سرویس: تولیدی » مقاله و یادداشت 07:00 - چهارشنبه 11 آذر 1394

اربعین؛ سراسر گیتی مجذوب صحرای نینوا

در اربعین، امام حسین علیه السلام برای خود و یارانش روضه به پا می دارد؛ که خلق عالم را این گونه جذب کربلای معلا، و خیل مشتاقان را از سراسر گیتی مجذوب صحرای نینوا می نماید.

به گزارش اصفهان شرق؛ ولی اله عرب مختاری/ اربعین حسینی فرا رسید و خیل عاشقان سرور آزادگان عالم از گوشه گوشه دنیا، خود را به قبلگاه عشق رساندند و میلیون ها کاروان دل عاشق نیز راهی کربلاست.
به لطف الهی امسال حدود 30 میلیون زائر عاشق، با پای پیاده، خود را به کربلای معلا می رسانند، تا با زیارت تربت پاک ابا عبدالله الحسین علیه السلام، بزرگترین رزمایش عشق و آزادگی و دلدادگی را در معرض جهانیان درکربلا به نمایش بگذارند؛ و صدها میلیون انسان آزاده دیگر که توفیق حضورنیافته اند، دل را روانه کوی دوست نموده و به حال ره یافتگان کوی جانان غبطه می خورند.
این که چرا در طول سال در دو ماه محرم و صفر مساجد، حسینیه ها و تکایا این گونه رونق می گیرد و غرق در ماتم می شود، به برکت عزا و روضه امام حسین علیه السلام است؛ اما این که چرا در اربعین این اجتماع ده ها میلیونی با حرکت پیاده اتفاق می افتد؛ روایتی دیگر دارد. شاید بتوان گفت علت این این عشق و حضور این است، که بانی مجلس خود حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است؛ و در اربعین، امام حسین علیه السلام برای خود و یارانش روضه به پا می دارد؛ که خلق عالم را این گونه جذب کربلای معلا، و خیل مشتاقان را از سراسر گیتی مجذوب صحرای نینوا می نماید.

سردار و اربعین
آری! کسی که مدال ناب شهادت و لقب سید الشهدا را به دست می آورد؛ اکسیر سیادت و آقایی دوستانش را در نوکری برای ارباب نهفته، و رمز و رازی در حرکت اربعین اندوخته که زن و مرد، پیرد و جوان، خرد و کلان، با هر موقعیت شغلی و پست و مقام؛ در آستانه اربعین قید همه چیز را می زنند و راهی دیار عشق می شوند؛ و در طول مسیر عاشقان دیگری بزرگی خود را در نوکری زوار حسین علیه السلام می جویند، و عاشقانه و مخلصانه با هرگونه امکانات و خدماتی پذیرای راهیان پیاده حرم ارباب می شوند، و نذر می کنند یک سال سالم و فعال باشند، تا سال بعد بهتر از قبل مدال نوکری زوار الحسین بر گردن نهند، و در خدمت کاروان های پیاده باشند.

این همه جنب و جوش و تلاش، و زدن به دل صحرا، در سرما و گرما، و به جان خریدن مشکلات راه، و طی کردن صدها کیلومتر با پای پیاده، نیاز مبرم به انرژی الهی و یک منبع عظیم معنوی دارد، و این انرژی را حسین علیه السلام در قالب عشق و محبت خویش آزاد می نماید؛ که چنین جنب و جوش و تحرکی در وجود این همه انسان عاشق ایجاد می شود و چنین صحنه ای برای جهانیان رقم می زند و همگان را شگفت زده می نماید.

آری! برنامه دشمن این بود که با به شهادت رساندن امام حسین علیه السلام و یارانش به حذف فیزیکی این امام همام همت گمارد؛ و با به اسارت بردن خاندانش و تبلیغات گسترده ضد دینی و ضد فرهنگی، به خیال خام خود، به حذف معنوی امام بپردازد، و چراغ هدایت و یاد و نام اهل بیت علیهم السلام را برای همیشه خاموش نماید؛ اما غافل از این که وعده خداوند چیز دیگری است: « یریدون لیطفوا نور الله بافواههم و الله متم نوره و لو کره الکافرون. صف- 8 » ، اما مشیت الهی بر این بود که به بنده مخلصی که دار و ندار خود را در طبق اخلاص نهاد و به درگاه حضرت رب هدیه نمود ؛ عزت دهد و دشمن را خوار و ناکام بگذارد و به همه بفهماند: « چراغی را که ایزد بر فروزد، هر آن کس پف کند ریشش بسوزد.»

امام حسین علیه السلام در سایه ایثار به تمام معنا، در تاریخ ماندگار شد، و اکنون شاهدیم که چگونه خیل عظیمی از مردم سراسر جهان عاشقانه و خالصانه برای رسیدن به مرقد و مضجع منور سید الشهدا علیه السلام و برای به نمایش گذاشتن عشق و ارادت خود به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین علیه السلام و کسب مقام سربازی در رکاب امام زمان علیه السلام حرکت می کنند و با حضور در جوار حرم سرور آزادگان عالم ، خطاب به مولا و سرور خود می گویند: ای حسین! اگر سال 61 هجری نبودیم تا یاریت کنیم، امروز آمده ایم تا با تو عهد ببندیم که یاریگر فرزندت مهدی موعود باشیم.

1یا صاحب الزمان
آری! هرکس پشت به دنیا و رو به خدا کند، این چنین عزیز و پر طرفدار می شود؛ به گونه ای که میلیون ها انسان آزاده و دلباخته به دعوت امام حسین علیه السلام در اربعین حسینی راهی کربلای معلا می شوند و با اشک شوق به زیارت می پردازند و به جای درخواست حاجت می گویند: آقا! جان ما به قربانت؛ ممنون که ما را دعوت کردی و فراخواندی که به زیارت بیاییم، امری دارید بفرمایید تا اجرا کنیم.

ما نیامده ایم که خواسته خود بگوییم و مراد خویش بطلبیم؛ بلکه آمده ایم تا دعوتت را اجابت و دستورت را اجرا کنیم؛ و ان شاءالله زمینه ساز ظهور فرزندت باشیم. ما می دانیم که این انرژی به اذن تو در عالم ایجاد می شود، و با ندای تو این اجتماع جهانی شکل می گیرد؛ و مطمئنیم که اگر فرزندت مهدی بیاید ؛ چنان انرژی و جنب و جوشی پدید خواهد آمد،که هیچ کس را یارای مقابله با آن نیست، و عالم سراسر گلستان خواهد شد، و ما با چنین امیدی به دیدارت شتافته ایم.

آقاجان همه مردم آمده‌اند تا ندای «هل من ناصرا ینصرنی‌ات» را لبیک گویند، ندایی که زمانی در صحرای کربلا بی‌پاسخ باقی ماند…

کربلا بیعتی ا‌ست که تا آمدن موعود همچنان باقی خواهد ماند، کربلا وجدان پاک خاک است که هیچگاه به خواب نمی‌رود حتی اگر چهارده قرن از آن بگذرد، حالا تمام تقویم، بوی کربلا می‏‌دهد.

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرج آل محمد

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “اربعین؛ سراسر گیتی مجذوب صحرای نینوا”

  1. حاج ولی گفت:

    سلام
    با عرض تسلیت اربعین حسینی محضر شریف اهالی اصفهان شرق و شرق اصفهان
    ممنون از لطف شما
    ان شاء الله اربعین آینده با امام عصر علیه السلام در کربلا باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.