سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:15 - سه شنبه 10 آذر 1394

پیامهای اربعین حسینی(ع)

مراسم اربعین حسینی در سالهای گذشته و در کنار هم قرار گرفتن میلیون‌ها انسان با هدفی مشترک، باعث گردید که دوست و دشمن بر بی نظیر بودن این حرکت اعتراف و بر عظمت آن تعظیم نمایند.

به گزارش اصفهان شرق؛ لحظه ها به سرعت می گذرند و بوی اربعین حسینی لحظه به لحظه بیشتر و بیشتر به مشام می رسد.

با فرا رسیدن اربعین حسینی، شور غیر قابل وصفی مسلمانان و بخصوص شیعیان و دوستداران حضرت ابا عبدالله(ع) را در بر می گیرد.

کربلا و عاشورا، درس آزادگی و شرافت است و زیارت اربعین تکرار این درس! در روایات آمده است که امام حسن عسکری(ع)، زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین را از علائم مؤمن دانسته اند.

به باور بسیاری از بزرگان دین، اهمیت زیارت کربلا بیشتر از حضور در مناسک حج است، چرا که ظاهر مراسم حج در باطن زیارت کربلا نهفته است.

مقام معضم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای اربعین حضرت اباعبدالله(ع) را گامی برجسته در احیاگری فلسفه ی شهادت و استمرار نهضت ظلم ستیزانه ی امام حسین(ع) می دانند و درس بزرگ آن را زنده نگه داشتن یاد و خاطره ی شهادت در مقابل تبلیغات دشمن معرفی می فرمایند.

راهپیمایی اربعین نیز در همین راستا قابل ارزیابی بوده و نمونه ای از عشق و ایثار است، همان درسی که باید از قیام و نهضت حسینی باید آموخت.

میلیونها انسان عاشق و دلسوخته با هر وسیله ممکن و عمدتا با پای پیاده خود را به عراق می رسانند تا با شرکت در مراسم عبادی و سیاسی راهپیمایی بزرگ اربعین، با سرور و سالار شهیدان عالم، حضرت ابا عبداالله الحسین(ع) عهد و پیمان دوباره ای ببندند که هیچگاه با یزید و یزیدیان سازش نکرده و بر ظلم آنان سکوت ننمایند.

آنها می آیند تا بزرگترین گردهمایی بشری را در کربلای معلی شکل دهند و به یزیدیان زمان بگویند که راه و مرام حسین ابن علی(ع) فراموش شدنی نیست و راهی که در عاشورای سال 61 هجری نشان داده شده برای همیشه تاریخ، سرمشق انسانهای آزاده و شرافتمند خواهد ماند.

می آیند تا بگویند که زندگی با ظالمان و سر فرو آوردن بر ظلم آنان، چیزی جز مرگ تدریجی و ذلت بار نیست و مرگ با عزت بسیار شرافتمندتر از این نوع زندگی است و این درسی است که امام حسین(ع) و یاران باوفایش در آن عاشورای خونین به بشریت داده اند.

اگر چه دژخیمان و یزیدیان، همواره در تلاش بوده اند که حادثه عظیم کربلا را در صفحات فراموش شده ی تاریخ قرار دهند اما از همان لحظه ی شهادت حضرت ابا عبدالله(ع) نهضت پیام رسانی عاشورا توسط امام زین العابدین(ع) و حضرت زینب(س) و دیگر بازماندگان کاروان سالارشهیدان آغاز گردید و در اثر همین نهضت بود که با وجود گذشت قریب چهارده قرن از آن حماسه جاوید، هنوز ندای امام حسین(ع) به گوش انسانهای آزاده میرسد و چه لبیک غرور آفرینی داده میشود بر این دعوت! شهیدان و مجاهدان و ایثارگران تاریخ، پاسخ نیکویی بر آن ندا داده اند و صف رهروان این خط همچنان پر تعداد و با صلابت ادامه دارد.

بعد سیاسی مراسم اربعین حسینی نیز نمایشی باشکوه از شور و شعوری است که می تواند راه درمان بسیاری از دردهای جهان اسلام باشد چرا که این راهپیمایی، موجب نزدیکی قلوب و یکی از مهم ترین عوامل تحقق وحدت مسلمانان جهان است.

مراسم اربعین حسینی در سالهای گذشته و در کنار هم قرار گرفتن میلیون‌ها انسان با هدفی مشترک، باعث گردید که دوست و دشمن بر بی نظیر بودن این حرکت اعتراف و بر عظمت آن تعظیم نمایند.
این حماسه بزرگ و تکرار آن در هر سال باعث امیدواری دوستان و حیرت و ناامیدی دشمنان اهلبیت(ع) گردیده است و همه ی آنهایی که مسائل جهان اسلام را رصد می کنند بخوبی واقف هستند که این حرکت می تواند سرآغاز قیام عمومی برای پایان دادن به ظلم و جور یزیدیان زمان باشد.

ظلمی که دامنگیر سرزمین های اسلامی و مسلمانان شده است. از فلسطین و لبنان گرفته تا عراق و سوریه، از یمن و بحرین گرفته با افغانستان و پاکستان، از کشمیر و میانمار گرفته تا مصر و نیجریه و …!

یقینا این راه پر افتخار تا ظهور منتقم خون شهیدان کربلا ادامه خواهد داشت و مراسم اربعین امسال نیز باشکوه تر از سالهای گذشته انجام خواهد گرفت اما نباید فراموش کنیم که هدف از بزرگداشت اربعین حسینی، همانا یادآوری اهداف آن امام آزادیخواه و پرچمدار شرافت انسانی است تا بدانیم که در همیشه ی تاریخ در کدام صف قرار داریم، صف حسینیان یا صف یزیدیان؟!

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.