اصفهان شرق

با ایجاد تغییرات، روحیه جدیدی در شهرداری برای دستیابی به تعالی ایجاد می شود

کدخبر: 8250
1392/10/01 در ساعت 16:49

n00129162-b

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری اصفهان شرق، اداره ارتباطات رسانه ای روابط عمومی شهرداری اصفهان، محسن رنجبر در جلسه تکریم و معارفه مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری، مدیرعامل سازمان آرامستان ها و مدیر پروژه شرق اصفهان گفت: هر تغییری باعث کمال خواهد شد البته در صورتی که تغییرات به درستی انجام شود.

وی افزود: خوشبختانه مدیرانی که در شهرداری فعالیت می کنند، جنگ و دوران ۸ ساله دفاع مقدس را لمس کرده اند، دورانی که دانشگاه فرهنگی محسوب می شده و افراد بدون کنکور می توانستند در آن حضور داشته باشند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه لازم است با ایجاد تغییرات خون و روحیه جدیدی در قسمت های مختلف جریان یابد تا رشد و تعالی ایجاد شود، تصریح کرد: در این حوزه باید خدمت گذار مردم باشیم، در واقع وظیفه ای جزء عبد پرودگار شدن نداریم. رنجبر در سخنان خود با اشاره به قیام و حرکت امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: تمامی جلوه های حرکت الهی و انسانی در حرکت امام حسین(ع) مشاهده می شود، چرا که حضرت همه هستی و خانواده خود را در جهت اعتلای امت اسلامی به صحنه آورد.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) در این امتحان الهی با سربلندی بیرون آمد، اظهار داشت: در دوران فتنه که در برهه ای از زمان کشورمان دچار تنش شده بود مردم برای حفظ ارزش های انقلابی و اسلامی ۹ دی به صحنه آمدند و بساط فتنه را جمع کردند و به این ترتیب کشور در مسیر اصلی خود قرار گرفت.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در ایام فتنه ماموران کنترل و نظارت شهرداری همراه با نیروی انتظامی، بسیج و سپاه حضور داشتند، ادامه داد: در این دوران شهر به گونه ای کنترل می شد که صبح هیچ خبری از تنش و اتفاقات شب گذشته اش نبود و همین همکاریها باعث شد تا اصفهان دوباره بدرخشد.

رنجبر با تاکید بر اینکه در بحث های شهری نیز اصفهان زبانزد عام و خاص است و باید این خاص بودن را ادامه دهد، اضافه کرد: کشور ما به دلیل داشتن ولایت فقیه توانست در بدترین شرایط دوران فتنه را پشت سر بگذارد این در حالی است که کشورهای دیگر همچون سوریه، مصر و غیره به دلیل نداشتن ولایت فقیه همچنان دچار تنش هستند.

وی بیان داشت: در کشورهای غربی نیز با استفاده از روش های مختلف در تنش ها مردم را آرام می کنند این در حالی است که به تازگی اندیشمندان غربی مباحث برابری و عدالت را مطرح کرده اند. معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه اوج پرواز کشورهای غربی در زندگی مادی است، گفت: مسیر اصلی ما عبور از دنیای مادی و رسیدن به اوج عبودیت پروردگار است. رنجبر با اشاره به اینکه آرمان ما رسیدن به شهری بدون تخلف، اسلامی و مهدوی است، افزود: رسیدن به شهر پایدار مهدوی تنها با کمک از خداوند و مشارکت های مردمی امکانپذیر است.

وی با بیان اینکه امروز ۳ مدیر جابه جا می شوند، تصریح کرد: در مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری تلاش ها و موفقیت های زیادی در جهت رفع تخلفات انجام شده است به طوری که در کشور، اصفهان در این زمینه حرف اول را می زند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: در بحث پیشگیری از تخلفات نیز فعالیت های خوبی انجام شده است اما لازم بود خون جدیدی از جنس فعالیت های فرهنگی وارد این حوزه شود.

