سرویس: تولیدی » خبر پوششی 14:45 - جمعه 13 آذر 1394

امام جمعه شهر ورزنه:

حضور میلیونی زائرین کربلا با امنیت مثال زدنی در یکی از کشورهای ناامن دنیا

شامحمدی در رابطه با نامه رهبر مظم انقلاب به جوانان اروپا گفت: وقتی ایشان به جوانان غیرمسلمان امیدوار هستند ما باید به نسل جوان مسلمان امیدوار باشیم و در تربیت آنها تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه اصفهان شرق از ورزنه؛ امام جمعه ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزارن ضمن دعوت مردم به تقوا در ادامه سلسله مباحث خود درباره حقوق فرزندان با اشاره به حکمت 399 نهج البلاغه گفت: امیرالمومنین می فرمایند(حق الولدعلی الوالد ان یحسن اسمه ویحسن ادبه ویعلمه القرآن) ازجمله حقوق فرزندان بر والدین این است که برایش نام نیک انتخاب کرده و او رابه بهترین نحو تربیت کنند و به او قرآن ر ایاد بدهند.

امام جمعه ورزنه ادامه داد: نامگذاری فرزندان آنقدر مهم است که خداوند در قرآن خطاب به حضرت زکریا می فرماید« یازکریا انانبشرک بغلام اسمه یحیی» ای زکریا ما به تو بشارت می دهیم تولد پسری راکه نامش یحیی است.

وی اظهار کرد: مفهوم این جمله این است که نامگذاری از چنان اهمیتی برخوردار است که خداوند مستقیم نام ایشان را انتخاب می کند و همچنین در نامگذاری حضرت زهرا سلام الله علیها پیامبراکرم فرمودند: (انما سماها فاطمه لان الله فطمها ومحبیها عن النار)خداوند فاطمه را فاطمه نامید چون او و محبانش از آتش جهنم به دورند.

شامحمدی همچنین با اشاره به روایت «من ولد له اربعه اولاد ولم یسم احدهم باسمی فقد جفانی» اذعان کرد: پیامبرعظیم الشان اسلام فرمودند که هرکس چهار فرزندداشته باشد و نام یکی از آنهار ا محمد نگذارد  به من جفا کرده است؛ که این روایت اهمیت نام خوب برای فرزندان را بیان می کند.

حجت الاسلام شامحمدی در توضیح حق دوم فرزندان خاطرنشان کرد: ادب خوب هم از حقوق فرزندان است و تادیب آنها درسنین کم از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که امیرالمومنین علیه السلام در وصیت به امام حسن علیه السلام فرمودند( انماقلب الحدث کالارض الخالیه کلما القی فیهامن شیئ قبلته فبادرتک قبل ان یقسوا قلبک) قلب نوجوان مانند زمین مستعد وآ ماده و شخم زده شده است و پذیرای هرنوع بذری می باشد به همین جهت من قبل از اینکه قساوت قلب بگیری در نوجوانیت مبادرت به تربیت تو کردم.

امام جمعه ورزنه در پایان خطبه اول درباره حق سوم فرزندان گفت: والدین باید قرآن را به فرزندان خود بیاموزند چرا که در روایتی وارد شده (خیرکم من تعلم القرآن وعلمه) بهترین شما کسی است که قرآن را فرابگیرد و به دیگران هم بیاموزد.

شاهمحمدی در خطبه دوم به اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: قریب به 30 میلیون انسان عاشق امام حسین علیه السلام از ادیان و ملیت ها و رنگ ها و نژادها و زبان های مختلف به زیارت امام حسین علیه السلام آمدند؛ حتی در رسانه هات صویرمردی مسیحی را دیدیم که قرآن به گردن آویزان کرده و در کربلا حضور پیداکرده و برای امام مظلوممان گریه می کردند.

وی یکی از ویژگیهای این همایش را حضور حداکثری با امنیت مثال زدنی در یکی از ناامن ترین کشورهای دنیا نام برد و اظهار کرد: در حالی که آل سعود توانایی محافظت از جان 2 میلیون زائر مکه را نداشتند و قریب به هفت هزار انسان بی گناه را به شهادت رساندند.

شامحمدی در ادامه به نامه رهبر مظم انقلاب به جوانان اروپا اشاره کرد و گفت: وقتی ایشان به جوانان غیرمسلمان امیدوار هستند ما باید به نسل جوان مسلمان امیدوار باشیم و در تربیت آنها تلاش کنیم.

امام جمعه ورزنه در پایان به سخنان مکرر رهبرمعظم انقلاب درباره نفوذ دشمن اشاره کرد و گفت: ایشان درطول 6 ماه 43 مرتبه درباره نفوذ صحبت کرده اند که 32 مرتبه آن درباره رابطه نفوذ با برجام بوده است؛ اما متاسفانه رئیس محترم مجلس در سوال خبرنگار درباره رابطه نفوذ و برجام می گوید هیج رابطه ای بین این دو نیست که این همان شعار ولایتی بودن است که عملی در آن مشاهده نمی شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.