سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 08:45 - شنبه 07 آذر 1394

بازدید میدانی مدیرکل آموزش و پرورش استان از مدارس جرقویه علیا/ تصاویر

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان و همراهان از منطقه جرقویه علیا بازدید کردند

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا؛ مدیرکل آموزش و پررش استان و همراهان با بازدید میدانی از مدارس منطقه از روند فعالیت های آموزشی و پرورشی مطلع شدند و در جلسه اداری با حضور مدیران مدارس منطقه و کارشناسان اداره در سالن اجتماعات مدرسه فاطمیه حسن آباد شرکت کرد.

DSC06640

در ابتدای جلسه عباس نوریان ضمن خیر مقدم به مهمانان  و مدیران در مورد فعالیتهای انجام شده و مشکلات موجود در منطقه گزارشی ارائه کرد و در ادامه خانم بیگی نماینده خواهران فرهنگی و غلامرضا شفیعی نماینده برادران و سید حسین فاطمی مدیر دبیرستان شهید مطهری در مورد مشکلات و مطالبات فرهنگیان منطقه مطالبی را ارائه کردند.

در ادامه قائدیها مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی و تبریک هفته بسیج  و ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران منطقه کویر از تلاش و کوشش کلیه دبیران تقدیر و تشکر کرد.

DSC06642

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه به مشکلات موجود در سیستم آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: اصفهان دارای 37 منطقه دارای 700 مدرسه می باشد که در حال فعالیت بوده و یکی از مهمترین و می توان گفت سخترین موضوعات خصوصا در این چند سال اخیر سازماندهی نیروی انسانی بوده چراکه در دوره متوسطه اول یک پایه اضافه شده و در متوسطه دوم یک پایه حذف شده است و یک پایه هم به دوره ابتدایی اضافه شده است و ما امسال تعداد زیادی از مدارس متوسطه دوم را به متوسطه اول تبدیل کردیم و سازماندهی نیروی انسانی با توجه به جذب نکردن نیروهای جدید و نداشتن خروجی در دانشگاه فرهنگیان طی این دو سال یکی از مشکلترین موضوعات بوده است.

DSC06646

مدیر کل از جمله مشکلات این جامعه را کمبود اعتبار دانست و گفت:در سال 1386 سهم دولت در سازمان 14/2 در صد بود که در دولت دهم  سال 91این میزان 9 در صد کاهش یافت و خوشبختانه در دولت یازدهم این مقدار به 11/3رسیده است و از این مقدار 86/4درصد اعتبارات صرف پرداخت حقوق پرسنل می شود و ما با اعتبار 1/6 درصدی باید فعالیتهای دیگر را انجام دهیم که این یکی از دیگر مشکلات این سیستم می باشد.

DSC06654

قائدیها در ادامه گفت: در ایران به ازای هر 12 دانش آموز یک حقوق بگیر داریم که در کشورهای اروپایی این تعداد بین 15 تا 16 نفر می باشدو این بعلت پراکندگی مناطق ما بر می گردد و هم چنین در استان ما 200 مدرسه زیر ده نفر دانش آموز داریم  این باعث شده در یک روستا یا شهر کلاسی بسیار شلوغ باشد و در مکان دیگر با چند دانش آموز اداره شود.

وی در مورد مشکل ایاب ذهاب دانش آموزان و کمبود امکانات آموزشی قول داد در مورد ایاب و ذهاب دانش آموزان و تجهیزات و امکانات مبالغی را در ردیف این قسمت قرار دهند و در اسرع وقت به بررسی مشکلات مطرح شده در جلسه رسیدگی خواهم کرد.

DSC06655

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در پایان چند  نکته را در موضوع مدیریت بیان داشت: یک مدیر موفق به راهکارها فکر می کند در صورتی که بقیه افراد به مشکلات فکر می کنند و قابلیت یک مدیر در میزان احترام گذاشتن به همکاران و ارباب رجوع مشخص می شود.

وی در ادامه گفت: همیشه توقع خود را بالا ببرید و در پی انجان آن باشید چرا که اگر در پی انجام کاری نباشید آن کار انجان نخواهد شد برای همهی کارها فرصت نیست ولی برای انجام کارهای مهم فرصت است ( اولویت بندی) تصمیمات گاه صحیح نیست ولی می توان تصمیم صحیح گرفت و همیشه از خود سوال کنیم که در برابر جوانانی که خون خود را برای حفاظت از کشور و دین فدا کردند چه کاری انجام داده ایم.

DSC06659 DSC06658 DSC06656

همه باید طبق سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش افرادی را تربیت کنیم که متعهد و متخصص باشند و در تمام زمینه های اعتقادی و دینی، اجتماعی و سیاسی ، زیست محیطی، علمی و فن آوری، زیبایی شناسی و … اطلاعت کافی داشته باشند.

در ادامه پناهی معاون پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در سخنانی کوتاه به نقش پژوهش و تحقیق در آموزش و تربیت، در زمینه چگونگی تامین نیروی انسانی مناطق و نقش مشاور در متوسطه اول سخنانی ایراد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.