رنجبر با بیان اینکه مدیر جدید پیشگیری و رفع تخلفات شهری از جنس بسیج است و در قسمت های مختلف فرهنگی فعالیت داشته است، خاطرنشان کرد: امیدواریم رویکرد جدیدی در ۴ سال آینده داشته باشیم چرا که از امروز مسیر جدیدی را در این حوزه شروع خواهیم کرد که با فعالیت های فرهنگی ارتباط بیشتری دارد.

وی تاکید کرد: در قسمت مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری باید فعالیت های فرهنگی انجام شود البته قدرت قهری نیز وجود دارد اما لازم است روحیه مشارکت مردمی را افزایش دهیم تا از اهرم های سلبی کمتر استفاده شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد حلقه صالحین، اظهار داشت: لازم است در بخش کنترل و نظارت حلقه صالحین بسیاری ایجاد شود چرا که معتقد هستیم هر چه ارتباط با مردم راحت تر باشد، بسیاری از تخلفات صورت نمی گیرد. رنجبر ادامه داد: لازم است آموزش و اطلاع رسانی در حوزه تخلفات صورت گیرد تا در صورتی که ماموران کنترل و نظارت در شهر نباشند شهر در آرامش باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مدیریت پروژه شرق گفت: ۲ هزار هکتار اراضی در شرق اصفهان وجود دارد که می تواند مانند صفه و ناژوان به یکی از قطب های گردشگری اصفهان تبدیل شود.

رنجبر افزود: مدیر سابق پیشگیری و رفع تخلفات شهری در گذشته در مجموعه تفریحی صفه فعال بود و تجربه ی خوبی در این زمینه دارد تا منطقه شرق را به منطقه تفرجگاهی تبدیل نماید.

وی در خصوص مدیریت سازمان آرامستان های شهرداری تصریح کرد: با توجه به اینکه در سازمان آرامستان های شهرداری، نقطه ارتباط مردم بخش متوفیات است از این رو مدیر این بخش به عنوان سرپرست سازمان انتخاب گردید تا با تغییرات خون جدیدی در این حوزه جریان یابد.

بهترین دوران کاری ام در سازمان آرامستان ها بود

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان در این نشست با اشاره به اینکه ۲۰ سال در مجموعه های مختلف شهرداری فعالیت کرده ام، گفت: بهترین دوران کاری ام در سازمان آرامستان ها بود که در این دوران نیز سعی کردیم با همدلی و همکاری به نقطه عطف اهداف و چشم انداز سازمان دست یابیم.

مجتبی کاظمی با بیان اینکه رسیدن به عملکرد مثبت و نقطه ایده آل در سازمان نتیجه فعالیت و همدلی تمامی پرسنل این سازمان است، افزود: در صورتی که ماموریت ها و اهداف به موقع انجام نمی شد، به طور حتم نقطه قوتی به وجود نمی آمد.

وی در خصوص حوزه کاری جدید خود در مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری تصریح کرد: در صورتی که شهر را موجود زنده بدانیم، در مسیر رشد و بالندگی و رسیدن به آرمان شهر اسلامی بایدها و نبایدها شامل مجموعه ای از قوانین و مقررات وجود دارد. مدیر پیشگری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهم گرفت تا با همکاری و همدلی همکاران درون سازمان و برون سازمانی با اجرای قوانین و مقررات ماموریت ها را به درستی انجام دهیم و در جهت ارتقاء کیفیت زندگی مردم قدم برداریم.

اصفهان؛ شهری پاک از کارتن خوابها

مدیر سابق پیشگیری و رفع تخلفات شهری و مدیر جدید پروژه پارک طبیعی شرق اصفهان در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تخلفات شهری گفت: از آنجایی که فضای مناسب اداری نقش بسزایی در افزایش عملکرد کارکنان دارد، به عنوان نخستین گام ضمن تکمیل و راه اندازی ساختمان تملکی انتقال تجهیزات اداری بدون وقفه ای در امور انجام گرفت.

احمدرضا شفیعی با بیان اینکه به کارگیری افراد ماهر و متخصص در این مدیریت به عنوان دومین گام صورت پذیرفت، افزود: این امر در راستای رفع تداخل و نظم بخشی به سیستم ضمن اداره اجرائیات راه اندازی گردید.

