سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:30 - چهارشنبه 11 آذر 1394

در اطلاعیه سازمان تبلیغات اسلامی به‌مناسبت اربعین تاکید شد؛

مسلمانان با اقامه عزا به معارف حقیقی قیام بزرگ حسین‌(ع) بپردازند

سازمان تبلیغات اسلامی به مناسبت اربعین حسینی، با صدور اطلاعیه‌ای بر گرامیداشت ارزش‌های والای این ایثار بزرگ تاریخ و اهداف نهضت عظیم سیدالشهدا(ع) تأکید کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ سازمان تبلیغات اسلامی به مناسبت اربعین حسینی، با صدور اطلاعیه‌ای با تاکید بر گرامیداشت ارزش‌های والای این ایثار بزرگ تاریخ و اهداف نهضت عظیم سیدالشهدا(ع) اعلام کرد که در روزگاری که مجاهدان مسلمان همچنان راه اسلام و تشیع را با پیروی از سید و سالار شهیدان با خون خویش استوار می‌کنند، بر سایر مسلمانان فریضه است که ضمن برپایی مراسم‌های سوگواری، از متن این قیام بزرگ که اربعین بیانگر اوج آن است، به معارف حقیقی‌اش نیز بپردازند.

برپایه این گزارش، متن اطلاعیه سازمان تبلیغات اسلامی به شرح زیر است:

«ان‌الحسین مصباح‌الهدی و سفینة النجاه

اربعین حسینی پیام‌آور رشادت‌های حماسه‌سازان کربلا و تداوم نهضت عاشوراست. هرگاه که خونی در راه احیای حق بر زمین ریخته می‌شود، شجره طیبه اسلام پربارتر می‌شود، حال که پس از چهارده قرن به واقعه سال 61 هجری می‌نگریم، عظمت تأثیرگذاری این حماسه بزرگ و اثرگذاری آن بر جهان پر هیاهوی معاصر بیش از پیش رخ می‌نمایاند.

در روزگاری که مجاهدان مسلمان همچنان راه اسلام و تشیع را با پیروی از سید و سالار شهیدان با خون خویش استوار می‌کنند، بر سایر مسلمانان فریضه است که ضمن برپایی مراسم‌های سوگواری، از متن این قیام بزرگ که اربعین بیانگر اوج آن است، به معارف حقیقی‌اش نیز بپردازند.

سازمان تبلیغات اسلامی نیز همچون گذشته با انجام پشتیبانی‌های ستادی، سوگواری شیعیان در ایام اربعین حسینی (علیه‌السلام) از بیستم صفر تا 30 صفر مصادف با شهادت علی‌ابن‌موسی‌الرضا (علیه‌السلام) را ارج می‌نهد.

اربعین که یادآور رشادت‌ها و مظلومیت‌های خاندان پاک رسول‌الله (صلی‌الله علیه و آله) است به عموم هموطنان، آزادگان و دوستداران حق و فضیلت‌های ناب انسانی تسلیت باد.»

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.