سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 19:01 - یکشنبه 01 آذر 1394

زائر حسن آبادی عازم کربلا:

زائر عاشق کربلا را از تهدید داعش چه باک است

120 زائر حسن آبادی با شوقی وصف ناشدنی عازم کربلای معلا شدند و از نگاهشان می توانست فهمید که به درستی معنای عاشقی را فهمیده اند.

به گزارش اصفهان شرق از جرقویه علیا، 120 نفر زائر حسن آبادی برای زیارت عتبات عالیات جهت شرکت در مراسم اربعین حسینی به مرز چزابه اعزام شدند.

این حضور به رسم سنوات قبل در بین مردم رواج داشت و زوار حسن آبادی که بیشتر آنها را افراد میان سال و مسن تشکیل می دادند، با شوق فراوان به سمت سرزمینی حرکت می کنند که دعوت نامه اش از جانب سالار کربلا به امضا رسیده است.

نگاه زائران را به خوبی می توان برانداز کرد که حضور در بین کاروان پیاده اربعین را انتظار میکشید و از توشه سفر یک کوله بار اشتیاق سینه زدن در بین الحرمین و یک دنیا نگاه به ضریح امامش را انتخاب کرده بود.

نکته جالب آن بود که هنوز اشعار قدیم را به خاطر داشتند و هر لحظه بر مشامشان بوی کربلا حس می شد و صحنه روبوسی ها تلنگر ناگهانی را در ذهن افرادی دیگر میزد که ویزا را بگیر و هر چه زودتر در بین کاروان حاضر شو…

DSC06504

مسئول این گروه از زائران گفت: این 120 نفر زائر از شهر حسن آباد، روستای خارا و روستای مالواجرد با هماهنگی های انجام شده به طرف مرز چزابه حرکت کرده و بعد به طرف نجف اشرف و از انجا به صورت گروه پیاده روی به طرف کربلا حرکت خواهند کرد.

مصطفی صادقی احترام به قوانین را پله اول سفر عنوان و اظهار کرد: ویزای هر 120 نفر آماده است و بدون ویزا کسی قصد سفر ندارد زیرا ممکن است معطلی چند ساعته به واسطه نداشتن ویزا یک نفر برای همه تحمیل شود و حق افراد دیگر که حداکثر از قشر میان سال هستند ضایع شود.

اشتیاق سفر اجازه صحبت کردن به وی نمی داد ولی با صدایی آرام از استقبال کم سابقه مردم از پیاده روی در راه کربلا این گونه گفت: سال قبل در راهپیمایی اربعین شرکت کردم و خاطرات آن روزها از ذهنم پاک نخواهد شد ولی خوشحالی بیشترم از این است که هر ساله جمع عاشقان اباعبدالله بیشتر از پارسال میشود و روح معنویت شعله ور.

حاج مصطفی عشق به اهل بیت را عاملی در خنثی کردن تهدیدات منطقه ای داعش عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به تهدیدات و شایعات گروه داعش مردم اعم از پیر و جوان، زن و مرد و کودک در این مراسم شرکت خواهند کرد و می توان گفت؛ زائر عاشق کربلا را از تهدید داعش چه باک است.

DSC06492 DSC06512

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.