اصفهان شرق

انتخاب شورا از هر طایفه روستا ابتکاری تازه در پایگاه بسیج بود/ ارزویم پوشیدن لباس مدافعان حرم است

کدخبر: 82504
1394/09/03 در ساعت 15:14

به گزارش اصفهان شرق، تشكيل بسيج در نظام جمهورى اسلامى ايران يقيناً از بركات و الطاف جليه خداوند تعالى بود كه بر ملت عزيز و انقلاب اسلامى ايران ارزانى شد. حقيقتاً اگر بخواهيم مصداق كاملى از ايثار، خلوص، فداكارى و عشق به ذات مقدس حق و اسلام را ارائه دهيم، می توان گفت، بسیج سپاهی است مسلّح به ایمان و مجهّز به عشق و ریسمانی است برای بالا رفتن از شانه‏ های خیس آسمان.
بسیج ثمره شیرین انقلاب اسلامی و حرکتی فعال برا پیش برد اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی را در همه زمان ها به نمایش گذاشته است و می طلبد تا رسانه ها با غنیمت دانستن این ایام، در گسترش اهداف مخلاصانه بسیجیان مناطق حرکت کنند.
بسیج توانمندی های تحسین برانگیز و عظیمی را به نمایش گذاشته است و مایه افتخار و سربلندی اسلام و انقلاب و کشور شده است تا جایی که گاهی برای گفتگو با بسیجی توانمند شرق اصفهان، حاضر به طی کردن چندین کیلومتر می شویم.
عقیل جلیلی
پشت میز پایگاه نشته بود و در حالی که پاسی از شب می گذشت با اراده تمام در حال تکمیل برخی برنامه های هفته بسیج پایگاه بود.

پایگاه بسیج فجر روستای فارفان عقیل و تلاش های بسیارش را در خود ضبط می کرد تا در آینده نه چندان دور و در صفحه ای از شناسنامه مردان بی ادعای روستا، نام عقیل جلیلی، برای نسل چهارم انقلاب به عنوان الگو معرفی شود.

کمی سخت مصاحبه با خبرنگار اصفهان شرق را پذیرفت، زیرا به ایده خودش، نباید کاری که برای رضای خدا و رفع محرومیت زدایی انجام می شود، تیتر رسانه ها گردد.

