سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:10 - یکشنبه 01 آذر 1394

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان:

زیرساخت‌های خدماتی زائران حسینی در کربلای معلی ایجاد می‌شود

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان با اشاره به اقدامات این ستاد برای مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: زیرساخت‌های خدماتی و رفاهی زائران حسینی در کربلای معلی ایجاد می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ علی حیدری در جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تشریح فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان اصفهان اظهار داشت: تمامی فعالیت‌های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور ریشه در استان اصفهان دارد و مردم اصفهان در تأمین مصالح، اعزام نیروهای متخصص، تولید آثار هنری، ارائه خدمات بهداشتی و فنی و مهندسی گام‌های مؤثری برداشته‌اند.

وی با بیان اینکه کار بازسازی عتبات عالیات با نظر رهبر معظم انقلاب و با مصوبه شورای عالی امنیت ملی و توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور انجام می‌شود، افزود: کار کردن در کشور عراق با آب و هوای خاص، تغییر مسئولان ارشد این کشور و بسیاری از مسائل دیگر بسیار مشکل است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان گفت: حضور پر شور مردم ایران اسلامی در راهپیمایی بزرگ اربعین ارزش ساختاری بزرگی برای کشورمان در برداشت، امسال سعی شده است تا امکانات برای ارائه خدمات مناسب برای زائران فراهم شود.

وی با بیان اینکه 250 آسیب از ارائه خدمات به زائران در اربعین سال گذشته احصا شده است، تصریح کرد: رعایت زیرساخت‌های امنیتی، ایجاد تفاهم کلان با مسئولان عراقی، استقرار بیمارستان صحرایی و تخصصی و برقراری پهنای باند از جمله اقدامات این ستاد برای راهپیمایی اربعین حسینی سال جاری به شمار می‌رود.

مسئولان از فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات حمایت کنند

مسئول کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان با بیان اینکه کارهای هنری استان اصفهان همگی با کمک مردمی اجرا و تولید شده است، اظهار داشت: کارگاه‌های این ستاد به صورت مردمی و بدون کمک دولتی اداره می‌شود، برخی از این کارگاه‌های نیز به صورت خصوصی و توسط هنرمندان اصفهانی اداره می‌شود.

محمد ایران‌پور افزود: 17 در از حرم مطهر امام حسین(ع)، پنجره‌های قتل‌گاه سیدالشهدا(ع)، 3 در از حرم مطهر حضرت ابوالفضل(ع)، لوسترهای بارگاه حضرت امیرالمؤمنین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع)، کتیبه قتل‌گاه، در‌های روضه منوره امام علی(ع)، در باب الرأس امام موسی کاظم(ع)، در باب الرأس امام جواد(ع)، 10 در از حرم سامرا و تعویض 146 کتیبه میناکاری شده ضریح مقدس امامین عسکریین(ع) از جمله طرح‌هایی است که هنرمندان اصفهانی در ساخت آن مشارکت داشته‌اند.

وی بیان کرد: کارگاه خواهران این ستاد به تولید روپوش برای قبور مطهر ائمه اطهار(ع) می‌پردازد و در گذشته، روپوش قبور مطهر امام علی(ع)، امام جواد(ع) و امام کاظم(ع) توسط بانوان هنرمند اصفهان دوخته شده است.

مسئول کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات اصفهان تصریح کرد: حدود 5 سالی است که کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات اصفهان در دانشگاه اصفهان با مساعدت مسئولان نهاد رهبری در این دانشگاه تشکیل و مشغول به کار شده و در این مدت با کمک هنرمندان اصفهانی دستاوردهای متعددی در حوزه بازسازی عتبات عالیات ارائه کرده است.

وی با تأکید بر لزوم حمایت مسئولان از این ستاد، بیان کرد: کارگاه‌های این ستاد در مکان‌های استیجاری دایر است، بنابر این انتظار می‌رود که مسئولان از فعالیت‌‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات در اصفهان حمایت کنند و مکان‌هایی را به صورت دائمی در اختیار هنرمندان اصفهانی قرار دهند.

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.