سرویس: تولیدی » گفتگوی تلفنی 12:56 - پنجشنبه 05 آذر 1394

همزمان با روز بسیج مستضعفین در هرند؛

مراسم نمادین خطبه خوانی حضرت زینب(س) برگزار شد

مراسم نمادین خطبه خوانی حضرت زینب(س) امروز در حسینیه 14 معصوم هرند برگزار شد.

مسئول برگزاری مراسم خطبه خوانی حضرت زینب(س) در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به اینکه 1700 نفر از بانوان شهر هرند امروز در این مراسم حضور به هم رساندند گفت: مراسم خطبه خوانی حضرت زینب(س) به منظور تبین نقش حضرت زینب(س) در ادامه نهضت عاشورا و پیام رسانی قیام امام حسین(ع) به نسل کنونی برپا شد تا بتوان بهره مناسبی از این ایام در جهت بهره مندی بانوان منطقه برد.

مرادی افزود: مراسم نمادین خطبه خوانی حضرت زینب(س) به همت گروهی از بسیجیان حوزه مقاومت بسیج ریحانه النبی شهر هرند با سرپرستی خواهر بسیجی فرهادی به مدت 20 روز به تمرین پرداختند تا با توجه به محتوای دینی و صحیح بتوان مراسم نمادین خطبه بانوی صبر و ایثار کربلا را به اجرا گذاشت.
وی حضور بانوان هرندی در همه صحنه ها را پربار خواند و اظهار کرد: بانوان هرندی طبق سنت و عشق و ارادتی که به اهل بیت عصمت و طهارت دارند همه ساله در همایش های برگزار شده در مناسبت های مذهبی شرکت فعال دارند به گونه ای که حتی دختران جوان شهرها به تبعیت از مادرانشان این راه را ادامه می دهند.
مرادی برگزاری این مراسم ها را در حفظ و اعتلای معنویت در بین خواهران موثر دانست و گفت: همه ارگان ها که در زمینه فعالیت برای بانوان نقش دارند باید از فرصت های پیش آمده در ایام محرم و صفر استفاده کرده و برنامه هایی با محتوای مناسب هر مکان به صورت بومی سازی شده اجرا کنند.
مسئول بسیج ریحانه النبی با بیان این مطلب که برای اولین سال است که در شرق اصفهان، برنامه ای با این شکوه برگزار می شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم بهره کافی از این مراسم عاید زنان شود چرا که دختران و بانوان شهرها و روستاها باید فرهنگ بومی خود را با نگرش اسلامی آمیخته کنند تا فرهنگ اسلامی فدای برخی بدعت ها و روشنفکری ها نشود.
وی از مسئولان خواست تا با قرار دادن اعتبار کافی به برنامه های مذهبی و فرهنگی بیش از پیش بها دهند و در اجرای برنامه ها از نسل جوان منطقه برای جذب حداکثری به خیمه های اهل بیت قدم بردارند.

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “مراسم نمادین خطبه خوانی حضرت زینب(س) برگزار شد”

  1. بسیجی گفت:

    باسلام وتشکر از زحمات این بزرگواران لازم است به استحضار شما برسانم که مراسم خطبه خوانی حضرت زینب(س) در شرق اصفهان سالهای گذشته نیز اجرا شده نمونه اش در جرقویه علیا وبراآن شمالی.لطفا متن اصلاح شود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.