سرویس: سیاسی » بین الملل 09:56 - پنجشنبه 05 آذر 1394

ترجمه اختصاصی؛

بالاترین آمار هواداران داعش روی مرز امریکا

دولت سعودی سال هاست به یک عروسک خیمه شب بازی برای امریکا تبدیل شده است.

به گزارش اصفهان شرق/ ترجمه، اخیرا تحقیق توسط شرکت بروکینگ صورت گرفته که در ان تلاش شده با بررسی داده های توئیتری کاربران، میزان هواداران داعش در کشورهای دنیا مشخص شود. با استفاده از یک نمونه برداری 20 هزار حسابی از حساب های توئیتر، نتایج تحقیق مشخص کرد که عربستان سعودی دارای بیشترین حامیان داعش در کشورش است، شاید نکته جالب تر اینجا باشد که سعودی ها با اختلافی چشم گیر نسبت به سوریه که مقام دوم را به خود اختصاص داده است در صدر امار قرار گرفته اند. عراق رتبه سوم را در این رتبه بندی دارد و شگفت انگیزترین موضوع میتواند این نکته باشد که ایالات متحده امریکا در رتبه چهارم قرار دارد، یعنی بالاتر از بسیاری از کشورها که شاید در نظر مردم بیشتر حامی داعش و تروریسم هستند.

81617694-6469113

این تعداد از امارهای توئیتری نشان میدهد که چه تعداد از هواداران داعش از طریق شبکه های مجازی با یکدیگر در ارتباط هستند و این لزوما به این معنا نیست که هر هوادار داعش یک جنگجو است. پیش از این نیز مرکز تحقیقات بین المللی رادیکالیسم و خشونت های سیاسی این موضوع را دنبال کرده بود که جنگجویان داعشی بیشتر از کدام کشور ها به این گروه پیوسته اند، و جالب اینکه در این تحقیق نیز عربستان سعودی در صدر همه کشورها بوده است.بر اساس امار این مطالعه بیش از 2000 تا 2500 نفر از هر یک میلیون نفر جمعیت عربستان متهم به عضویت در داعش است.

1448265309-180719-1

عربستان در طی سال های اخیر همواره بصورت یک پناهگاه امن برای داعش ظاهر شده است و شاید بهترین دلیل این موضوع این است که عربستان نزدیک ترین متحد امریکا در خاورمیانه است.

عربستان سعودی سال هاست که به یک دیکتاتوری دستاویز امریکا در منطقه تبدیل شده است. بر حلاف تمام امارهای وحشتناک حقوق بشری و تمام حمایت های انها از تروریسم، امریکا هیچگاه تصمیم حضور نظامی و تسخیر این کشور را در سر نداشته است، بلکه در همه زمینه ها همکاری های لازم را با سعود ی ها انجام میدهد.امریکا در همین راستا همواره تلاش کرده تا در کشورهایی دخالت کند که کمتر با انها در فعالیت های منطقه ای همکاری داشته اند.

شاید ذکر این نکته حایز اهمیت باشد که اکثر قریب به اتفاق تروریست های حادثه 11 سپتامبر در امریکا، عربستانی بودند، اما اثار مقابله با تروریسم گریبان گیر کشورهای عراق و افغانستان شد.

حضور نظامی در خاورمیانه به هیچ عنوان نیمیتواند به معنای هدف خارج کردن مردم یک کشور از ظلم یا جنگ با تروریسم باشد، چراکه عربستان نمونه بارز نقض کننده همه این فرضیات است

منبع

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.