سرویس: تولیدی » خبر پوششی 21:30 - پنجشنبه 12 آذر 1394

استاد حوزه و دانشگاه:

برگزاری یادواره شهدا بهترین راه ترویج فرهنگ شهادت است

حجت الاسلام مهدیان یادواره های شهدا را راهی برای ماندگاری شهدا و فرهنگ شهادت دانست و گفت: به همین دلیل باید به اندازه شهادت برای یادواره های شهدا احترام و ارزش قائل شد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه؛ به همت هیئت متوسلین به حضرت قاسم ابن الحسن (ع) شهر ورزنه یادواره 103 شهيد ورزنه و دو شهيد گمنام درخیمیه متوسلین به حضرت قاسم ابن الحسن (ع) با حضور جمعی از مسئولین، روحانیت معزز، خانواده معظم شهدا و مردم شهیدپرور شهر ورزنه برگزار گردید.

در اين مراسم استاد حوزه و دانشگاه در رابطه با اربعين و فظيلت هاي اين ماه به ايراد سخنراني پرداخت.

وی فلسفه وجود انسان را معرفت عنوان کرد و گفت: بايد اين مهم مورد تامل و تعقل قرار بگیرد.

مهديان ادامه داد: معرفت زماني قابل شناخت است كه به مقامي برسيم و آن موقع مشخص مي شود كه ارزش دنيا براي ما چه قدر است؛ زيرا همان طور كه از معاني دنيا مشخص بوده، دنيا يعني پست و بي ازش و انسان با معرف در اوج قدرت بايد به اين مهم برسد و آن موقع هست كه قيمت انسان به واسطه علم و معرفت وجودي آن شناخته مي شود .

در ادامه وی به پيامدها و آسيب هاي اجتماعي نيز اشاره کرد و گفت: امروزه دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب به واسطه ماهواره درصدد متزلزل كردن بنياد خانواده ها هستند و ما بايد بسيار مواظب فرزندانمان خصوصا دختران عزیزمان باشيم كه در چنگال گرگ هاي مجازي نيفتند.

حجت اسلام مهديان خاطرنشان کرد: امروزه كل دنيا از اتحاد مسلمانان شديدا بيم دارند؛ زيرا مي دانند تا زماني كه مسلمانان متحد هستند قويترين بمب ها نيز كارساز نيست.

استاد حوزه و دانشگاه اذعان کرد: امروزه داعش و ديگر منافقان درصدد نفوذ بين اين اتحاد هستند كه بحمدالله تاكنون با تدابير مقام معظم رهبري و دانايي مردم فهيم ايران نتوانسته اند به خواسته هاي پليد خود برسند.

وی در مورد برگزاری یادواره شهدا با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه گسترش یابد، یادآور شد: اگر این گونه یادواره ها و مداحی ها برگزار نشود، شهدا فراموش می شوند و اگر شهدا فراموش شوند آرمان، مکتب، نماز،خدا و همه چیز ما به فراموشی سپرده می شود.

مهدیان با اشاره به جایگاه و نقش ارزشمند شهدا در پویایی و بالندگی نظام اسلامی تصریح کرد: همگان باید برای پاسداشت شهدا و تبیین ارزش‌های اسلامی گام‌های موثری بردارند.

وی خاطرنشان کرد: سربلندی و اقتدار میهن ایران اسلامی و توسعه و آبادانی امروز جمهوری اسلامی و پیشرفت در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری مدیون جان‌فشانی و رشادت رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است.

مهدیان افزود: ما وظیفه داریم شهدا را به نسل های جدید، جوانان و نوجوانان معرفی کنیم؛ چرا که آنان در آن زمان راه خود را انتخاب کردند و با ایثار و گذشت جاودانه شدند و برگزاری این گونه یادواره ها بهترین ظرفیت برای انتقال فرهنگ و آموزه های دفاع مقدس به مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان است.

حجت الاسلام مهدیان یادواره های شهدا را راهی برای ماندگاری شهدا و فرهنگ شهادت دانست و گفت: به همین دلیل باید به اندازه شهادت برای یادواره های شهدا احترام و ارزش قائل شد.

وی گفت: امروز ما نیازمند شهدا و آرمان شهدا هستیم و هر چه بهتر این مراسم برگزار شود ارزش گذاری برای هویت خودمان بیشتر خواهد شد.

در پایان با مداحی مداح اهل البیت عروجی مردم به عزاداری، مصیبت و سینه زنی پرداختند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.