عام و وقف خاص. در وقف عام، استفاده کنندگان از آن مال، گروه خاصی نیستند؛ مانند وقف زمین برای مسجد. در وقف خاص، فقط استفاده کنندگان خاصی می توانند از مال وقف شده بهره ببرند؛مانند وقف مالی برای دانشجویان  یک مدرسه خاص.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.