سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 13:13 - یکشنبه 08 آذر 1394

استاندار اصفهان:

مراکز تحقیقات بیابان‌زدایی در اصفهان با مشارکت دانشگاه‌ها ایجاد شود

استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز تحقیقاتی گفت: باید مراکز تحقیقات بیابان‌زدایی و مرکز تحقیقات اعتیاد در استان اصفهان با مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز علمی ایجاد شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در هفتمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد استان اصفهان با اشاره به اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز تحقیقاتی اظهار داشت: بایستی مراکز تحقیقات بیابان‌زدایی و مرکز تحقیقات اعتیاد در استان اصفهان با مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز علمی ایجاد شود.

وی مرکز تحقیقات بیابان‌زدایی را برای استان اصفهان بسیار مهم خواند و بیان کرد: راهکارهای زیادی برای مهار بیابان‌زایی وجود دارد ولی به آن پرداخته نمی‌شود و سیاست مدیریت استان پرداخت به موضوع بیابان‌زدایی از طریق روش‌های علمی است.

در این جلسه در زمینه ایجاد سامانه آزاد اکسپو بحث و تبادل نظر و عنوان شد، این سامانه به عنوان بازار دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در راستای خرید و فروش محصولات این دانشگاه موثر باشد.

در این جلسه صورت مقایسه تطبیقی بودجه مصوب و عملکرد سال 94 از نگاه درآمد و هزینه دانشگاه آزاد اسلامی مورد بحث قرار گرفت.

همچنین برخی از طرح‌های دانش‌بنیان مطرح شد و پس از بحث و تبادل نظر تعدادی از آن‌ها به تصویب رسید و همچنین ایجاد مرکز تحقیقات بیابان‌زدایی تصویب شد و مقرر شد چند مرکز تحقیقاتی دیگر برای مدت یک سال فعالیت کنند تا نسبت به ارزیابی آنان اقدام شود.

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.