سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:02 - سه شنبه 10 آذر 1394

رییس پلیس فتا استان اصفهان خبر داد:

هک ایمیل شهروندان با انگیزه سرگرمی و اخاذی

رییس پلیس فتا استان اصفهان اعلام کرد: باتلاش كارآگاهان پليس فتاي اصفهان فردي كه اقدام به هك ايميل يكي از شهروندان كرده بود، شناسايي و دستگير شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ سرهنگ “سيد مصطفي مرتضوي” گفت: درپي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه فرد يا افراد ناشناسي اقدام به هك ايميل وي در فضاي مجازي كرده‌اند و باعث از دسترس خارج شدن اطلاعات شخصي و خصوصي او شده اند، بررسي موضوع در دستور كار كارآگاهان پليس فتا قرار گرفت.
وی با بیان اینکه با انجام يك‌سري تحقيقات تخصصي متهم شناسايي و دستگير شد، افزود: متهم هنگامي كه با مستندات پليس روبرو شد صراحتاً به بزه انتسابي اقرار و انگيزه خود را سرگرمي و اخاذي عنوان كرد.
رییس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان اصفهان تصریح کرد: در اين زمينه پرونده تشكيل و متهم برای سير مراحل قانوني به مراجع قضایي تحويل داده شد.
مرتضوی تاکید کرد: بر اساس مواد 1 و 2 و 16 و 17 قانون جرایم رايانه‌اي مجازات‌هاي سنگيني برای تخطي به حريم خصوصي ديگرن در نظر گرفته شده است لذا در فضاي سايبر مزاحم ديگران نشويد و حريم خصوصي آنها را زير پا نگذاريد.
وی خاطرنشان کرد: افراد سود جو مراقب رفتار خود باشند و بدانند كه هيچ فعل مجرمانه اي در فضاي مجازي دور از چشم پليس نخواهد ماند.
رییس پلیس فتا استان اصفهان به شهروندان توصیه کرد: از به اشتراك گذاري تصاوير و فيلم هاي شخصي در شبكه هاي اجتماعي خودداري كرده و در صورتي كه شخصي براي‌تان مزاحمت ايجاد مي كند از ادامه ارتباط با آنها اجتناب كنيد؛ همچنین توجه داشته باشيد شبكه‌هاي اجتماعي حريم امن و خصوصي شما نيستند.

منبع:ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.