سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:12 - سه شنبه 03 آذر 1394

سیاه‌نمایی سیا علیه مقدسات؛

علت هتاکی شبکه آمریکایی آذری‌زبان به اسلام چیست

شبکه معاند آذری‌زبانی که توسط سازمان مرکزی جاسوسی آمریکا (سیا) در سال 2005 میلادی در شیکاگو تأسیس شد و هدف آن در ابتدا ایجاد تفرقه قومی در ایران از طریق سیاه‌نمایی و دروغ‌پرداری بود، اکنون به توهین به مقدسات اسلامی نیز تسری یافته است.

به گزارش اصفهان شرق؛ برنامه های ضد اسلامی و ضدانسانی شبکه تلویزیونی امریکا موسوم به “گون آذ تی وی” و یاوه گویی های نفرت انگیز احمد اوبالی رئیس مزدور این شبکه علیه مقدسات اسلامی ، یک بار دیگر اهداف تفرقه افکنانه امریکا از تاسیس این شبکه به زبان آذری را به اثبات رساند. نگاهی به ماهیت و سابقه ننگین گردانندگان شبکه ماهواره ای «گون آذ تی وی» یا به تعبیر خودشان «گوناز تی وی»، میزان تعلق خاطر آنها به  آمریکا و دشمنی شان با ملت ایران از جمله آذریهای ایران را به خوبی نشان می دهد.

شبکه معاندی که توسط سازمان جاسوسی سیا در سال 2005 در شیکاگو امریکا تاسیس شد و اهداف آن که در ابتدا ایجاد تفرقه قومی در ایران از طریق سیاه‌نمایی و دروغ پرداری بود، اکنون به توهین به مقدسات اسلامی نیز تسری یافته است.

رویکرد موهن شبکه گون آذ تی وی علیه نظام اسلامی در شرایطی است که در سالهای گذشته مستندات فراوانی در وابستگی این شبکه به سازمان جاسوسی سیا فاش شده است. در تاریخ ششم نوامبر سال 2006 میلادی، زمانی که دولت ترکیه پخش تلویزیون هتاک «گوناذ تی وی» را از  ماهواره «ترک ست» قطع کرد، روزنامه حریت چاپ آنکارا گزارش داد درپی تحقیقات وزارت امورخارجه ترکیه، ارتباط گوناز تی وی با سازمان جاسوسی «سیا» آمریکا مشخص شده است و به همین علت، ترکیه اقدام به قطع پخش این شبکه از ماهواره «ترک ست» کرد تا سیاست بیطرفانه ای در قبال ایران داشته باشد.

در آن برهه، عبدالله گل، مسئولیت وزارت امور خارجه و معاونت نخست وزیر ترکیه را به عهده داشت که سیاست هایی منطقی داشت و خواهان قطع وابستگی ترکیه به آمریکا و رژیم صهیونیستی بود و هم او بود که  در قطع پخش شبکه ضدایرانی وابسته به سیا از ماهواره متعلق به ترکیه  موثر واقع شد.  پیش  از این اقدام دولت ترکیه که به منظور حفظ مناسبات حسنه با ایران صورت گرفت ، گرداننده این شبکه (احمد اوبالی ) درباکو، پایتخت جمهوری آذربایجان حضور داشت که طی بیش از دو دهه اخیر، یکی از مراکز فتنه قومی علیه ایران بوده است. در این باره، بنگاه سخن پراکنی بی بی سی در روز 29 مارس سال 2009 میلادی سخنان احمد اوبالی، رييس اين شبکه تلويزيونی، در يک کنفرانس خبری در باکو، پايتخت جمهوری آذربايجان را گزارش داد که از قطع پخش این شبکه از از طريق ماهواره ترک ست بشدت انتقاد و در حین سخنانش بنوعی به سرسپردگی این شبکه به امریکا اذعان کرده بود.

علاوه بر این، نگاهی به تاثیرات مخرب و محتوای تحریکات قومی بوق های تبلیغاتی وابسته به آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و جمهوری آذربایجان برای ایجاد تفرقه قومی به وضوح گواه بدخواهی آنها بوده و در عین حال نشان می دهد که این عناصر از نقش رسانه ملی در ایجاد وحدت و همدلی در ایران تا چه میزان ناخرسند هستند. به همین دلیل در خردادماه سال 1385 و زمانی که با تحریکات ماشین تبلیغاتی وابسته به امریکا – انگلیس – رژیم صهیونیستی و جمهوری آذربایجان، حرکت های اعتراضی به بهانه چاپ یک کاریکاتور اهانت آمیز در یکی از روزنامه ها، صورت گرفت ، همان موقع نیز صداوسیما یکی از اهداف حملات طراحی شده توسط دشمنان ایران اسلامی بود.

