سرویس: اجتماعی » حوادث 07:07 - جمعه 13 آذر 1394

مدیرکل سازمان حج و زیارت اصفهان:

فوت زائران اصفهانی از هیچ منبع رسمی اعلام نشده است

مدیرکل سازمان حج و زیارت استان اصفهان گفت: هنوز هیچ منبع رسمی فوت زائران اصفهانی در عراق را تایید نکرده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ غلامعلی زاهدی با اشاره به اجرای برنامه‌ریزی‌های لازم توسط ستاد اربعین برای بازگشت زوار عتبات عالیات اظهار کرد: زوار کربلا از سه مرز مهران، شلمچه و چزابه باز خواهند گشت که مرز مشخص زائران اصفهانی برای رفت و برگشت به خاک عراق چذابه بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه فوت برخی از زائران هنوز به صورت رسمی اعلام نشده، افزود: یکی دو مورد فوت زائران بر اثر تصادف به صورت تلفنی از طریق خانواده زائران به ما اعلام شده اما هنوز هیچ منبع رسمی این موارد را تایید نکرده است.

مدیرکل سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: زمان بازگشت شرکت‌کنندگان مراسم اربعین به صورت دقیق مشخص نیست چراکه تعداد روز حضور آنها در کشور عراق دست خودشان است اما به مرور گروه‌های مختلفی از زوار در حال بازگشت هستند.

وی تاکید کرد: وظیفه سازمان حج و زیارت ثبت‌نام و تحویل ویزا پس از صدور به زائران کربلا بوده که تاریخ بازگشت به ایران توسط خود زائر تعیین می‌شود و ممکن است کسی بخواهد دو روز اقامت داشته باشد و فرد دیگری بخواهد یک هفته و یا ده روز در عراق حضور داشته باشد.

زاهدی با اشاره به ترافیک سنگین بازگشت زوار به ایران تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده توصیه می‌شود زائران کربلا از مرزهای شلمچه و چزابه بازگردند چراکه عبور و مرور از این دو مرز راحت‌تر است؛ پایانه‌های حمل و نقل اتوبوس‌هایی را در هر سه مرز مستقر کرده‌اند که بهتر است در روشنایی روز به خاک ایران بازگردند.

 امسال نزدیک به 80 هزار نفر زائران کربلای معلی از استان اصفهان در مراسم اربعین حسینی شرکت کردند و اکثر این زائران از قشر جوان بودند.

منبع:فارس

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.