سرویس: تولیدی » خبر پوششی 15:00 - جمعه 13 آذر 1394

امام جمعه موقت شهر نصرآباد:

امنیت کامل برای پرتهدیدترین حادثه تاریخ

امام جمعه موقت نصرآباد گفت: این پیاده روی عظیم و همایش بی نظیر پر تهدید ترین حادثه تاریخ و در دل یکی از ناامن ترین کشورهای جهان در کمال امنیت برگزار شد، و الحمدلله به لطف خدا و اهل بیت علیهم السلام تا این لحظه مشکلی برای زائران اربعین پیش نیامده است.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از نصرآباد؛ امام جمعه موقت نصرآباد در خطبه اول نماز جمعه، ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی؛ موضوع این خطبه را به تبیین اهمیت، آثار و ابعاد تقوا اختصاص داد و گفت: در قرآن کریم و روایات سفارش زیادی به رعایت تقوا شده و ملاک برتری انسانها نزد خداوند و دادن پاداش در روز قیامت تقوا بیان شده است.

مراتب تقوای الهی

وی سپس به تشریح مراتب تقوا پرداخت و افزود: حداقل تقوا انجام واجبات و ترک محرمات است، و بالاترین مرتیه تقوا این است که انسان علاوه بر انجام واجبات مقید به انجام مستحبات هم باشد؛ و در کنار ترک محرمات، از انجام مکروهات پرهیز نماید و علاوه بر اعضا و جوارح فکر و اندیشه او نیز با تقوا باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه رعایت تقوا در همه امور را ضروری و لازم بر شمرد و گفت: انسان باید در تمام ابعاد زندگی خود؛ از جمله رفتارهای فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ارتباط با دیگران در خانه، محل کار، کوچه و خیابان تقوا را رعایت نماید، و تقوا در همه اعضا و جوارح انسان نمود پیدا کند. رعایت نکردن تقوا فقط به این نیست که انسان با زبان یا قلم یا قدم کار خلافی انجام بدهد، بلکه همواره و در همه امور باید تقوای الهی را مد نظر داشته باشد.

شبکه های اجتماعی و تقوای الهی

خطیب مذکور بر ضرورت رعایت تقوا در استفاده از ابزارهای روز و شبکه های اجتماعی تاکید کرد؛ و افزود: امروزه یکی از چیزهایی که همه بویژه نسل جوان و تحصیل کرده با آن سر و کار دارند، ارتباط با شبکه های مجازی است. اینترنت، واتس آپ، تلگرام، لاین و از این مواردی که عزیزان جوان بیشتر اطلاع دارند.

وی تاکید کرد: تقوا باید در استفاده از این وسایل هم رعایت شود. در پیام هایی که ارسال می شود، تصاویر و فیلم هایی که ارسال می شود، آنهایی که منتشر می شود، هر تصویری و پیامی را نفرستیم. با هر گروهی و هر شخصی چت و ارتباط نداشته باشیم.

وی ادامه داد: هر مطلبی را ارسال نکنید، هر مطلبی را انتشار ندهید. اگر مطالبی به دست فردی رسید اول مطالعه، تفکر و بررسی بکند، اگر دید درست، دقیق و مفید است، ارسال نماید.

مژده الهی در سایه تقوای الهی

نامبرده با بیان این که ارسال پیام ها کار زیادی ندارد و فقط با فشردن یک دکمه انجام می شود گفت: اما با فشار دادن یک شاسی ممکن است انسان انحرافی را در بین افراد ایجاد کند، یا دروغ و تهمت یا مطلب ناروا یا مطلب مفسده انگیزی را برای صدها نفر ارسال بکند، و نشر بدهد. بنابر این در استفاده از ابزار روز و تکنولوژی هم انسان باید مراعات تقوا را داشته باشد، و بدانیم خداوند مژده داده که هر که با تقوا باشد،خدا با اوست. چقدر خوب است انسان کاری بکند، که خدا با اوباشد.ان الله مع الذین اتقوا و الذین هم محسنون

بزرگترین سرمایه معنوی جهان اسلام

امام جمعه موقت نصرآباد خطبه دوم را نیز با سفارش به تقوا آغاز نمود، و در ادامه بیاناتی در رابطه با حوادث روز و جهان اسلام ایراد نمود.
اولین موضوعی که وی در این خطبه به تشریح آن پرداخت، اربعین حسینی بود که در این زمینه گفت: پیاده روی و اجتماع عظیم اربعین شکوه اسلام و شکوه تشیع و بزرگترین سرمایه معنوی جهان اسلام و بخصوص عالم تشیع است.

وی گفت: اربعین نشانگر پیروزی امام حسین علیه السلام و یارانش بود، و در حالی که بنی امیه فکر می کرد با شهادت امام حسین علیه السلام سفره اهل بیت علیهم السلام بر چیده شده است، با اولین زیارت اربعین توسط جابر ابن عبد الله انصاری ، این صحابی بزرگ پیامبر، مشخص شد که نام و یاد و راه امام حسین علیه السلام زنده و پا برجاست و فراموش شدنی نیست.
بی سابقه ترین های تاریخ در یک اتفاق

وی با اشاره به رکورد شکنی در اربعین سال جاری گفت: امسال بعد از حدود 1400 سال که از واقعه عاشورا می گذرد، چندین مورد بی نظیر در تاریخ اتفاق افتاد: بزرگترین اجتماع تاریخ، معنوی ترین جمعیت تاریخ ، طولانی ترین پیاده روی تاریخی، بزرگترین زیارت تاریخی، بزرگترین پذیرایی رایگان از افراد در طول تاریخ، چه شور و شینی، زیارتی که زمانی فاصله 400 متری بین الحرمین را تشکیل می داد، امروز به فاصله بین مشهدالرضا تا کربلای معلا تبدیل شده است.