همان زمان نیز «گوناذ تی وی» در اجرای اوامر سازمان سیا،  حمله به مراکز صداوسیما و سایر مراکز دولتی و بانک ها را  تبلیغ می کرد.  این فتنه با هوشیاری مردم با بصیرت مناطق آذری نشین ایران به شکست انجامید. چرا که همانطوری که حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) در سال 1385 فرموده اند: «دشمنان، آذربايجان را نمي شناسند، زيرا آذربايجاني در دفاع جانانه از انقلاب اسلامي و تماميت ارضي و استقلال كشور همواره بي‌نظير بوده است.» معظم له در همان سخنرانی، با اشاره به حوادث اوايل انقلاب در تبريز و جمله معروف امام (ره) كه فرمودند “نگران نباشيد مردم تبريز جواب آنها را خواهند داد” تأكيد كردند: «امروز نيز مردم آذربايجان و عناصر بيدار و انقلابي اين خطه، پاسخ دشمن را به بهترين وجه خواهند داد و همانگونه كه در شعارهاي خود مي گويند “آذربايجان جانباز از انقلاب جدا نخواهد شد.»

به این ترتیب، آخرین تیر ترکش دشمنان برای ایجاد تفرقه  قومی در ایران به سنگ خورد. اما، دشمن هیچ گاه از دشمنی خود دست برنمی دارد. گردانندگان شبکه تجزیه طلب گون آذ تی وی پس از مدتی از تاسیس خود ، از توسعه فعالیت هایشان خبر دادند. در تاریخ 29 نوامبر سال 2007 میلادی، رادیو آمریکا در بخش آذری خود  خبر داد که شبکه ماهواره ای آذری زبان «گوناذ تی وی» که از شیکاگو آمریکا پخش می شود، فعالیت ها و برنامه های خود را افزایش خواهد داد.

طی حدودا ده سالی که از آن دوره می گذرد، دشمنان ایران اسلامی به بهانه فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران ،  توطئه های متعددی برای  ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران اجرا کردند که این حربه نیز با بصیرت نظام  تا حد زیادی از دست دشمنان خارج شده و در واقع، دشمن به نوعی خلع سلاح شده است. اما، همین دشمنان که براساس خطوط تعیین شده توسط نظریه پردازان غربی «تئوری فرصت طلبی استراتژیک» (strategic opportunism) همواره باید مترصد فرصت برای بهره گیری به منظور تحقق اهداف خود باشند،  خیز آنها برای بهر برداری از یک اشتباه سهوی در برنامه طنز و کودک فیتیله اگر چه با هوشیاری آذریهای غیور و  بابصیرت ایران و رویکرد منطقی و هوشمندانه صداوسیما ناکام ماند،  اما شانتاژگسترده  دشمن نشان داد که آنها تلاش می کنند از هر بهانه ای از جمله  ازموضع گیریهای غیر منصفانه برخی از افرادی که قصد بهره برداری انتخاباتی با تخریب صداوسیما را داشتند ، بهره برداری نماید.

از این رو این سوال مطرح است که آیا کسانی که به «پیچاندن فیتیله » مشغول بودند، نمی دانند که آیا این مردم، از باهوش ترین و سیاسی ترین مردمان دنیا هستند و اغراض و اهداف  جناحی، فردی و انتخاباتی افراد را  خیلی سریع تحلیل می کنند و در انتخابات نیز رای خود را به «فیتیله پیچان» و سوء استفاده کنندگان از احساسات جریحه دار شده مردم، نخواهند داد؟ پخش سخنان موهن و نفرت انگیز علیه مقدسات اسلامی  از شبکه ماهواره ای آذری زبان آمریکا، «گوناذ تی وی»، باید این نهیب را به تمامی سیاسیون  که با رعایت دقیق مرزبندی ها، از دادن هرگونه فرصت و بهانه به شبکه های وابسته به نظام سلطه پرهیز کنند.

منبع:مشرق

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.