اصفهان شرق

خواسته ام، عزت و آبرو زیر خیمه امام حسین(ع) است

کدخبر: 82652
1394/09/05 در ساعت 12:13

شاعر آیینی اصفهانی در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به اینکه شعر با گوشت و خونم عجین شده است، گفت: شعر و شاعر همانند فرزند متولد شده در خانواده است که از ابتدای تولد تا رسیدن به سن جوانی چشم مادر را به دنبال دارد، در این خصوص شاعر از زمانی که شعر در ذهنش جرقه می خورد تا مرحله پردازش و اجرا با ابیات انس گرفته و نمی تواند شعر را از خود دور کند.

نوید اسماعیل زاده که از خانواده ای فرهنگی به مرحله اوج شاعری رسیده بود، اظهار کرد: از بچه گی پدر و مادرم من را با شعر و شاعری آشنا کردند و علاقه شعری من در محیط دوستانه خانه و رفتار مشوقانه خانواده به مرحله ای رسید که هم اکنون رها شدن از این برهه از زندگی ادبی و آیینی ام برایم بسیار سخت است.

وی برگزیده 5 دوره کنگره آیینی خانگی کشور شده بود و در این خصوص بیان کرد: کلک معلم، آموزگار ادب، کنگره استانی و کشوری و همچنین کنگره بین المللی غدیر و شمیم رضوی از جمله همایش هایی بود که با شرکت در آن جزء برگزیدگان بودم که همه این مراحل و پیشرفت را از نگاه امام حسین(ع) دارم.

اسماعیل زاده در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهادی غیر از شعر آیینی به شما شده است، گفت: مهری که امام حسین(ع) به شاعرش می زند خیلی ارزشمند است و هیچ گاه شاعری برای ارباب را با هیچ پیشنهادی عوض نخواهم کرد.

وی ادامه داد: عزت و آبرویی که در زیر پرچم امام حسین(ع) به دست می آوریم، قابل قیاس با هیچ کنگره و محفل های شعری نیست و همه شاعران باید توجه کنند که این آبرو را با بهای اندک هدر ندهند.

شاعر آیینی اصفهانی با توجه به خلوص نیت شاعرانی که برای اهل بیت می سرایند، خاطرنشان کرد: اگر شاعر با خلوص نیت و خاص اهل بیت عصمت و طهارت قدم بردارد، شعرش به دل همه نسل ها می نشیند و به درستی شعر محتشم و تازگی آن در هر زمان را دیده ایم.

وی گفتگو را با درخواستی از امام حسین(ع) پایان داد و گفت: از اهل بیت خواسته ام که نوکری نزد سالارشهیدان را از من نگیرد.