حاجیان ادامه داد: با این حال مظلومیت اهل بیت و تشیع همچنان مشاهده می شود، بعضی وقت ها یک سری حوادث جزئی را چنان پوشش خبری می دهند، اما این واقعه تاریخی را خیلی از خبرگزاری ها و سایت ها پوشش ندادند تا مردمشان در بی خبری به سر ببرند و در جریان این واقعه معنوی قرار نگیرند.

امنیت کامل برای پر تهدیدترین حادثه تاریخ

وی یکی دیگر از ابعاد قابل توجه این واقعه را امنیت در دل خطر برشمرد و گفت: این پیاده روی عظیم و همایش بی نظیر پر تهدید ترین حادثه تاریخ و در دل یکی از ناامن ترین کشورهای جهان در کمال امنیت برگزار شد، و الحمدلله به لطف خدا و اهل بیت علیهم السلام تا این لحظه مشکلی برای زائران اربعین پیش نیامده است.

مقررات برای حفظ امنیت

امام جمعه نصرآباد یکی دیگر از مطالب مهم را لزوم داشتن روادید برای رفتن به کشور عراق عنوان کرد و افزود: بارها مسوولان محترم اعلام نمودند که بدون ویزا کسی به مرزها نیاید و مقام معظم رهبری هم تاکید نمودند که مردم مقرراتی را که دولت اعلام نموده رعایت نمایند. این به خاطر حفظ امنیت مراسم است.

حجت الاسلام حاجیان ادامه داد: هر چند همه عاشق اهل بیت هستند و دوست دارند که به کربلا بروند، اما اگر مقررات نباشد، عده ای سوء استفاده می کنند و زمینه برای حضور دشمن و بروزمشکلات و نا امنی برای زوار به وجود می آید. لذا داشتن روادید هم برای حفظ امنیت زائرین و هم احترام به کشور همسایه ضروری است و نباید بی توجهی برخی و عدم عدم رعایت مقررات باعث مقصر جلوه دادن مسوولان و حافظان امنیت بشود.

نامه وارث پیامبران به جوانان جهان

دومین نامه روشنگرانه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غربی موضوع دیگری بود، که خطیب نماز جمعه نصرآباد به تبیین آن پرداخت و گفت: به فرموده پیامبر اسلام علما وارثان پیامبران هستند، و مقام معظم رهبری به عنوان نایب بر حق امام زمان علیه السلام و وارث پیامبران با فراهم شدن زمینه، احساس وظیفه نمودند و با نوشتن نامه ای مستدل، منطقی، دلسوزانه، محترمانه ، و با ادبیات زیبا به روشنگری پرداختند.

آنهایی که مرگ را برای همسایه می خواهند

وی با بیان این که کشورهای غربی از لحاظ صنعتی پیشرفت چشمگیری داشته اند؛ اما از لحاظ فرهنگی و انسانیت عقب مانده و سقوط کرده اند، گفت: آنها مرگ را برای همسایه می خواهند، و این همه فتنه و آشوب و جنگ و خون ریزی در کشورهای اسلامی به وجود می آورند، اما وقتی در یکی از این کشورها به دست تروریست هایی که خود پرورانده اند اتفاقی می افتد، داد و فریادشان بلند می شود و غوغا به پا می کنند و در حالی که مقصر اصلی و زمینه ساز خودشان هستند، اسلام را خشن و مسلمانان را تروریست می خوانند.

رفتن به سراغ وجدان های جوانان با جدال احسن

وی در ادامه با اشاره به سانسور خبری این پیام در کشورهای غربی گفت: هر چند غربی ها سعی می کنند، مردمشان از واقعیت ها آگاه نشوند و نمی گذارند این پیام به راحتی منتشر شود؛ اما مقام معظم رهبری با جدال احسن، به سراغ وجدان جوان های غربی رفتند و در دیدار نخست وزیر مجارستان هم به پیدایش زمینه رشد و تحول معنوی در کشورهای غربی اشاره کردند.

سالروز شهادت نبی مکرم اسلام و شهادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام آخرین موضوعی بود که امام جمعه موقت نصرآباد پیرامون آن سخن گفت و خاطرنشان کرد: افتخار بزرگی برای مسلمانان است که پیامبر وخود و امام علی علیه السلام را پدر امت معرفی نمودند و رحلت ایشان مصیبت عظما و عزای بزرگی برای جهانیان است؛ و خداوند پیامبر خود را به عنوان اسوه و الگو برای همه ما معرفی نموده و امیدواریم که خداوند متعال توفیق آشنایی کامل با این پیامبر بزرگ الهی و اسوه راستین زندگانی و پیروی از آن حضرت در همه ابعاد زندگی را به ما عطا نماید؛ و همه ما را مشمول دعای پیامبر و دوستدار و روهرو امام حسن مجتبی علیه السلام قرار دهد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.