سرویس: تولیدی » گزارش میدانی 15:37 - دوشنبه 02 دی 1392

اجتماع بزرگ عاشقان حسینی، اربعین حسینی برگزار شد

نگاه مردم متدین ورزنه به خدا و اهل بیت است

امام جمعه ورزنه گفت: مردم ولایتمدار و انقلابی این سرزمین درعین اینکه در برابر مشکلات پیش آمده نهایت صبر را خواهند داشت، تسریع در انجام شدن کارها را از سوی مسئولین بزرگوار را خواستارند.

IMG_2311

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری اصفهان شرق: همزمان با اربعین امام حسین(ع) و حضور بیش از 20میلیون زائر در کنار حرم سید الشهدا، شور ونوایی در راستای گرامی داشت این روز در نقطه نقطه از شرق اصفهان برگزارشد. اجتماع امروز مردم ولایتمدار شهر ورزنه و بخش بن رود و حضور دسته جات و هیئت های عزاداری در کنار قبور مطهر شهدای شهر ورزنه از اوایل صبح روز اربعین آغاز و حوالی ساعت 10 صبح محل برگزاری اجتماع حماسی هیئت های شرق اصفهان به اوج خود رسید. بیش از 21هزار عاشق با دستانی به سوی آسمان نوای یا حسین سر دادند. حضور زنان ورزنه ای با چادر سفید نشان از هویت مردم این شهر بود.

استاندار شهر اصفهان در اولین دیدار مردمی خود در این دوه ورزنه را برای حضور انتخاب کرد، مردمی که صبور در برابر مشکلات و منتظر تسریع در عمل مسئولین هستند. در این مراسم فرماندار و دیگر مسئولین استانی، مردم عزادار بخش بن رود را همراهی کردند. همه آمدند با اراده و با عشق به اباعبدالله، برخی دیدار ها اول بود و برخی چندم، فرقی در این مسئله نیست و مهم تحقق آنچه گفته شد و آنچه امروز با دیدن می بایست به عمل بیانجامد.

IMG_2346

در ابتدای مراسم حجت الاسلام صادق زاده امام جمعه شهر ورزنه با توجه به حضور مسئولین در این مراسم و مشکلات منطقه اظهار داشت: مردم ولایتمدار و انقلابی این سرزمین درعین اینکه در برابر مشکلات پیش آمده نهایت صبر را خواهند داشت، تسریع در انجام شدن کارها را از سوی مسئولین بزرگوار خواستارند.

وی در ادامه قدردان از زحمات و گله مند از بی همتی های قبل بود و گفت: ما بی همتی ها را به پای مسئولین جدید نمی گذاریم و امیدواریم که استاندار که عمده وقت خود را به مشکلات آب و شرق اصفهان اختصاص داده است و فرماندار که پا به پای مردم و در تمام مشکلات حضور داشتند در برطرف شدن مشکلات قدم و همت خواهند داشت.

مشاور اجتماعی استاندار اولین حضور استاندار در نخستین دیدار مردمی خود به شهر ورزنه را به فال نیک گرفت و بیان نمود: استاندار مشکلات را از نزدیک مشاهده کردند و انشاالله در زمان حداقل این موارد برطرف شود و نکته ی اصلی که می بایست به آن اشاره داشته باشیم این است که نگاه مردم متدین ورزنه به خدا و اهل بیت است و دعای خیر امام زمان را خواستاریم.

امام جمعه تشکر ویژه از شهرداری، بخشداری و جوانان و دست اندرکاران برگزاری مراسم در ابتکار عملی که به واسطه این اجتماع به خرج دادند، داشت.

IMG_2382

در ادامه بهشتی نژاد مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان با تسلیت این روز به عزاداران گفت: این اجتماع نشان از اهمیت اهل بیت در عمق جان مردم است و حضور خانواده های شهدا در کنار قبور مطهر شهدای این شهر نشان از درک و احساس زیاد این عزیزان به شهادت است و خانواده ی شهدا راز شهادت را به مراتب بالا درک می کنند.

وی در ادامه بیانت خود به عظمت این روز با توجه به روایات اشاره و بیان کرد: فضل الهی در این است که احساس ویژه به اهل بیت در مجامع سال به سال بیشتر می شود و این نشان این می باشد که جریان عزاداری در عمق جان ها نشسته است.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان در پایان تاکیید نمود: در این روز برگزاری مجالس مصیبت، اقامه عزا مورد تاکید روایات اسلامی قرار گرفته است و باید گفت، فلسفه اربعین اعلام وفاداری و استمرار راه حسین است و می خواهیم اعلام کنیم که ما پیرو راه حسین(ع) هستیم و با رهبرمان بیعت می کنیم.

IMG_2433

صادقی بخشدار بن رود ضمن با شکوه خواندن این مراسم اظهار داشت: برای اولین بار این مراسم به این صورت در ورزنه برگزار شد و امیدواریم تا بتوانیم با رفع نواقص سالهای بعد با شکوه بیشتری این قبیل مراسمات را برگزار کنیم و نکته ی مهم این مراسم حضور استاندار در بین مردم و مشاهده ی مشکلات بخش از نزدیک و پاسخ مثبت به دعوت مردم و مسئولین محلی  را گرامی می داریم.

عطایی شهردار ورزنه با توجه به حضور زنان با چادر سفید در این مراسم گفت: شهر ورزنه از شهرهایی می باشد که هویت و ریشه ی تاریخی دارد و حضور زنان با پوشش سفید نشان از اهمیت بالای مردم به هویتشان است و اینکه بگویند قلب مردم ورزنه به مثابه ی پوشش خاصشان روشن و سفید است.

وی در پایان صحبت های خود از خادمان این مراسم، مسئولین همراه و امام جمعه  تشکر کرد.

لازم به ذکر است شفیعی عضو شورای شهر ورزنه با توجه به برگزاری این اجتماع در شکوه ویژه ی این روز ابراز امیدواری در رفع هر گونه کاستی در این مراسم داشت و حضور کبوتران سفید بال این شهر را نشان هویت و صداقت مردم کویر و پایبندی به عقاید گذشتگان خود دانست.

پایان بخش مراسم با اقامه نماز ظهر و پخش 20هزار غذای نذری به همت هیئت های بخش بین مردم عزادار بود.

ادامه تصاویر را اینجا ببینید.

 

3 نظر در مورد “نگاه مردم متدین ورزنه به خدا و اهل بیت است”

  1. رضا گفت:

    دست مردم دردنکنه عجب همتی دارنداین مردم خونگرم شرق اصفهان خصوصامردم شهیدپرورشهرستان ورزنه

  2. علی گفت:

    این مردم از ابتدای انقلاب همیشه در صحنه بودن وهمتشونو نشون دادن،چه در تظاهرات قبل از انقلاب وچه در زمان جنگ تحمیلی حضور داشتن وشهیدان زیادی تقدیم انقلاب کردن و به وظیفه خودشون عمل کردن،وحالا نوبت مسئولین ودولته که به وظیفشون عمل کنن،نه اینکه باساچمه وگاز جوابشونو بدن…

  3. alireza گفت:

    دست همگی درد نکنه

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.