سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 10:01 - پنجشنبه 05 آذر 1394

دبیر انجمن متخصصان طب کشور افغانستان خواستار شد

احداث بیمارستان ویژه مهاجران افغانستانی در اصفهان

دبیر انجمن متخصصان طب کشور افغانستان خواستار احداث بیمارستان ویژه مهاجران افغانستانی در اصفهان شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ فریاد یوسفی در دیدار با شهردار اصفهان اظهار داشت: انجمن متخصصان طب افغانستان در حوزه‌های مختلف پزشکی به‌صورت تخصصی و فوق تخصصی و با هدف خدمت به مهاجران افغانستانی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت بحث توریسم درمانی گفت: توریسم درمانی می‌تواند برای کشورها ارز آوری داشته باشد و در این میان کشورهای هند، پاکستان و ترکیه سرمایه‌گذاری‌های بسیار خوبی را انجام داده‌اند و با توجه به مزیت‌ها و ظرفیت‌های مشترکی که میان ایران و افغانستان وجود دارد بحث توریسم درمانی می‌تواند برای جذب بیماران افغانستانی مورد توجه قرار بگیرد.

دبیر انجمن متخصصان طب کشور افغانستان با اشاره به کاستی‌ها در زمینه توریسم درمانی گفت: در افغانستان تبلیغات مناسبی در خصوص توریسم درمانی در ایران صورت نگرفته‌ است و مشکل دیگری که افغانستانی‌ها با آن مواجه هستند اخذ ویزا بوده که به سختی انجام می‌گیرد.

محمد کریمی فوق تخصص جراح پلاستیک کشور افغانستان در این جلسه گفت: به دلیل جنگ‌های 35 ساله افغانستان، ایران هزینه‌های زیادی را به دلیل مهاجران قانونی و غیرقانونی متحمل شده است که ما برای توسعه روابط در زمینه توریسم سلامت پیشنهاد می‌کنیم که بیمارستانی مخصوص مهاجران در ایران تأسیس شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و اشتراکات فرهنگی میان اصفهان و افغانستان پیشنهاد می‌شود بیمارستانی مخصوص مهاجران در اصفهان احداث شود که در این زمینه افغانستان دارای کادر درمانی و پرسنلی متخصص است و می‌تواند با همکاری شهرداری اصفهان پروژه‌ای مشترک داشته باشد.

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.