اصفهان شرق

شایعه فوت زائران اصفهانی اربعین حسینی صحت ندارد

کدخبر: 83799
1394/09/12 در ساعت 16:36

به گزارش اصفهان شرق؛ غلامعلی زاهدی اظهار داشت: مردم استان اصفهان در روزهای گذشته به کشور عراق برای سفر کربلا مراجعه کردند و در نهایت بیش از 78 هزار و 500 نفر از استان اصفهان در این سفر معنوی شرکت کردند.

وی بیان کرد: بازگشت زائران اصفهانی از عتبات عالیات آغاز شده است و با توجه به اینکه زمان بازگشت زائران برعهده خودشان است توصیه می‌کنیم زمان بازگشت را به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که درگیر موج بازگشت در پایان مراسم اربعین حسینی نشوند.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان با بیان اینکه چزابه مرز تعریف شده برای زائران اصفهانی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه مرز مهران شلوغ‌ترین مرز در بازگشت زائران است ممکن از عده‌ای از زائران اصفهانی برای ورود به کشور به این مرز مراجعه کنند.

وی گفت: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در مرز مهران و برای اینکه زائران اصفهانی برای بازگشت با مشکلی مواجه نشوند پیشنهاد می‌کنیم زائران اصفهانی در بازگشت از کشور عراق مرز چزابه را انتخاب کنند.

زاهدی با بیان اینکه برخی خانواده‌ها برای جویا شدن از حال زائران خود به سازمان حج و زیارت مراجعه می‌کنند، گفت: تاکنون هیچ خبر رسمی مبنی بر درگذشت زائران اصفهانی در حوادثی مانند تصادف در روزهای گذشته به ما ابلاغ نشده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال استقبال جوانان از مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی نسبت به سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش داشته و این موضوع، نشان دهنده افزایش توجه قشر جوان به برنامه‌های دینی و معنوی است.

منبع:تسنیم