وی با اشاره به اینکه به منظور هدایت توان و پتانسیل سازمانی و منطبق با استراتژی کلی شهرداری، واحد برنامه ریزی راه اندازی شد، تصریح کرد: اجرای دوره های آموزشی و تهیه جزوات به منظور جلب اعتماد شهروندان و همچنین جلوگیری از اعمال سلیقه های فردی و اطلاع رسانی در زمینه بهبود کارایی و تکریم ارباب رجوع از دیگر اقدامات این مدیریت بوده است.

مدیر پروژه پارک طبیعی شرق اصفهان خاطرنشان کرد: اصلاح بلوک بندی مناطق و استقرار ناظران ستادی با هدف کاهش و به حداقل رسانی تخلفات شهری به خصوص تخلفات ساختمانی، متکدیان و کودکان خیابانی و سد معبر انجام شده است.

شفیعی با اشاره به شناسایی و تعطیلی بنگاه های املاک به تصدیگری افراد خلاف ساز خاطرنشان کرد: شناسایی و اولویت بندی مکان های مستعد خلاف سازی و اجرای آراء ماده صد با هدف هشدار و متنبه نمودن متخلفان انجام شده است.

وی به اجرای طرح های ویژه از جمله آماده باش عوامل به منظور جلوگیری از سوء استفاده خلاف سازان برای تفکیک و تغییر کاربری اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه آثار عملیات های ستادی و میدانی مستمردر جهت رفع سد معبر صنوف کمرنگ شده بود طی هماهنگی با معاونت دادسرا و مدیریت اماکن نیروی انتظامی پرونده برای صنوف موضوعه تشکیل و با صدور دستور قضایی و ابلاغ پلمپ نسبت به تعطیلی اینگونه واحدها اقدام گردید.

مدیر پروژه پارک طبیعی شرق اصفهان با بیان اینکه طرح های شناسایی و پاکسازی محل های تجمع خانوارهای بنگالی و پاکستانی در حریم شهر با هدف جلوگیری از پراکندگی متکدیان اتباع بیگانه در سطح شهر اجرا شده است، اضافه کرد: طرح های دوره ای در امر شناسایی و جمع آوری کارتن خوابها در سطح شهر اجرا شده است به طوری که اکنون شهر اصفهان به عنوان شهر پاک در این زمینه به شمار می آید.
در ناژوان اجازه تخلف داده نمی شود

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان اصفهان نیز در این نشست گفت: تصور کنید که اگر یک روز نیروی انتظامی و شهرداری در شهر وظیفه خود را به درستی انجام ندهند، در امنیت و نظم شهر چه مشکلاتی ایجاد می شود.

سرهنگ یاردوستی با بیان اینکه در صورتی که نظم و امنیت در شهر برقرار نباشد، مردم نمی توانند زندگی کنند، افزود: در گذشته واحد برخورد با تخلفات شهری حجم کاری بالایی داشت و برای رفع تخلفات از نیروی انتظامی نیرو دریافت می کرد.

وی تصریح کرد: اکنون کار بزرگی در شهر اصفهان انجام شده است به طوری که عوامل و نیروی های رفع تخلف شهری بر تخلفات شهری از جمله متکدیان خیابانی، کارتن خواب ها و سد معبر نظارت دارند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان با بیان اینکه با ایجاد مدیریت پیشگیری بار سنگینی از دوش کلانتری ها برداشته شد، خاطرنشان کرد: در ناژوان اقدامات خوبی با همکاری عوامل شهرداری و نیروی انتظامی انجام می شود به طوری که اجازه تخلف در این منطقه داده نمی شود.

گفتنی است؛ طی حکمی از سوی شهردار اصفهان، مجتبی کاظمی به عنوان مدیرپیشگیری و رفع تخلفات شهری، احمدرضا شفیعی به سمت مدیریت پروژه پارک طبیعی شرق و زارعان به عنوان سرپرست سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان منصوب شدند.