اصفهان شرق

رهنمودهای مراجع عظام تقلید، نصب العین برگزاری همایش رضوی است

کدخبر: 8331
1392/10/03 در ساعت 11:42

به گزارش خبرنگار صاحب نیوز از شرق اصفهان، در آستانه سالروز شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) جلسه هم اندیشی همایش و سوگواره بزرگ رضویون با حضور مسئولین ادارات شهر هرند و همچنین مسئولین سازمان انتقال خون استان اصفهان در آستان مقدس امامزاده اسحاق (ع) برگزار شد.

در این جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، خیر مقدم و همچنین شرح مختصری از این همایش معنوی توسط ذاکری به نمایندگی از آستان مقدس امامزاده اسحاق (ع) بیان شد.

وی این همایش را بزرگترین و کم نظیر ترین همایش عزاداری در سالروز شهادت آقا امام رضا (ع) دانسته و افزود: رهنمودهای مراجع عظام تقلید طی دیداری که با آنها تدارک دیده شده بود نصب العین و چراغ روشن در هر چه باشکوه تر برگزاری این مراسم است.

در ادامه حجت الاسلام اصل حسینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر هرند نیز بر هر چه باشکوه تر برگزار شدن این مراسم تاکید کرده و انجام برنامه های فرهنگی را از اجزا و قسمت های اصلی این همایش دانست.

دکتر طبیب پور معاونت سازمان انتقال خون استان اصفهان نیز به ایراد سخن پرداخته و برگزاری این چنین مراسماتی که کارهای فرهنگی از قبیل استقرار اکیپ سیار انتقال خون، برپایی نمایشگاه کتاب و برپایی مهد جونه های قرآنی را از نیازهای جدید مراسمات عزاداری معرفی کرد که باید به آن اهمیت بیشتر داده شود.

وی همچنین تاکید کرد: که چنین برنامه های باعث نهادینه شدن فرهنگ اهدای خون در جامعه می شود.

در پایان نیز مهندس شهبازی شهردار هرند  ضمن عرض تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی آمادگی مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر هرند را در هر چه باشکوهتر برگزار شدن این مراسم اعلام نمود.