سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:21 - دوشنبه 09 آذر 1394

استاندار اصفهان:

96 هزار اصفهانی در مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی شرکت می‌کنند

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون 96 هزار نفر از اصفهان در سایت سماح برای حضور در مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی ثبت نام کرده‌اند، گفت: برای 76 هزار نفر ویزا صادر شده است و این تعداد همچنان رو به افزایش است.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در جلسه ستاد هماهنگی اربعین استان با اشاره به اقدامات انجام شده درباره سفر زائرین به کربلا اظهار داشت: اقدامات مناسب برای برگزاری مراسم اربعین در خود استان نیز باید پوشش داده شود چراکه هیئت مختلف به‌ویژه در روزهای اربعین و پایان ماه صفر حضور چشمگیر دارند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه استان اصفهان با حضور پرقدرت و با همه امکانات سعی کرده است مشارکت خوبی در مراسم اربعین داشته باشد، افزود: زائرسرای سپاه در نهر علقمه با 6 هزار ظرفیت در حال خدمت‌رسانی به زائرین است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: اتوبوس‌ها و حمل‌ونقل عمومی تاکنون 61 هزار نفر را جابجا کرده‌اند و در بخش فرهنگی نیز تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 96 هزار نفر در سایت سماح ثبت نام کرده‌اند، گفت: برای 76 هزار نفر ویزا صادر شده است و این تعداد همچنان رو به افزایش است.

زرگرپور با اعلام اینکه تاکنون در فرودگاه و بخش بهداشت و درمان نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: با توجه به سرد شدن هوا در زمان بازگشت زائرین باید پیش‌بینی‌های لازم صورت گیرد.

وی به خدمات خوب ارائه شده در زائرسرای چزابه اشاره کرد و گفت:  همه ی ارگان‌ها باید در ارائه خدمات بهتر به زائرین، ستاد بازسازی عتبات را که مسئولیت عمده‌ای برگزاری این مراسم را بر عهده دارد یاری کنند.

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه صداوسیما باید نسبت به مستندسازی مراسم‌ها اقدام کند، اظهار داشت: کمیته‌های 13 گانه نیز باید به‌صورت مجزا نسبت به مستندسازی اقدام کنند که این مستندات باید جمع‌آوری شود چراکه می‌تواند تبدیل به یک مستند بزرگ و ارزشمند شود.

وی با تأکید بر اینکه هیچ فردی نمی‌تواند بدون پاسپورت و ویزا اقدام به سفر کنند و باید همه زائرین به این امر مهم توجه داشته باشند، افزود: از همه ی هم استانی‌های درخواست می‌کنم که از طریق مرز چزابه که برای استان اصفهان پیش بینی شده است اقدام به خروج از مرز نمایند.

زرگرپور موضوع برگشت زائرین را بسیار مهم خواند و گفت: بیشترین مشکلات در سال‌های گذشته مربوطه به بازگشت زائرین بوده است باید اقدامات به صورتی انجام شود که شرمنده‌ زائرین اربعین حسینی نشویم.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.