سرویس: اجتماعی » گردشگری 20:32 - پنجشنبه 12 آذر 1394

استاندار اصفهان مطرح کرد

تدوین 129 طرح برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در اصفهان

استاندار اصفهان از تدوین 129 طرح برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در اصفهان خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور شامگاه پنج‌شنبه در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در دوران پساتحریم در حوزه گردشگری با اشاره به اهمیت موضوع گردشگری برای استان اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان تنها استان کشور است که برنامه آمایش سرزمین را تهیه کرده است چراکه معتقد هستیم که هر آنچه از نعمت‌های ما به نغمت تبدیل شده است به واسطه نبود سند آمایش سرزمین به وجود آمده است.

وی افزود: صنایعی که همه جا باعث شکوفایی است برای ما مشکل شده است، کشاورزی که در همه جا باعث تولید و امنیت غذایی است برای ما مشکلاتی را ایجاد کرده است این‌ها همه مربوط می‌شود به اینکه سند بالادستی با برش استانی وجود نداشت و سرمایه‌گذاری‌ها به صورت کور و تخریب‌گر انجام می‌شد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه توسعه صنعت و کشاورزی جزو محورهای این سند نیست، افزود: علم و فناوری، گردشگری و هنر 3 محور اصلی این سند هستند، استان اصفهان مرحله صنعتی شدن را در حال سپری کردن است و وارد مرحله فراصنعتی می‌شود، 10 درصد از صنایع بزرگ کشور و 15 درصد از تولید ناخالص ملی صنعت را دارد، بیش از 9 هزار واحد صنعتی در استان وجود دارد و به لحاظ مراکز علمی و دانشگاهی رتبه دوم کشوری را دارا است، این استان باید علم و فناوری را در کنار هم در نظر داشته باشد و تا 10 سال آینده بر این محور پیش رود.

وی بیان کرد: استان اصفهان ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای به صورت بالقوه و بالفعل در حوزه گردشگری دارد و در راستای سیاست‌های خارجی دولت در 2 سال اخیر هیئت‌های اقتصادی و سیاسی از کشورهای مختلف به بازدید از اصفهان آمده‌اند.

زرگرپور افزود: استان اصفهان سکه 2 رویی است که یک روی آن برخورداری است و روی دیگر آن صدها معضل ملی است، این استان با پرداخت مالیات بودجه 11 استان را تأمین می‌کند و از نظر دریافت بودجه دولتی در رده‌های آخر حضور دارد، پس هیچ امیدی به بودجه دولتی نداریم، بنابراین لازم است از منابع غیر دولتی خارجی و داخلی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اقدامات استان اصفهان برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی گفت: از 6 ماه پیش تا کنون 129 طرح با منابع مالی 14.4 میلیارد یورو به صورت استاندارد بین‌المللی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی آماده شده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه زمان طرح مسئله و مشکلات گذشته است و باید به دنبال ارائه راهکار بود، تصریح کرد: شورای گفت‌و‌گو دولت و بخش خصوصی بهترین بستر برای بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب برای برطرف کردن آن را فراهم آورده است، در این شورا دولتی‌ها بستر مناسب را برای همکاری با بخش خصوصی با برگزاری جلسات کارشناسی ایجاد می‌کند.

وی گفت: کارگروه گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان باید تحت پوشش شورای گفت‌و‌گو دولت و بخش خصوصی موانع را شناسایی کرده و به ارائه راه حل بپردازد.

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.