سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 20:12 - یکشنبه 01 آذر 1394

بخشدار جرقویه علیا:

برخی از خانواده ها از خوراک فرهنگی فرزندان غفلت کرده اند

بخشدار جرقویه علیا گفت: کتاب، همچون خورشید، فضای زندگی را روشن می کند و به همگان نور، شور و گرما می بخشد و جوانان باید به مساله کتابخوانی بها دهند.

بخشدار فرهنگ دوست جرقویه علیا در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق با توجه به اینکه مسئولان باید به مساله کتاب و کتابخوانی اهمیت فراوان دهند، گفت: کتاب، دروازه ای به سوی جهان گسترده دانش و معرفت است و ارائه کتاب های خوب، یکی از بهترین ابزارها برای به کمال رساندن انسان هاست و کسی که در این دنیای زیبا به زندگانی می پردازد، نمی تواند با دنیای کتاب بی ارتباط باشد.

بهزادفر بهترین هدیه را کتاب هایی پر محتوا و مناسب فرد عنوان و اظهار کرد: با هدیه کتب مناسب سهمی را در پرورش فکر افراد داشته باشیم چه بسا کسانی هستند که کتاب شما به عنوان تلنگری زیبا و مفید در ذهنشان قلمداد می شود.

وی افزود: اسلام دین اندیشه و معرفت است و جوانان ما در هر کجای جهان اعم از منطقه محروم یا غنی باید برای ارتقاء فرهنگ، علم و دانسته های تاریخی، به کتاب و کتابخوانی اهمیت داده و کتاب را به عنوان کالای تاثیرگذار فرهنگی و معنوی ارج نهند.

بخشدار جرقویه علیا با تاکید بر حفظ روحیه تحقیق در کودکان و نوجوانان توسط خانواده ها گفت: ارائه کار و کتاب برای کودک و نوجوان، اهمیت ویژه ای دارد و باید کتاب رسانی و خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان مناطق محروم، که همواره مورد غفلت قرار گرفته است، انجام شود.

وی از خانواده ها خواست تا در کنار تامین مایحتاج زندگی برای فرزندانشان، به حفظ دانسته های علمی و فرهنگی فرزندانشان بها دهند تا فرزندان شایسته تحویل جامعه دهند.

بهزافر خاطرنشان کرد: نمی توان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را، بدون در نظر گرفتن مطالعه و کتاب مورد بحث و نظر قرار داد. از این جهت، کتاب و کتاب خوانی، از مقوله های قابل توجه فرهنگی است که ترویج آن در جامعه ضروری به نظر می رسد.

وی با تاکید بر اینکه باید کتابخانه های عمومی را گسترش دهیم، گفت: کتابخانه های عمومی، در گسترش دانش و ارتقای میزان آگاهی های عمومی جامعه نقش به سزایی دارند و با تأمین فرصت های لازم، امکان آموختن همیشگی را برای اعضای جامعه مهیّا ساخته و بر پیشرفت حیات اجتماعی می افزاید.

در ادامه مسئول کتابخانه عمومی شهر حسن آباد در سخنانی کوتاه گفت: بخش جرقویه علیا دارای 5 باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد کتابخانه های شهر حسن آباد، کمال آباد، دستجرد و رامشه به صورت نهادی و تحت پوشش نهاد کتابخانه های عمومی کشور بوده و کتابخانه روستای خارا به صورت مشارکتی و هیئت امنایی اداره می شود.

علیرضا جمشیدی در ادامه افزود: تعداد منابع این کتابخانه بالغ بر 35 هزار نسخه کتاب و در حدود 2 هزار نفر عضو فعال کتابخانه ها می باشند ولی باید برای ارائه خدمات ارزنده، همه مسئولان امر وارد عمل شوند.

وی در پایان به اقدامات انجام شده برای بالا بردن سطح کیفی کتابخانه شهر اشاره و تصریح کرد: برگزاری نشست کتابخوانی در مقطع پیش دبستانی در کتابخانه عمومی شهر، برگزاری نقد کتاب در کتابخانه عمومی رامشه، عضویت رایگان در هفته کتاب و کتابخوانی، اتصال کلیه کتابخانه های عمومی منطقه به شبکه سامان از جمله موارد ارزنده در ارتقاء روحیه کتابخوانی در بین جوانان است که برای ما از جایگاه بالایی برخوردار می باشد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.