سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 12:14 - پنجشنبه 12 آذر 1394

مدیرعامل آب منطقه‌ای اصفهان:

جریان آب در بستر زاینده‌رود، فردا قطع می‌شود

مدیرعامل آب منطقه‌ای اصفهان درباره زمان قطع جریان آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان گفت: قرار است آب در روزهای 13 یا 14 آذر قطع شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ مسعود میرمحمدصادقی با اشاره به بحث قطع جریان آب در رودخانه زاینده‌رود و زمان این اتفاق اظهار داشت: بر اساس اعلام مسئولان از روز 15 آبان که آب در رودخانه زاینده‌رود جریان پیدا کرده، باید این جریان 28 روز جریان داشته باشد و از ابتدا قرار بود که 28 روز آب در کانال‌ها جریان داشته باشد.

وی درباره زمان قطع جریان آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان تصریح کرد: قرار است آب در روزهای 13 یا 14 آذر قطع شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای اصفهان تصریح کرد: در برنامه اعلام شده قرار است آبی برای محیط زیست در بستر رودخانه زاینده‌رود رهاسازی شود و این موضوع با هماهنگی شورای هماهنگی زاینده‌رود که برنامه را هماهنگ کرده و بر اساس این برنامه انجام می‌شود.

وی درباره زمان باز شدن دوباره آب زاینده‌رود افزود: این موضوع بستگی به هوا و میزان بارش دارد اما در اواخر اسفندماه، آب بار دیگر در رودخانه زاینده‌رود جریان پیدا خواهد کرد. قرار است که تا پایان دوره آبی که شهریور سال آینده می‌شود در کل 400 میلیون متر مکعب آب به کشاورزان شرق اصفهان اختصاص پیدا می‌کند.

میرمحمدصادقی درباره اینکه آیا امکان تغییر محل تحویل آب به کشاورزان شرق اصفهان وجود دارد یا خیر، افزود: به هر حال میزانی آب به سفره‌های زیرزمینی نفوذ می‌کند که بخشی از آن توسط کشاورزان و بخشی از آن در سطح شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد اما امکان تغییر محل تحویل آب به کشاورزان وجود ندارد.

وی پیرامون برداشت‌های آب در بالادست زاینده‌رود، گفت: در حال حاضر برداشت‌ها مکانیزم مشخصی پیدا کرده و شورای هماهنگی حوزه آبریز زاینده که ذیل شورای عالی آب بوده، این مسئله را بررسی می‌کند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: در این شورا استانداران اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد، نماینده کشاورزان استان‌های اصفهان و چهارمحال و نمایندگان وزارتخانه‌های صنایع، جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و سازمان محیط زیست حضور دارند و میزان برداشت‌ها طی آن مد نظر قرار می‌گیرد و پس از آن به مدیر حوضه ابلاغ شده و وی باید سیاست‌ها را اجرایی کند.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.