سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 16:53 - سه شنبه 10 آذر 1394

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان مطرح کرد

اعزام امدادگران و پزشکان داوطلب هلال احمر اصفهان به عتبات عالیات

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به فعالیت‌های جمعیت هلال احمر این استان به مناسبت اربعین حسینی گفت: اعزام امدادگران و پزشکان داوطلب و آماده باش پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری استان اصفهان به عتبات عالیات از جمله این فعالیت‌ها است.

به گزارش اصفهان شرق؛ محسن مومنی درباره اجرای طرح ملی امداد و نجات به مناسبت اربعین حسینی که از سوی جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تا یک هفته بعد از اربعین نیز ادامه دارد، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر استان اصفهان در راستای وظایف سازمانی خود ضمن آماده‌باش و اعلام وضعیت زرد به شعب و پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری استان و تجهیز تیم‌های پاسخ اضطراری(ERU) شعب 26 گانه و 7 منطقه امدادی در حال خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی است.

وی با بیان اینکه درمان در داخل خاک عراق و خدمت‌رسانی به زائران حسینی در قالب مرکز هیئت پزشکی حج و عتبات عالیات صورت می‌گیرد، افزود: برگزاری جلسات توجیهی در سطح استان برای مسئولان جمعیت هلال احمر و سازمان‌های همکار و تدوین برنامه عملیاتی برای پاسخ‌گویی مناسب به حوادث احتمالی از جمله برنامه‌های این جمعیت در این ایام است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان درباره فعالیت‌های این جمعیت در برگزاری مراسم اربعین در کربلای معلی تصریح کرد: اعزام تیم‌های امداد و نجات به همراه  2 دستگاه آمبولانس، انتقال اقلام امدادی به عتبات عالیات و مرز عراق از طریق سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از دیگر اقدامات این جمعیت است، در همین راستا معاون امداد و نجات جمعیت استان اصفهان مسئولیت یک تیم 15 نفره را در داخل خاک عراق به‌عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: گروهی از پزشکان داوطلب این جمعیت نیز به معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر کشور معرفی شدند تا با توجه به نیاز در قالب تیم‌های درمانی به نجف اشرف و کربلای معلی اعزام شوند و به زائران خدمت‌رسانی کنند.

مومنی با اشاره به اینکه یک گروه از جمعیت هلال احمر استان اصفهان نیز در نقاط مرزی کشور مستقر هستند، بیان کرد: این افراد نیز به همراه تعدادی ادوات امدادی، ارتباطی و تجهیزات مناسب در مسیرها و نقاط مختلف سازماندهی شده‌اند.

وی گفت: به‌دلیل اینکه ما باید در همه حال آمادگی کامل داشته باشیم در مسیرهای مواصلاتی نیز پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری هلال احمر در حالت آماده‌باش هستند تا اگر حادثه‌ای رخ  داد در کوتاه‌ترین زمان ممکن در صحنه حادثه حضور داشته باشند.

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.