سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:05 - شنبه 07 آذر 1394

امام جمعه اصفهان:

برخی روزنامه ها مغرضانه از قول من تیتر زدند که کار برای زنان ممنوع شود

امام جمعه اصفهان با تاکید بر ضرورت حفظ شان و جایگاه زنان و ارزش اسلام برای این جایگاه، گفت:بعضی روزنامه‌ها مغرضانه از قول بنده تیتر زده بودند که باید کار برای زن‌ها ممنوع بشود و این خلاف واقع بود.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از دفتر امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، در دیدار مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده و مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداری‌های اصفهان، اردبیل، سیستان و بلوچستان، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد، بانوان را قشری عظیم و مؤثر در کشور دانست و گفت: با بررسی تاریخ اسلام متوجه ارزشی می‌شویم که اسلام برای زنان قائل شده است و نخواسته که آنها ملعبه دست عده‌ای هوس‌باز بشوند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در ادامه خاطر نشان کرد: دستوراتی که اسلام پیرامون بانوان دارد همه به سود آنها است، گاهی صحبت‌هایی پیرامون زنان و مردان مطرح می‌کنیم که متأسفانه برخی رسانه‌ها آنها را تقطیع کرده و به صورت ناقص مطرح می‌کنند، چندی پیش در جلسه‌ای صحبت‌هایی راجع به معضل طلاق داشتم، بعضی روزنامه‌ها مغرضانه از قول بنده تیتر زده بودند که باید کار برای زن‌ها ممنوع بشود و این خلاف واقع بود.

13940907000819_PhotoL

وی ادامه داد: عقیده بنده این است که یکی از مهم‌ترین مسائلی که در کشور به آن کمتر توجه می‌شود طلاق است، این معضل بحران‌های بسیاری را برای کشور پدید می‌آورد، از نظر سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی این معضل تبعات بسیاری را برای کشور به دنبال دارد، که هم اکنون شاهد افزایش طلاق حتی در شهرهای مذهبی هستیم، این یک خسارت عظیمی را برای کشور پیش می‌آورد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به تبعات منفی که طلاق برای بانوان به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: انسان باید جفت داشته باشد و زنانی که به دنبال طلاق خواهند رفت باید مسائل پیش رو و آینده خود را در نظر بگیرند، طلاق بحرانی شدید و فسادی دامنه‌دار را برای کشور و جامعه به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه اصفهان اظهار کرد: وقتی در روایات ذکر شده است که طلاق عرش الهی را می‌لرزاند به معنای این است که طلاق کار جایزی است که واقعا باید به عنوان آخرین راه و برای زمانی که دیگر هیچ راهی وجود ندارد از آن استفاده شود، بررسی‌ها نشان می‌دهد که منشأ یک پنجم طلاق‌ها اعتیاد است.

وی عدم تربیت صحیح دختران برای شوهرداری از سوی مادران را از دیگر علل طلاق دانست و گفت: برخی مادران خانه داری و همسرداری را به دختر یاد نمی‌دهند، دختر پس از طی تحصیلات عالیه وارد خانه شوهر می‌شود ولی هیچ کاری بلد نیست، نه نحوه برخورد با همسر را بلد است و نه ابتدایی‌ترین کارهای خانه و خانه‌داری و این مسائل بعد از مدتی در خانه تبدیل به یک مشکل اساسی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان محبت را تنها راه تسخیر مردان ذکر کرد و افزود: اگر زن می‌خواهد محبت ببیند باید محبت کند، زن باید به ظاهر خود در خانه و در حضور شوهر توجه داشته باشد، نکات بسیاری هم وجود دارد که ما به مردان توصیه می‌کنیم و آنها باید در برابر زنان به این مسائل مقید باشند.

آیت الله طباطبایی‌نژاد یکی دیگر از علل رشد معضل طلاق را عدم اولویت شغلی مردان در دولت‌ها برشمرد و اظهار کرد: برخی کارها است که از نظر اسلام ضرورت دارد که زن انجام دهد، اصلا حرام است که زن برای مسائل پزشکی به مرد مراجعه کند مگر این‌که به جان او لطمه وارد شود، جامعه ما احتیاج جدی به پزشکان زن دارد، زمانی که این نیاز مطرح شود پس دبیر و معلم و استاد حوزه و دانشگاه زن هم لازم داریم و واجب کفایی است که بانوان در این عرصه حاضر شوند.

