سرویس: سیاسی » بین الملل 17:30 - شنبه 07 آذر 1394

رئیس اداره گذرنامه وزارت خارجه:

ویزای اربعین دو هفته مهلت دارد/6سال حبس برای سفر قاچاقی به عراق

رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت خارجه گفت: آمار‌های منتشر شده مبنی بر بازداشت عده‌ای از ایرانیان در عراق شایعه است و تاکنون هیچ‌یک از هموطنان ما در عراق بازداشت نشده‌اند.

به گزارش اصفهان شرق؛ مجتبی کریمی، رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت خارجه  در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر لغو ویزا در ایام نزدیک به اربعین حسینی گفت: لغو روادید به هیچ عنوان انجام نخواهد شد.

وی افزود: وزارت خارجه توصیه‌هایی برای قبل از سفر به زائران اربعین حسینی داشته است که مهم‌ترین این توصیه‌ها این است که با توجه به امکانات فراهم شده در زمینه صدور روادید در 15 استان کشور، هموطنان بدون ویزا به مرزها مراجعه نکنند تا دچار سردگمی نشوند.

رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت خارجه اظهار داشت: توصیه بعدی هم که برای زائران اربعین داریم، مراقبت ویژه از اسناد و مدارک است، توصیه وزارت خارجه به هموطنان این است که جدای اینکه گذرنامه و ویزا را به همراه دارند، یک کپی از ویزا و گذرنامه‌شان به همراه داشته باشند تا اگر گذرنامه‌شان مفقود شد با کپی گذرنامه به سرکنسول‌گری کشور درعراق بروند و بتوانند برگه عبور بگیرند.

کریمی افزود: هریک از هموطنان ما اگر گذرنامه‌شان را گم کردند به اولین نمایندگی ما در عراق یا مرکز پلیس عراق اطلاع دهند تا از گذرنامه‌شان سوء استفاده نشود.

وی در خصوص مدت ویزاهای صادر شده مخصوص اربعین گفت: زائران می‌توانند با این ویزاها به مدت دوهفته در عراق بمانند و اگر بیشتر از دوهفته در کشور عراق اقامت داشته باشند برای روز اول 90 دلار و برای روزهای بعدی به ازای هر یک روز 10 دلار جریمه خواهند شد.

رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت خارجه  در خصوص کسانی که بدون روادید به عراق سفر می‌کنند گفت: اگر عده‌ای بدون ویزا وارد خاک عراق شوند، در عراق باید دوران بازداشتی بگذرانند و ممکن است حتی به شش سال حبس محکوم شوند.

کریمی خاطر نشان کرد: البته آمار‌های منتشر شده مبنی بر بازداشت عده‌ای از ایرانیان در عراق شایعه است و تاکنون هیچ‌یک از هموطنان ما در عراق بازداشت نشده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.