عقیل جلیلی سیانی از فرماندهان منتخب دومین جشنواره مالک اشتر بسیج کشور بود و این موفقیت را به تلاش شورای موفق پایگاه بسیج و همراهی همه بسیجیان گره زد و گفت: زمانی که پا به پایگاه بسیج گذاشتم، تصمیم گرفتم تا از هر طایفه ای در روستا، یک جوان فعال را به سمت شورای پایگاه انتخاب کنم و هدفم جذب همه مردم روستا به سنگری بود که چراغش در حفظ و اعتلای انقلاب اسلامی باید روشن بماند.
فرمانده منتخب جشنواره مالک اشتر بسیج ادامه داد: یکی از عواملی که می توانستم به واسطه آن، دست همه مردم را در دستان بسیجیان قرار دهم، حضور شورای فعال و فرهیخته در امور مربوطه بسیج بود زیرا با توجه به موقعیت روستاها و حضور مردمی در فعالیت های فرهنگی- اجتماعی آنچه بیش ازپیش به کمک همه ارگان ها می آید همکاری و همیاری مردم بود و بسیج به درستی از این پشتوانه بهره برده است.
*روستایی که همه بسیجی هستند
روستای 1700 نفره فارفان افتخار اینکه همه مردمش بسیجی بودند را در خود ثبت کرد و فرمانده 51 ساله پایگاهش با افتخار نام بسیج را به میان می آورد و در خصوص جذب حداکثری مردم به بسیج گفت: جذب ما از همه اقشار روستاست به گونه ای که سعی می کنیم در راستای رشد فرهنگی و اجتماعی، سرمایه گذاری خود را روی نسل کودک و نوجوان بیشتر کنیم زیرا اگر دبستان را حفظ کنیم، دانشگاه خوبی را در پرورش نسل پربار خواهیم داشت.
عقیل با نهایت قوت و اراده صحبت می کرد و با تفکری پویا و عملی از طرح عضویت 52 کودک روستا در بسیج این گونه اظهار کرد: در هفته بسیج قصد داریم با طرحی نو به میان مردم برویم و با هدف ورود کودکان خانواده های بسیجی به پایگاه بتوانیم از امروز عمّار و ابوذر و مقداد و کمیل را برای لشگر امام زمان تربیت کنیم.
فرمانده موفق بخش بن رود از اجرای موفق طرح های اقتصاد مقاومتی در بین مردم روستا این گونه صحبت کرد: با توجه به خشکسالی های متعدد در شرق اصفهان و نگاه ویژه بسیج سازندگی و سپاه به مردم شرق اصفهان، به لطف خدا طرح های اقتصاد مقاومتی با هدف ایجاد مشاغل خانگی را به جمع خانواده های علاقه مند اوردیم و در این مسیر نظارت خوبی را برای جلوگیری از به انجراف رفتن وام و تسهیلات انجام دادیم.
 IMG_4198
*لباسی که افتخار پوشیدنش را دارم
وی که سال ها قبل در سپاه خدمت کرده بود ، امروز با پوشیدن لباس بسیجی، افتخار دیگری را برای خود در خصوص حضور بین بسیجیان حس می کرد و با لحنی به شیرینی ایثار رزمندگان بسیجی، خاطرنشان کرد: بسیجیان سربازان ولایت فقیه هستند و باید بدانند که لباسی که بر تن می کنند، یادگار خون رزمندگان بسیجی سالهای دفاع مقدس است و خداوند افتخاری بزرگ را با پوشیدن لباسی که یادگار رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است به من ارزانی کرده است.
فرمانده پایگاه فجر فارفان، فضای صمیمی را در بین روستا از مشخصه های مردم شرق اصفهان عنوان کرد و گفت: مردم روستا به بسیج اطمینان کافی دارند و به لطف خدا فضای صمیمی بین مردم و شورای پایگاه موجود است به گونه ای که اگر کسی مشکلی داشته باشد با بیان آن و مشورت از شورای پایگاه، خوشحال از بین ما می رود و همه سعی ما این است که در نبود توان مالی کافی، از کمک مشاوره ای به مردم دریغ نکنیم.
*اولویت کار هر بسیجی استکبارستیزی باشد
 وی که مطالعه خوبی در خصوص موضوعات سیاسی و خبری کشور داشت و به گفته خودش به روز بودن در اوضاع کشور نیاز همه جوانان است، اظهار کرد: همه بسیجیان با بصیرت و حرکت پشت سر ولایت فقیه باید اجازه نفوذ بیگانگان به کشور را ندهند و استکبار ستیزی را در راس امور خود قرار داده تا انقلابی که با خون هزاران شهید و تدابیر رهبر کبیر انقلاب به وجود آمد، از گزند حوادث در امان باشد.
عقیل جلیلی از بسیجیان خواست تا با بصیرت در تمام عرصه ها از جمله مباحث فرهنگی، سیاسی و اجتماعی حاضر شوند و تلاش خود را برای ساخت جامعه ای بدور از نگاه بدخواهان به کار گیرند.
*عاشق شهادت در دفاع از حرم حضرت زینب(س) را دارم
وی که در لشگر 14 امام حسین(ع) سابق حضور داشت، با شنیدن نام شهدای مدافع حرم و جاری شدن اشک انتظار برای شهادت، خاطرنشان کرد: سوریه خط مقدم ماست و به لطف خدا نیروهای خدوم ایران، با حضور خود، انشالله در کنار برادران سوری پرچم پیروزی را برافراشته خواهند کرد و بنده با وجود بازنشته شدن و سن میان سالی همیشه ارزوی شهادت در این مسیر را از خدا خواسته ام.
دعا کنید که عاقبتمان شهادت باشد….
سخن اخر فرمانده به بسیجیان
گوش به فرمان حضرت امام خامنه ای مدظله العالی باشید و با هوشیاری در تمامی صحنه های نیاز کشور حاضر شوید. در ضمن جوانان روستایی سعی کنند به سلاح علم و دانش مجهز شوند تا به دست خودشان و عنایت خداوند، روستا و کل منطقه شرق اصفهان آباد شود.