سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:38 - سه شنبه 03 آذر 1394

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان مطرح کرد

تجهیز 35 درصد مدارس استان اصفهان به سیستم گرمایش مرکزی

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در ادامه روند مجهزسازی مدارس به سیستم گرمایش مرکزی، 35 درصد مدارس استان تا پایان سال تحصیلی از این سیستم بهره مند می‌شوند.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمدحسن قائدی‌ها  ظهر امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه درباره برگزاری مسابقه پرسش مهر 16، اظهار داشت: امسال پرسش مهر با محوریت مسائل هسته‌ای و با پرسش «پس از توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها فرصت‌های پیش روی ما چیست و چگونه باید به بهترین صورت از این فرصت‌ها استفاده کرد؟» از سوی رئیس جمهور مطرح شد.

وی با بیان اینکه مسابقه پرسش مهر 15، سال گذشته در زمینه «آب» برگزار شد، افزود: سال گذشته در مرحله منطقه‌ای این مسابقه، 48 هزار و 128 نفر از دانش آموزان، معلمان، دانشجویان و اولیا شرکت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی تا دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی، اولیای آنها و معلمان همه مقاطع تحصیلی می‌توانند در مسابقات پرسش مهر شرکت کنند تصریح کرد: این مسابقه با هدف تفکر دانش آموزان و اولیای آنها در مسائل مهم کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به روند برگزاری این مسابقه گفت: نظرات شرکت کنندگان در مسابقه پرسش مهر در سه مرحله به صورت جداگانه ارزیابی می شود که مرحله منطقه‌ای از 15 مهر تا 15 آذر، مرحله استانی از 15 آذر تا 13 دی و مرحله کشوری از 14 دی تا 15 دی به مدت 5 روز و سپس کنگره ملی پرسش مهر از 25 تا 29 بهمن در تهران برگزار می شود.

قائدی‌ها درباره توزیع شیر در مدارس استان اصفهان اظهار داشت: طرح توزیع شیر در مدارس استان از 25 آبان آغاز شد که تا پایان سال تحصیلی 50 نوبت شیر بین دانش آموزان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه توزیع شیر در مدارس روزهای زوج انجام می شود گفت: اعتبار توزیع شیرهای استرلیزه و پاستوریزه در مدارس استان اصفهان 24 میلیارد تومان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: شیرهای توزیع شده در مدارس کاملا استاندارد هستند که اقدامات لازم برای سنجش سلامت شیرها با حضور نمایندگان اداره استاندارد، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود.

وی درباره استاندارسازی تجهیزات گرمایشی در مدارس با توجه به ورود به فصل سرما گفت: سال گذشته 30 درصد از مدارس استان به سیستم گرمایشی مرکزی مجهز شدند که امسال نیز در ادامه همین روند مهجزسازی 35 درصد از مدارس استان به سیستم گرمایش مرکزی انجام می‌شود.

قائدی ها افزود: از 45 درصد باقی مانده 35 درصد مدارس از وسایل گازسوز استاندارد استفاده می‌کنند و 10 درصد دیگر با وسایل گرمایشی نفتی زمستان را پشت سر می‌گذارند که دلیل آن حضور این مدارس در مناطق صعب العبور استان و بهره نبردن از گازرسانی است.

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.