سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:07 - چهارشنبه 04 آذر 1394

رئیس سازمان حج خبر داد:

مهلت ثبت‌نام در سامانه سماح ۴۸ ساعت تمدید شد/ اعتبار ویزای اربعین تا ۲۸ صفر

رئیس‌ سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه تاکنون بیش از یک میلیون ویزا صادر شده و ۴۸۰ هزار نفر از مرز خارج شده‌اند، از تمدید ۴۸ ساعته سامانه سماح خبر داد و گفت: افراد با ویزای اربعین می‌توانند تا ۲۸ صفر به عتبات سفر کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ سعید اوحدی از تمدید 48 ساعته ثبت‌نام در سامانه سماح خبر داد و گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت امور خارجه عربستان برای صدور ویزا تا پایان هفته، مهلت ثبت‌نام در سامانه سماح به مدت 48 ساعت تمدید شد.

رئیس‌ سازمان حج و زیارت ادامه داد: همچنین زائران می‌توانند مدارک خود را تا روز شنبه به دفاتر زیارتی سازمان حج تحویل دهند.

وی افزود: از ابتدای ماه صفر تا‌کنون بیش از یک ‌میلیون نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند و بسیاری از کسانیکه قبل از ماه صفر ثبت‌نام کرده‌بودند به صورت انفرادی ویزا گرفتند که ما آنها را از آمار نهایی کسر کردیم.

اوحدی در ادامه تصریح کرد: تا این لحظه حدود 480 هزار نفر از مرزهای سه‌گانه ایران به سوی عراق خارج شده‌اند و تاکنون بیش از یک‌ میلیون ویزا توسط سفارت، کنسولگری و 11 دفتر عراق در ایران صادر شده است که حدود 600 هزار ویزا مخصوص سامانه سماح بود.

رئیس‌ سازمان حج و زیارت با بیان اینکه از دو میلیون زائری که تاکنون چه در سماح و چه خارج از سماح متقاضی سفر به عتبات در ایام اربعین هستند، یک میلیون نفر ویزا گرفته‌اند، گفت: زائرانی که ویزای اربعین را دریافت می‌کنند می‌توانند تا 28 ماه صفر به عتبات عالیات مشرف شوند.

وی با اشاره به بیمه زائران ثبت‌نام شده در سماح گفت: این زائران برای انتخاب بسته‌های بیمه‌ای خود می‌توانند به بیمه ایران مراجعه کنند.

اوحدی ادامه داد: افرادی که به صورت گروهی و مانیفستی به عتبات می‌روند باید حتما یک کپی از مانیفست در اختیار تمام اعضای گروه باشد تا در موقع بازگشت اگر کسی از گروه جدا شد به مشکل برنخورد.

رئیس‌ سازمان حج و زیارت افزود: هم‌اکنون مرزهای مهران، چذابه و شلمچه به صورت 24 ساعته فعال هستند و خروج زائران نیز روان است.

وی گفت: امکانات موکب‌ها با هماهنگی مرزهای سه‌گانه و موکب‌های ایرانی در عراق تا یک هفته پس از اربعین فعال هستند و به زائران خدمات می‌دهند.

 

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.