وی با اشاره به حرمت اختلاط زن و مرد گفت: قسمتی از فسادها مربوط به دانشگاه‌ها است، در حوزه‌های علمیه مسائل بسیار بیشتر از دانشگاه رعایت می‌شود و مورد توجه می‌باشد، هویت زن و مرد هرگز عوض نمی‌شود و متأسفانه برخی از فعالیت‌هایی که در کشور صورت می‌گیرد جامعه را به سمت فساد می‌برد و برخلاف اسلام است.

امام جمعه اصفهان خاطر نشان کرد: وزارت علوم هیچ سرپرستی نسبت به علوم و مسائل درسی ندارد، نباید اینطور باشد که هرکسی وارد هر رشته‌ای بشود و شاهد باشیم که دختران در رشته‌هایی نظیر مهندسی معدن تحصیل کنند، آیا اگر ما پدر این دختران باشیم نباید به آنها گوشزد کنیم که معدن جایی در شأن و منزلت یک دختر نیست؟ دختران ما مهندس راه و ساختمان می‌شوند ولی در همین شهر اصفهان با کمبود سونوگراف زن مواجه هستیم، علت این کمبودها حضور دختران در رشته‌هایی است که اصلا به آنان نیاز نیست.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ضمن تأکید بر لزوم اولویت دادن به مردان در مشاغل تصریح کرد: چرا برخی فکر می‌کنند خانه‌دار بودن زنان یک ننگ است، اگر در اثر کار کردن زن و حضور او در برخی محیط‌ها حیای زن از بین برود شاهد فساد و تباهی زن خواهیم بود.

وی با اشاره به لزوم تأمین معاش خانواده توسط مردان ابراز کرد: اگر مخارج خانه با مرد است باید شغل مرد را تأمین کرد، اگر مردان تمکن مالی نداشته باشند از ازدواج امتناع می‌کنند ولی اگر شرایط مالی آنها فراهم باشد در حقیقت ما یک خادم برای زن‌ها ایجاد کرده‌ایم و این به نفع بانوان است، طبع مرد نمی‌تواند تحمل کند که خرجی او بر عهده زن باشد و این موضوع می‌تواند موجب عقده شدن و بهانه‌گیری مرد شود و نتیجه این مشکلات معضل طلاق خواهد بود.

آیت الله طباطبایی‌نژاد خاطر نشان کرد: متأسفانه در کشور به مسئله تأمین شغل مرد و اولویت دادن به شغل مردان اهمیت داده نمی‌شود و این یک معضل می‌شود، از طرفی یکی دیگر از مشکلاتی که منجر به رشد معضل طلاق می‌شود بالا رفتن مهریه‌ها است، وقتی مهریه یک دختر هزاران سکه است با دیدن چنین مبالغی تحریک می‌شود برای دریافت مهریه و جدا شدن و طلاق گرفتن و زندگی مستقل و بدون همسر زندگی کردن.

عضو مجلس خبرگان رهبری ازدواج‌های خیابانی و دانشگاهی و اینترنتی را از دیگر علل رشد طلاق در جامعه دانست و تصریح کرد: این ازدواج‌ها بدون نظارت و هدایت والدین صورت می‌گیرد، این معضلاتی که وجود دارد موجب طلاق می‌شود و این معضل مشکلات و مسائل بسیاری را در پی دارد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به تأثیر گذاشتن زن بر روی اطرافیان اظهار کرد: زنان توانایی هدایت افراد بسیاری را دارند و این توانایی آنها بیشتر از مردان است، در ایجاد فساد و تباهی هم همین توانایی در زنان وجود دارد، باید بر این مبنا برنامه ریزی کرد ولی متأسفانه در دانشگاه، خانواده، مدارس و دیگر بخش‌های جامعه حرکتی جدی صورت نمی‌گیرد و کسی که باید موجب عظمت جامعه شود منشأ فساد خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.