سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 13:21 - دوشنبه 02 آذر 1394

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی:

قرارداد جدید کشاورزی ایران با کشورهای اروپایی امضا شد

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: بعد از پسابرجام قرارداد ایران با کشورهای مختلف دنیا به ویژه کشورهای اروپایی در بخش کشاورزی امضا شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ خلیل آقایی اظهار داشت: بعد از مذاکرات ایران و 1+5 خیل عظیم هیئت‌های خارجی برای عقد قرارداد با ایران در زمینه‌های مختلف افزایش یافته است که بخش کشاورزی ایران نیز مورد توجه ویژه هیئت خارجی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و روسیه علاقه زیادی به همکاری دو‌ جانبه با کشور ایران در بخش کشاورزی دارند، بیان کرد: هیئت ایرانی نیز با تمام توان درصدد است با همکاری مناسب توسعه کشور در بخش کشاورزی را رقم بزند.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی افزود: بعد از مذاکرات 1+5 در کشور ایران علاوه بر حضور هیئت‌های خارجی در ایران وزیر جهاد کشاورزی نیز به همراه هیئتی به کشورهای اروپایی سفر کرده و در این زمینه مذاکرات بسیار خوبی بین ایران و این کشورها انجام شده است.

آقایی با بیان اینکه هیئت ایرانی در مذاکره با تجار و هیئت خارجی با جدیت وارد عمل شده است، گفت: هدف ما از این مذاکرات توسعه بخش کشاورزی و درآمدزایی برای کشاورزان است و مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

وی تصریح کرد: بسیاری از محصولات کشاورزی ایران مشتریان ویژه‌ای در کشورهای اروپایی دارد که نشان از توانمندی کشاورزان منطقه بوده و ما نیز با استفاده از فناوری‌های نوین و دانش‌های جدید درصدد توسعه بخش کشاورزی هستیم.

معاون پارلمانی وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: قرارداد ایران با کشورهای اروپایی در بخش کشاورزی و حوزه‌های مختلف آموزش، صادرات، فناوری‌های نوین کشاورزی است که با وجود این قراردادها آینده بسیار روشنی برای اقتصاد ایران در تمام بخش‌ها پیش‌بینی می‌شود.

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.