اصفهان شرق

قاسم سلیمانی در حلب زخمی شده است +سند+پاسخ سپاه پاسداران

کدخبر: 82567
1394/09/04 در ساعت 11:11

به گزارش اصفهان شرق؛ شبکه سعودی العربیه با انتشار خبری مدعی شد سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران در سوریه به شدت زخمی شده است.
این شبکه به نقل از یکی از پایگاه های فارسی زبان ضد انقلاب مدعی شد: قاسم سلیمانی 12 روز پیش با دو نفر از همراهانش در درگیری های حلب و در پی شلیک موشک تاو به شدت زخمی شد. العربیه در ادامه مدعی شد: طبق گزارشهای رسیده، ژنرال سلیمانی پس از امدادهای اولیه به تهران منتقل شد و هم اکنون در یکی از بیمارستانهای پایتخت بستری است.
این شبکه در ادامه افزود: جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در گفتگو با العربیه تصریح کرد: ما از گزارشهایی که درباره زخمی شدن قاسم سلیمانی منتشر شده است، اطلاع داریم؛ اما اکنون نمی توانیم آنها را تأیید کنیم.
3829444_733
العربیه در ادامه ادعاهای خود اعلام کرد: طبق گزارش این پایگاه، در پی زخمی شدن قاسم سلیمانی و انتقال وی به تهران، هفته گذشته یکی از فرماندهان ارشد سپاه قدس رهبری نیروهای ایرانی را در سوریه برعهده گرفت. العربیه در ادامه به نقل از یکی از فرماندهان سپاه پاسداران در تهران مدعی شد: تأکید شده است خبر زخمی شدن قاسم سلیمانی مخفی بماند؛ چرا که انتشار این خبر سبب یأس و ناامیدی نیروهای ایرانی در سوریه خواهد شد.
العربیه در ادامه ادعاهای واهی خود افزود: تا کنون شمار زیادی از افسران سپاه پاسداران ایران در درگیری های کنونی سوریه کشته شده اند که از مهم ترین آنها ژنرال حسین همدانی، از مشاوران ارشد سپاه پاسداران و فرمانده تیپ محمد رسول الله بود. قاسم سلیمانی پس از کشته شدن ژنرال حسین همدانی، شخصا فرماندهی نیروهای ایرانی را در سوریه برعهده گرفت. اما با وجود این که به تازگی 2000 نیروی اضافی به سوریه اعزام شده اند و کمک های مادی و نظامی به گردان “حزب الله” عراق،  “گردان فاطمیون،” متشکل از برادران افغان، “زینبیون” از پاکستانی ها و حزب الله لبنان افزایش یافته است، این نیروها که از حمایت هوایی روسیه برخوردارند، نتوانسته اند عملیات زمینی را به نفع خود تغییر دهند.
در ادامه ادعاهای این شبکه سعودی آمده است: ژنرال سلیمانی تلاش کرد پس از بازگشت از مسکو در ماه اوت (مرداد ماه) پیروزی های میدانی به دست آورد. از این رو ژنرال سلیمانی و حسین همدانی 5 اکتبر 2015 (13 مهر) با رهبر انقلاب دیدار و طرح “ماه محرم” را به منظور بازپس گیری حلب از معارضان سوری مطرح کردند. اما کشته شدن سردار همدانی در 8 اکتبر (16 مهر) سبب شد سردار سلیمانی شخصا فرماندهی نیروهای حاضر در سوریه را برعهده گیرد.
این خبر در حالی منتشر می‌شود که جنگ رسانه‌ای- روانی سعودی‌ها با ایران به داستانی عادی و تکراری بدل شده‌است. خبر زخمی شدن و شهادت سردار سلیمانی در هفته‌های اخیر بار‌ها در رسانه‌های سعودی و عربی منتشر شده است؛ اما این ماجراجویی رسانه‌ای تا حدی نخ‌نما شده که مقامات کشورمان دیگر حتی وقت خود را برای تکذیب آن تلف نمی‌کنند.

سردار شریف: سردار قاسم سلیمانی در سلامتی کامل پیگیر راهبرد آزادی قدس است

در پی انتشار اخباری در برخی از رسانه‌ها مبنی بر مجروح شدن سرلشگر حاج قاسم سلیمانی در سوریه، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه ضمن تکذیب این‌گونه اخبار اظهار کرد: سردار حاج قاسم سلیمانی در سلامتی کامل به سر می‌برد و شاداب، پرانرژی و پرقدرت در حال کمک به مقاومت اسلامی سوریه و عراق برای مقابله با تروریستی‌های تکفیری است و اخبار مجروحیت ایشان کذب و دروغی در راستای تأثیرگذاری بر افکار عمومی و جبهه مقاومت می‌دانیم.

وی افزود: پیروزی های راهبردی اخیر جبهه مقاومت در سوریه و وارد شدن ضربان مهلک بر پیکر داعش و تروریست تکفیری در حلب و لاذقیه بهانه‌ای شده است تا رسانه‌های وابسته به صهیونیست بین‌الملل برای سرپوش گذاردن بر این شکست‌ها به دروغ‌پردازی متوسل و برای انحراف افکار عمومی هر روز به شایعات بی اساس دامن زنند.

سردار شریف جریان‌سازی رسانه‌های معاند و وابسته به تروریست‌های تکفیری را تلاشی محکوم به رسوایی دانست و تصریح کرد: از آنجا که حضور سردار حاج قاسم سلیمانی در خطوط مقدم نبرد ضد داعش و تروریست‌های تکفیری از واقعیت‌های غیرقابل انکار است، لذا فکر می‌کنند با انتشار شایعاتی از این نوع می‌توانند بر افکار عمومی ملت‌ها و نیز رزمندگان امت اسلامی تأثیر بگذارند.

مسئول روابط عمومی کل سپاه در پایان گفت: برخلاف رویای باطل و آرزوهای شیطانی دشمنان امت اسلامی سردار سلیمانی بحمدالله مصمم به پیگیری راهبرد آزادی قدس شریف است.

منبع:باشگاه خبرنگاران